rozsirovacie podlozky

Zdravim vas. Mam obute 16 kolesa. Asi nie som sam ale jednoducho mam uz dlho pocit ze tie disky su az prislis zatlacene do auta. Chcel som to riesit kuppui R 17 pripadne R 18 avsak tie nase cesty...preto som sa rozhodol tento esteticky "problem" skusit riesit inak. Chcem sa opytat ci mate skusenosti s takou to cestou - pouzitie rozsirovacich podloziek. ako sa zmenili jazdne vlastnosti? je auto o moc citlivejsie? pripadne poradte kde kupit a namontovat tieto podlozky...najlepsie zapadne Slovensko. dakujem

Vložil Patrik, 6. Srpen 2013 - 23:17
 

Bully
Obrázek uživatele Bully
příspěvků: 1955
bývalý majitel

zitnyp napsal:
Bavil jsem se ohledne tohohle s Danym a ten rikal, ze s origo by si risknul tak 5mm podlozky, ze 10mm uz by dal na delsi stefty.

Petr78 napsal:
Údajně by měly fungovat se seriovými štefty podložky až do šířky 10 mm, ale nezkoušel jsem to a ani to zkoušet nebudu.
Tohle je o bezpečnosti a já se mám rád. :)

S origo co? Zalezi na konkretnich kolech, nektere nepoberou podlozky opravdu zadne (treba moje Team Dynamics, jednou jsem jen tak pro legraci zkousel 5 mm dozadu a opravdu tam ta matice moc nedrzela) a nektera kola muzou pobrat klidne i vic jak 10 mm. Vsechno pri origo steftech.
____________________________________________

Civic Type-R 8G Beruna

--
23. Září 2013 - 21:52
zitnyp
Obrázek uživatele zitnyp
Administrátor
příspěvků: 2249
bývalý majitel

Bavil jsem se ohledne tohohle s Danym a ten rikal, ze s origo by si risknul tak 5mm podlozky, ze 10mm uz by dal na delsi stefty.

Petr78 napsal:
Údajně by měly fungovat se seriovými štefty podložky až do šířky 10 mm, ale nezkoušel jsem to a ani to zkoušet nebudu.
Tohle je o bezpečnosti a já se mám rád. :)

Umyj si auto BezOplachu.cz467672.pngPetr Žitný
--
23. Září 2013 - 19:57
Petr78
Obrázek uživatele Petr78
příspěvků: 1293
4D 1.8
mám od: 28.4. 2012
v provozu od: 27.7. 2006

pepavasa napsal:
Momentový klíč, mimo jiné zajistí, že všechny matice na kole jsou utaženy stejně.
ir-mojeauto.png178798.png

Přesně tak Palec nahoru
To je ten nejhlavnější důvod proč používat momenťák a proč bohatě stačí i ten nejlevnější (ikdyž ne nejpřesnější).
Důkazem toho, že to funguje, je fakt, že po utažení matek momenťákem na 110 Nm už není třeba dodatečně matky dotahovat.
Při utahování rukou se po pár kilometrech vždycky jedna matka povolila.
Rukou se prostě nedá dosáhnout stejný moment na všech matkách.

--
21. Srpen 2013 - 18:58
pepavasa
Obrázek uživatele pepavasa
Administrátor
příspěvků: 2241
4D Hybrid
mám od: 5.2. 2007

Momentový klíč, mimo jiné zajistí, že všechny matice na kole jsou utaženy stejně.
ir-mojeauto.png178798.png

--
21. Srpen 2013 - 12:53
niio
příspěvků: 1655
bývalý majitel

Petr78 napsal:

Prostě jediná jistota je momentový klíč a utahovací moment 110 Nm.

to je 11kg na metrovej pake, alebo 22kg na polmetrovej, ak sa nemylim. ten kluc na matice ma mozno 30cm, co odpoveda 33kg pre 110NM. staci si teda zobrat vahu, zmerat si tlak rukou 33kg a malo by to ist potom aj bezpecne rukou...

--
21. Srpen 2013 - 12:26
sumy
příspěvků: 294
5D 1.4 Comfort
mám od: 14.10. 2012
v provozu od: 20.12. 2007

Tak samozřejmě, že tento způsob je nejjistější Palec nahoru ( a ostatně to tak i doma dělám-mám dlouhej ořech s tenkou stěnou-nástavec netřeba), ale jistota prostě není Jsem smutný Možná jsem Lame... , ale uvidím a nechám se překvapit na podzim, až tam budu házet zimáky. Jinak kapitola sama pro sebe jsou bezpečnostní matky. Bohužel tak jako tak nepopiratelným faktem zůstává to, že při špatném nasazení neodejde sériová matice, ale šteft. A na základě tohoto hořkého poznání znovu říkám, raději nové a delší štefty, než matice utažená jen na kousku šteftu přes podložky. Ale každý má svůj rozum a míru pro něj přijatelného rizika Mrk

--
21. Srpen 2013 - 11:04
Petr78
Obrázek uživatele Petr78
příspěvků: 1293
4D 1.8
mám od: 28.4. 2012
v provozu od: 27.7. 2006

sumy napsal:
Já, a velká síla Jsem zděšenýSmích Vždyť vypadám jak reklama na Dachau (187cn/68kg). Navíc třeba já mám matky komplet utopený a nasazování je dost loterie jestli sedla matka dobře, nebo přes závit...........

Tak k tomuhle není co dodat....

Snad jenom dobře myšlená rada.
Nasazuj matku pomocí ořechu a prodlužovacího nástavce z Gola sady nebo pomocí trubkového klíče.
Budeš mít stejný cit, jako když matku nasazuješ rukou, vždycky trefíš závit správně a nebude to loterie Mrk

--
20. Srpen 2013 - 16:48
sumy
příspěvků: 294
5D 1.4 Comfort
mám od: 14.10. 2012
v provozu od: 20.12. 2007

Já, a velká síla Jsem zděšenýSmích Vždyť vypadám jak reklama na Dachau (187cn/68kg). Navíc třeba já mám matky komplet utopený a nasazování je dost loterie jestli sedla matka dobře, nebo přes závit. Prostě jsem jen konstatoval, že štefty na Ufu jsou ty nejzranitelnější, jaký jsem za svůj život potkal. Navíc v inzercích jsou štefty na Ufo poměrně žádané zboží. Momenťák je fajn, ale abych ho vozil v obou autech Nechápu Stačí utahovat s rozumem. Troufám si říct, že i průměrně zdatnému jedinci stačí jedenkrát zkušenost s momenťákem kolik to tak asi je těch 110 a rukou to +/- trefí. Ono zas není sranda to o moc přehnat. Náboj kola jsem na MPV potřeboval utáhnout na 230Nm a byla to práce pro 2 a hoóóódně dlouhou trubku Hlasitě se směju

--
20. Srpen 2013 - 11:31
Petr78
Obrázek uživatele Petr78
příspěvků: 1293
4D 1.8
mám od: 28.4. 2012
v provozu od: 27.7. 2006

sumy napsal:
Ne, kdepak, i růčo s krátkou montpákou co je v povinné výbavě to štefty nedávaj. Stačí nepřesně nasadit matku na závit a je hotovo Jsem zlý Nejsem pako a vždy počítám s tím, že někdy možná bude muset měnit píchlé kolo má žena. Kolik jsem přeházel na všech možnejch autech růčo kol nejde ani spočítat, ale Ufo je první auto u kterého jsem řešil srtženej šteft(strhnul ho pneuservis ještě v době kdy auto patřilo paňámě) Ale když jsem letos nandaval letňáky, tak jsem u jednoho šteftu pocítil při utahování nepěkné cuknutí, které s pravděpodobností hraničící s jistotou říká, že je šteft načatej Jsem potměšilý A rozhodně nejsem jedinej, kdo štefty řešil. Stačí si projít inzerci, kolik lidí štefty shánělo.

No jo, tak proti nešikovnosti není materiál šteftů odolnej, to je pravda.....

Já jsem naopak na žádné z šesti Hond neměl se štefty nikdy problém, tak nevím jestli je opravdu chyba ve šteftech.

Ani krátká montpáka ti nazaručí, že matku nepřetáhneš, když máš velkou sílu Mrk
Prostě jediná jistota je momentový klíč a utahovací moment 110 Nm.
Já když začal používat momenťák, tak jsem zjistil, že rukou jsem to předtím utahoval víc.

--
16. Srpen 2013 - 16:59
sumy
příspěvků: 294
5D 1.4 Comfort
mám od: 14.10. 2012
v provozu od: 20.12. 2007

Ne, kdepak, i růčo s krátkou montpákou co je v povinné výbavě to štefty nedávaj. Stačí nepřesně nasadit matku na závit a je hotovo Jsem zlý Nejsem pako a vždy počítám s tím, že někdy možná bude muset měnit píchlé kolo má žena. Kolik jsem přeházel na všech možnejch autech růčo kol nejde ani spočítat, ale Ufo je první auto u kterého jsem řešil srtženej šteft(strhnul ho pneuservis ještě v době kdy auto patřilo paňámě) Ale když jsem letos nandaval letňáky, tak jsem u jednoho šteftu pocítil při utahování nepěkné cuknutí, které s pravděpodobností hraničící s jistotou říká, že je šteft načatej Jsem potměšilý A rozhodně nejsem jedinej, kdo štefty řešil. Stačí si projít inzerci, kolik lidí štefty shánělo.

--
16. Srpen 2013 - 12:48

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".