Hledat |
roztiahnutie/roztlacenie autamoze sa auto (vo vseobecnosti) roztahovat na lane, aby nastartovalo, ked je napriklad vybita baterka? jedine riziko vidim v tom, ze ak by sa roztahovalo dlhu drahu (+200m) bez toho, aby motor chytil, tak by sa dostalo vela nespaleneho paliva do katalizatora a po nastartovani by kat vyhorel. Vložil niio, 19. Listopad 2013 - 12:03
|
5D 1.8 Executive
mám od: 18.11. 2019
v provozu od: 27.8. 2006
Prolustroval jsem manuál k autu a na straně 470 je téma nazváno Prudký rozjezd. I když název evokuje, že někdo auto prudce roztlačí/roztáhne, tak v něm se píše jen o startu se startovacími kabely. Tato činnost (tlačení/tahání) v manuálu není apriori zakázána, nicméně každý svého štěstí strůjcem.
Btw startovací kabely - pokud je máte, tak si ověřte jejich kvalitu, aby to nebyly tenké tkaničky, na jejichž průřezu dochází k takovému poklesu napětí, že už se ani neroztočí starter a vůbec se nerozběhne řídící elektronika. Radši pořádný kus mědi, než levný šunt z marketu.
Zdroj informací pro zvídavé čtenáře je ZDE.
bývalý majitel
stara honda 6G mala v manuale uvedene, ze roztahovat max 300m kvoli tomu katu.
5D 1.8 Executive
mám od: 18.11. 2019
v provozu od: 27.8. 2006
Mám obavu, že alternátor při roztlačování nevyprodukuje tolik elektřiny, aby se všechno rozběhlo. I pro buzení cívky potřebuje nějaké napětí, které nemá, když je baterie vybitá. Pánové a co řídící jednotka? Nemyslíte, že tím roztlačováním bez šťávy se nic řídit nebude? Co vím, tak když jsme kdysi počátkem r. 19990 koupili na firmu nové firemní felicie s řídící jednotkou, tak nám bylo výslovně zakázáno je roztlačovat. A to tam té elektroniky tolik nebylo. Takže bych byl s roztlačováním velmi opatrný. Pokud nechytne na metru - na první škubnutí - tak radši ne. Jinak je to na vaši zodpovědnost se všemi důsledky.
majitel jiné generace
Řetez by měl mít napínak který potřebuje tlak oleje - tzn. nějaké otáčky motoru.Takže by teoreticky přeskočit mohl, třeba u VW maji s řetezy problémy...
majitel jiné Hondy
No já bych to neriskoval, hlavně kvůli tomu katu. To je drahá sranda, jak jsem se přesvědčil
5D 1.8 Sport
mám od: 1.4. 2011
v provozu od: 1.4. 2011
Rozvodový řemen? Myslel jsem že máme řetěz, ale jestli ten může překočit netuším. Každopádně bych se bál o ten katalyzátor při delší dráze než 50M.
bývalý majitel
ale ked je akumulator vybity,tak ho pri roztahovani auta zastupi alternator, ktory dodava dostatok energie, aby stihol napajat celu elektroniku auta okrem startera.
osobne mi sedliacky rozum hovori, ze roztiahnut auto na dvojke s opatrnim spustanim spojky nemoze sposobit skodu...
bývalý majitel
Nic proti kabelům - jsou-li. Z kopce to mimochodem startuje taky dobře. Nakonec - co s motorem dělá startér tak jiného než když se roztočí přes spojku, převodovku a kola? Pokud by aku byl skutečně down, tak bude problém, aby čerpadlo dodalo palivo a vstřikovače ho správně nadávkovaly. Takže ano kabelům, viz 1. věta
5D 1.8 Executive
mám od: 18.11. 2019
v provozu od: 27.8. 2006
Tak to bych určitě neriskoval. Startovací kabely jsou jistější volba. V manuálu se píše jen o odtažení.