ako su nastavene prevodove pomery na 6MT? ked idem na 5tke pri 1500otackach a dam 6tku, tak otacky klesnu na 1300 cca. to je 200 rozdiel.
ale pri 130kmhod je rozdiel otacok az tusim 4000-3500. ten prevodovy pomer sa nejako dynamicky meni?
příspěvků: 1522 5D 1.8 Sport
mám od: 1.4. 2011
v provozu od: 1.4. 2011
niio napsal:
no uz mi to trochu hlava berie, ono totiz ide o pomer, ze ked koleso na vstupe sa otoci 6x a na vystupe 3x, tak potom na vstupe sa otoci 12x a na vystupe 6x. asi najlepsie zdvihnut bicykel na stojan a pocitat otacky pedalov a kolesa :)
Jo, to bude ono. Konečně někdo kdo to vysvětlil lidsky srozumitelně.
--
15. Říjen 2012 - 16:24
niio
příspěvků: 1655
bývalý majitel
Dejv napsal:
Kubajsu napsal:
Nikdy v celém rozsahu otáček a rychlostí nebude konstantní odstup otáček mezi rychlostními stupni...
No to už víme. Ale jak je to možné, když jsou ozubené kola pořád stejně velká, navíc dokonce snad i stále zařazená?
no uz mi to trochu hlava berie, ono totiz ide o pomer, ze ked koleso na vstupe sa otoci 6x a na vystupe 3x, tak potom na vstupe sa otoci 12x a na vystupe 6x. asi najlepsie zdvihnut bicykel na stojan a pocitat otacky pedalov a kolesa
--
15. Říjen 2012 - 15:41
Dejv
příspěvků: 1522 5D 1.8 Sport
mám od: 1.4. 2011
v provozu od: 1.4. 2011
Kubajsu napsal:
Nikdy v celém rozsahu otáček a rychlostí nebude konstantní odstup otáček mezi rychlostními stupni...
No to už víme. Ale jak je to možné, když jsou ozubené kola pořád stejně velká, navíc dokonce snad i stále zařazená?
--
15. Říjen 2012 - 15:12
Kubajsu
příspěvků: 486
bývalý majitel
Že by potíž byla právě v tom slůvku poměr? Při nulové rychlosti budou všechny rychlosti mít rozdíl 0 otáček... Při 100 km/h ti jednička prostřelí písty kapotou a 6tka bude mít cca 2500 otáček... Nikdy v celém rozsahu otáček a rychlostí nebude konstantní odstup otáček mezi rychlostními stupni...
příspěvků: 1522 5D 1.8 Sport
mám od: 1.4. 2011
v provozu od: 1.4. 2011
niio napsal:
tak som si to dnes vyskusal:
5->6: 1500->1300, 2500->2150, 3500->3000
Ano máš pravdu, je to tak a při rozdílných rychlostech jsou i rozdílné poměry otáček, dneska jsem to taky viděl na vlastní oči. Teda máš otáčkoměr v pořádku a my se spletli.
--
15. Říjen 2012 - 6:55
balistik
příspěvků: 24
bývalý majitel
Niio měří dobře, rozdíl mezi otáčkami se mění, převodový poměr je pevný. Když řadíte 2-3 při 6950 ot/s, pokles je asi 2000 ot/s. Pokud řadíte 2-3 při 2500 ot/s, pak je pokles asi 750 ot/s.
Poměr 5/6 je zhruba 1.2. Takže při řazení 5-6 při 1800 ot/s otáčkách bude pokles asi 300 ot/s, při 4000 ot/s je pokles zhruba 600 ot/s.
Přehled otáček v závislost na rychlosti a rychlostním stupni je třeba zde:
tak som si to dnes vyskusal:
5->6: 1500->1300, 2500->2150, 3500->3000
--
14. Říjen 2012 - 18:58
Bully
příspěvků: 1955
bývalý majitel
Prevodovy pomer se menit nemuze nikdy- Civic nema variator, ale klasickou prevodovku s ozubenymi koly.
____________________________________________
Civic Type-R 8G
--
14. Říjen 2012 - 14:34
jenda200
příspěvků: 643
majitel jiné generace
niio napsal:
jenda200 napsal:
tak to je ale nesmysl, jak se Ti muže na manualní převodovce " dynamicky " měnit převod Jinak tuším že ten rozdíl otaček je kolem 500, přesně to nevím.
no tak si odcitaj rozdiel otacok pri 50kmhod a pri 130kmhod a zistis, ze je ten rozdiel otacok rozny
Chybu hledej jinde, třeba ten otačkoměr, ale opravdu zapomen na menici se prevod u MT - to prostě z principu nejde!!
--
14. Říjen 2012 - 14:26
Dejv
příspěvků: 1522 5D 1.8 Sport
mám od: 1.4. 2011
v provozu od: 1.4. 2011
niio napsal:
no pri 50tke toci na 5tke 1500, na 6tke by malo 1000, lenze ono toci cca 1200.keby otackomer zle ukazoval, tak myslim, ze tych 1000otacok by som poznal na zvuku a trpnuti motora
No sice jsem ještě nikdy nezkoušel (vědomě) řadit šestku v 50km/h, ale OK, kvůli tobě to zítra zkusím a dám vědět.
5D 1.8 Sport
mám od: 1.4. 2011
v provozu od: 1.4. 2011
Jo, to bude ono. Konečně někdo kdo to vysvětlil lidsky srozumitelně.
bývalý majitel
no uz mi to trochu hlava berie, ono totiz ide o pomer, ze ked koleso na vstupe sa otoci 6x a na vystupe 3x, tak potom na vstupe sa otoci 12x a na vystupe 6x. asi najlepsie zdvihnut bicykel na stojan a pocitat otacky pedalov a kolesa
5D 1.8 Sport
mám od: 1.4. 2011
v provozu od: 1.4. 2011
No to už víme. Ale jak je to možné, když jsou ozubené kola pořád stejně velká, navíc dokonce snad i stále zařazená?
bývalý majitel
Že by potíž byla právě v tom slůvku poměr? Při nulové rychlosti budou všechny rychlosti mít rozdíl 0 otáček... Při 100 km/h ti jednička prostřelí písty kapotou a 6tka bude mít cca 2500 otáček... Nikdy v celém rozsahu otáček a rychlostí nebude konstantní odstup otáček mezi rychlostními stupni...
http://moje.auto.cz/Kubajsu/honda.html
5D 1.8 Sport
mám od: 1.4. 2011
v provozu od: 1.4. 2011
Ano máš pravdu, je to tak a při rozdílných rychlostech jsou i rozdílné poměry otáček, dneska jsem to taky viděl na vlastní oči. Teda máš otáčkoměr v pořádku a my se spletli.
bývalý majitel
Niio měří dobře, rozdíl mezi otáčkami se mění, převodový poměr je pevný. Když řadíte 2-3 při 6950 ot/s, pokles je asi 2000 ot/s. Pokud řadíte 2-3 při 2500 ot/s, pak je pokles asi 750 ot/s.
Poměr 5/6 je zhruba 1.2. Takže při řazení 5-6 při 1800 ot/s otáčkách bude pokles asi 300 ot/s, při 4000 ot/s je pokles zhruba 600 ot/s.
Přehled otáček v závislost na rychlosti a rychlostním stupni je třeba zde:
http://www.autorevue.cz/honda-civic-18-sport-jina-a-pritom-stale-dobra-velky-test_3/ch-26281#articleStart
bývalý majitel
tak som si to dnes vyskusal:
5->6: 1500->1300, 2500->2150, 3500->3000
bývalý majitel
Prevodovy pomer se menit nemuze nikdy- Civic nema variator, ale klasickou prevodovku s ozubenymi koly.
____________________________________________
Civic Type-R 8G
majitel jiné generace
Chybu hledej jinde, třeba ten otačkoměr, ale opravdu zapomen na menici se prevod u MT - to prostě z principu nejde!!
5D 1.8 Sport
mám od: 1.4. 2011
v provozu od: 1.4. 2011
No sice jsem ještě nikdy nezkoušel (vědomě) řadit šestku v 50km/h, ale OK, kvůli tobě to zítra zkusím a dám vědět.