roztiahnutie/roztlacenie auta

moze sa auto (vo vseobecnosti) roztahovat na lane, aby nastartovalo, ked je napriklad vybita baterka?

jedine riziko vidim v tom, ze ak by sa roztahovalo dlhu drahu (+200m) bez toho, aby motor chytil, tak by sa dostalo vela nespaleneho paliva do katalizatora a po nastartovani by kat vyhorel.
To preskocenie rozvodoveho remena je podla mojho nazoru iba ludova povera....

Vložil niio, 19. Listopad 2013 - 13:03
 

interfernet
příspěvků: 202
5D 1.8 Executive
mám od: 18.11. 2019
v provozu od: 27.8. 2006

Prolustroval jsem manuál k autu a na straně 470 je téma nazváno Prudký rozjezd. I když název evokuje, že někdo auto prudce roztlačí/roztáhne, tak v něm se píše jen o startu se startovacími kabely. Tato činnost (tlačení/tahání) v manuálu není apriori zakázána, nicméně každý svého štěstí strůjcem.
Btw startovací kabely - pokud je máte, tak si ověřte jejich kvalitu, aby to nebyly tenké tkaničky, na jejichž průřezu dochází k takovému poklesu napětí, že už se ani neroztočí starter a vůbec se nerozběhne řídící elektronika. Radši pořádný kus mědi, než levný šunt z marketu.
Zdroj informací pro zvídavé čtenáře je ZDE.

--
19. Listopad 2013 - 22:36
niio
příspěvků: 1655
bývalý majitel

stara honda 6G mala v manuale uvedene, ze roztahovat max 300m kvoli tomu katu.

--
19. Listopad 2013 - 22:13
interfernet
příspěvků: 202
5D 1.8 Executive
mám od: 18.11. 2019
v provozu od: 27.8. 2006

Mám obavu, že alternátor při roztlačování nevyprodukuje tolik elektřiny, aby se všechno rozběhlo. I pro buzení cívky potřebuje nějaké napětí, které nemá, když je baterie vybitá. Pánové a co řídící jednotka? Nemyslíte, že tím roztlačováním bez šťávy se nic řídit nebude? Co vím, tak když jsme kdysi počátkem r. 19990 koupili na firmu nové firemní felicie s řídící jednotkou, tak nám bylo výslovně zakázáno je roztlačovat. A to tam té elektroniky tolik nebylo. Takže bych byl s roztlačováním velmi opatrný. Pokud nechytne na metru - na první škubnutí - tak radši ne. Jinak je to na vaši zodpovědnost se všemi důsledky.

--
19. Listopad 2013 - 19:37
jenda200
Obrázek uživatele jenda200
příspěvků: 643
majitel jiné generace

Dejv napsal:
Rozvodový řemen? Myslel jsem že máme řetěz, ale jestli ten může překočit netuším. Každopádně bych se bál o ten katalyzátor při delší dráze než 50M.

Řetez by měl mít napínak který potřebuje tlak oleje - tzn. nějaké otáčky motoru.Takže by teoreticky přeskočit mohl, třeba u VW maji s řetezy problémy...
--
19. Listopad 2013 - 19:05
Storm
Obrázek uživatele Storm
příspěvků: 1389
majitel jiné Hondy

No já bych to neriskoval, hlavně kvůli tomu katu. To je drahá sranda, jak jsem se přesvědčil Směju se

--
19. Listopad 2013 - 18:26
Dejv
Obrázek uživatele Dejv
příspěvků: 1522
5D 1.8 Sport
mám od: 1.4. 2011
v provozu od: 1.4. 2011

Rozvodový řemen? Myslel jsem že máme řetěz, ale jestli ten může překočit netuším. Každopádně bych se bál o ten katalyzátor při delší dráze než 50M.

--
19. Listopad 2013 - 16:56
niio
příspěvků: 1655
bývalý majitel

ale ked je akumulator vybity,tak ho pri roztahovani auta zastupi alternator, ktory dodava dostatok energie, aby stihol napajat celu elektroniku auta okrem startera.
osobne mi sedliacky rozum hovori, ze roztiahnut auto na dvojke s opatrnim spustanim spojky nemoze sposobit skodu...

--
19. Listopad 2013 - 16:53
Fanda
Obrázek uživatele Fanda
příspěvků: 857
bývalý majitel

Nic proti kabelům - jsou-li. Z kopce to mimochodem startuje taky dobře. Nakonec - co s motorem dělá startér tak jiného než když se roztočí přes spojku, převodovku a kola? Pokud by aku byl skutečně down, tak bude problém, aby čerpadlo dodalo palivo a vstřikovače ho správně nadávkovaly. Takže ano kabelům, viz 1. věta Směju se

--
19. Listopad 2013 - 16:33
interfernet
příspěvků: 202
5D 1.8 Executive
mám od: 18.11. 2019
v provozu od: 27.8. 2006

Tak to bych určitě neriskoval. Startovací kabely jsou jistější volba. V manuálu se píše jen o odtažení.

--
19. Listopad 2013 - 14:54

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".