Hledat |
rozsirovacie podlozkyZdravim vas. Mam obute 16 kolesa. Asi nie som sam ale jednoducho mam uz dlho pocit ze tie disky su az prislis zatlacene do auta. Chcel som to riesit kuppui R 17 pripadne R 18 avsak tie nase cesty...preto som sa rozhodol tento esteticky "problem" skusit riesit inak. Chcem sa opytat ci mate skusenosti s takou to cestou - pouzitie rozsirovacich podloziek. ako sa zmenili jazdne vlastnosti? je auto o moc citlivejsie? pripadne poradte kde kupit a namontovat tieto podlozky...najlepsie zapadne Slovensko. dakujem Vložil Patrik, 6. Srpen 2013 - 23:17
|
bývalý majitel
S origo co? Zalezi na konkretnich kolech, nektere nepoberou podlozky opravdu zadne (treba moje Team Dynamics, jednou jsem jen tak pro legraci zkousel 5 mm dozadu a opravdu tam ta matice moc nedrzela) a nektera kola muzou pobrat klidne i vic jak 10 mm. Vsechno pri origo steftech.
____________________________________________
Civic Type-R 8G
příspěvků: 2249
bývalý majitel
Bavil jsem se ohledne tohohle s Danym a ten rikal, ze s origo by si risknul tak 5mm podlozky, ze 10mm uz by dal na delsi stefty.
Umyj si auto BezOplachu.czPetr Žitný
4D 1.8
mám od: 28.4. 2012
v provozu od: 27.7. 2006
Přesně tak
To je ten nejhlavnější důvod proč používat momenťák a proč bohatě stačí i ten nejlevnější (ikdyž ne nejpřesnější).
Důkazem toho, že to funguje, je fakt, že po utažení matek momenťákem na 110 Nm už není třeba dodatečně matky dotahovat.
Při utahování rukou se po pár kilometrech vždycky jedna matka povolila.
Rukou se prostě nedá dosáhnout stejný moment na všech matkách.
příspěvků: 2241
4D Hybrid
mám od: 5.2. 2007
Momentový klíč, mimo jiné zajistí, že všechny matice na kole jsou utaženy stejně.
bývalý majitel
to je 11kg na metrovej pake, alebo 22kg na polmetrovej, ak sa nemylim. ten kluc na matice ma mozno 30cm, co odpoveda 33kg pre 110NM. staci si teda zobrat vahu, zmerat si tlak rukou 33kg a malo by to ist potom aj bezpecne rukou...
5D 1.4 Comfort
mám od: 14.10. 2012
v provozu od: 20.12. 2007
Tak samozřejmě, že tento způsob je nejjistější ( a ostatně to tak i doma dělám-mám dlouhej ořech s tenkou stěnou-nástavec netřeba), ale jistota prostě není Možná jsem , ale uvidím a nechám se překvapit na podzim, až tam budu házet zimáky. Jinak kapitola sama pro sebe jsou bezpečnostní matky. Bohužel tak jako tak nepopiratelným faktem zůstává to, že při špatném nasazení neodejde sériová matice, ale šteft. A na základě tohoto hořkého poznání znovu říkám, raději nové a delší štefty, než matice utažená jen na kousku šteftu přes podložky. Ale každý má svůj rozum a míru pro něj přijatelného rizika
4D 1.8
mám od: 28.4. 2012
v provozu od: 27.7. 2006
Tak k tomuhle není co dodat....
Snad jenom dobře myšlená rada.
Nasazuj matku pomocí ořechu a prodlužovacího nástavce z Gola sady nebo pomocí trubkového klíče.
Budeš mít stejný cit, jako když matku nasazuješ rukou, vždycky trefíš závit správně a nebude to loterie
5D 1.4 Comfort
mám od: 14.10. 2012
v provozu od: 20.12. 2007
Já, a velká síla Vždyť vypadám jak reklama na Dachau (187cn/68kg). Navíc třeba já mám matky komplet utopený a nasazování je dost loterie jestli sedla matka dobře, nebo přes závit. Prostě jsem jen konstatoval, že štefty na Ufu jsou ty nejzranitelnější, jaký jsem za svůj život potkal. Navíc v inzercích jsou štefty na Ufo poměrně žádané zboží. Momenťák je fajn, ale abych ho vozil v obou autech Stačí utahovat s rozumem. Troufám si říct, že i průměrně zdatnému jedinci stačí jedenkrát zkušenost s momenťákem kolik to tak asi je těch 110 a rukou to +/- trefí. Ono zas není sranda to o moc přehnat. Náboj kola jsem na MPV potřeboval utáhnout na 230Nm a byla to práce pro 2 a hoóóódně dlouhou trubku
4D 1.8
mám od: 28.4. 2012
v provozu od: 27.7. 2006
No jo, tak proti nešikovnosti není materiál šteftů odolnej, to je pravda.....
Já jsem naopak na žádné z šesti Hond neměl se štefty nikdy problém, tak nevím jestli je opravdu chyba ve šteftech.
Ani krátká montpáka ti nazaručí, že matku nepřetáhneš, když máš velkou sílu
Prostě jediná jistota je momentový klíč a utahovací moment 110 Nm.
Já když začal používat momenťák, tak jsem zjistil, že rukou jsem to předtím utahoval víc.
5D 1.4 Comfort
mám od: 14.10. 2012
v provozu od: 20.12. 2007
Ne, kdepak, i růčo s krátkou montpákou co je v povinné výbavě to štefty nedávaj. Stačí nepřesně nasadit matku na závit a je hotovo Nejsem pako a vždy počítám s tím, že někdy možná bude muset měnit píchlé kolo má žena. Kolik jsem přeházel na všech možnejch autech růčo kol nejde ani spočítat, ale Ufo je první auto u kterého jsem řešil srtženej šteft(strhnul ho pneuservis ještě v době kdy auto patřilo paňámě) Ale když jsem letos nandaval letňáky, tak jsem u jednoho šteftu pocítil při utahování nepěkné cuknutí, které s pravděpodobností hraničící s jistotou říká, že je šteft načatej A rozhodně nejsem jedinej, kdo štefty řešil. Stačí si projít inzerci, kolik lidí štefty shánělo.