Hledat |
[navod] Montaz dennych led svetielpripajam navod,ako si na auto namontovat pridavne denne led svietenie (DRL). odhadovany cas: mne to trvalo asi 10hodin, ale da sa to stihnut za 3hodiny. Priprava: Ja som sa rozhodol ich dat za mriezku do hornej casti vedla SPZ (DLR zosikmene 16cmx5cm a 12stupnov zosikmenie, tmave sklo), nakolko sa tam v rame nachadzaju predvrtane otvory, ktore som pouzil na uchytenie DRL. tiez som nechcel nicit vzhlad auta nejakym tuzingom. Ked su DRL za mriezkou vypnute, tak ich takmer vobec nevidiet. A ked svietia, tak to vyzera, ako keby tam mriezka ani nebola. Otazne ale je, co na to povedia policajti? Najskor treba zhodit komplet naraznik. Nie je to ziadna veda, staci postupovat podla navodu, co je v dielenskom manuali. doporucujem zapamatat si, kde bol aky srob alebo clip, nakolko maju rozne velkosti a ulahcite si potom skladanie. A hlavne ich nestratte tie clipy, platil som za 3 skoro 8eur Nezabudnut odpojit hmlovky, pripadne ostrekovace svetiel. Pri skladani ich NEZABUDNITE ZAPOJIT. z naraznika vyberiem mriezku, naraznik s dierou prilozime naspat na auto a vyskusame si umiestnenie DRL a pohladame si vhodne miesto na uchytenie. Podla toho si aj zabezpecime pripadne sroby. ked je uz naraznik dole, tak si nachystame uchyty a pripevnime DLR: na tomto obrazku je to umiestenie trochu ine, ako nakoniec dopadlo. DRL nesmu pretrcat von , treba ich schovat minimalne na uroven tej konstrukcie, inac na ne bude tlacit naraznik: Elektrika: snimac sa nachadza pod tym kovovym valcom, je sedej farby: Tu je uz odpojeny. V strede obrazku je vidiet cierno zeleny konektor, kde bol pripojeny. v konektore sa 12V nachadza na jeho lavej strane, ak sa pozerame do konektora a jeho clip mame navrchu: V mojom pripade je 12V na zltom kabli, tak som ho presekol na polovicu a spojil spojovackou. V spojovacke ostal este jeden konektor volny, do tohto som zasunul 12V kabel od DRL. Nakoniec este pripojime kabel od DRL na obrysove svetla. Najdeme si + kablik v malej ziarovke (rovnaka farba, ako ten, co ide do H1), presekneme a baypassneme s DRL: Nemusime vrtat ziadne otvory kabel sa da pretiahnut cez zadny kryt, ktory pojde potom nasadit trosku tazsie: A to je vsetko. Odporucam priebezne kontrolovat funkcnost vsetkych svetiel, aby ste nemuseli znovu rozoberat, az nieco nebude fungovat. Vložil niio, 12. Srpen 2012 - 17:45
|
5D 1.8 Sport
mám od: 21.6. 2007
v provozu od: 21.6. 2007
Zdravim, pridam par informacii k uvedenemu navodu /aj ked uz nie prave aktualne, ale snad to este niekomu pride vhod/, podla ktoreho som si aj ja nainstaloval led denne svietenie /DRL/ teraz uz na starsom Civicu. Povodne bol na nom domontovany v servise pod palubovkou prepinac, pri prepnuti ktoreho sa po uvedeni povinnosti denneho svietenia po starte zapinali tlmene svetla s H7, co zodpovedalo predpisom. Tymto ale bol vyradeny z cinnosti svetelny snimac, ktory povodne v polohe AUTO zapinal osvetlenie vozidla pri znizenej viditelnosti automaticky.
V sucasnosti som chcel pouzit nove halogeny so zvysenou svietivostou, avsak s kratsou zivotnostou, tak som sa rozhodol osadit DRL s opatovnym vyuzitim svetelneho snimaca a tak zapinat halogeny len v obdobi znizenej viditelnosti.
Pri instalacii DRL som najprv demontoval len spodnu cast naraznika s mriezkou, ale potom, ked som potreboval pripojit vodic na vyvod z obrysoveho svetla, tak som demontoval aj vrchnu cast naraznika, aby som sa dostal ku konektoru vyvodu z laveho svetlometu. Na konektore som nasiel privod pre obrysove svetlo a na ten som pripojil vodic pre DRL.
Pre napajanie DRL som vyuzil vyssie spomenuty vyvod +12V na snimaci spiatocky /Vdaka niio!/. Kedze som zohnal 2-vodicove certifikovane "lowcost" DRL /napajanie +12V a uzemnenie/, tak som stal pred dilemou obstarat este modul ovladania DRL alebo spinacie rele. Nakoniec som nasiel na nete jednoduchsie riesenie /tu na fore som ho nevidel/ a to priame pripojenie vodica uzemnenia DRL na +12V spinania obrysovych svetiel, ktore sa inac vyuziva ako ovladanie DRL /vyssie spominany zlty kablik/. Tym odpada pouzitie modulu ovladania alebo spinacieho rele.
Toto riesenie vyuziva skutocnost, ze subor vsetkych pripojenych ziaroviek obrysoveho osvetlenia predstavuje uzemnenie na kostru vozidla pre svietenie DRL a pri prepnuti na obrysove svetla sa dostane +12V na vodic uzemnenia DRL a tak zhasne pri sucasnom rozsvieteni obrysoveho osvetlenia.
Po odskusani funkcnosti svietenia prislo na rad umiestnenie DRL /za mriezku naraznika/ a spätna montaz naraznika - mozem skonstatovat, ze bola jednoduchsia ako demontaz. Este podotykam, ze pri montazi/demontazi nebol poskodeny ziadny klip ani uchyt plastoveho naraznika, co pripisujem praci na slnku - dobre prehriatie plastov naraznika. Pri pripadnom "zasprajcovani sa" klipu som tento polial vodou a tym sa ho podarilo uvolnit.
Sprevadzkovanim DRL som mohol vyuzit funkcnost modu AUTO t.j. vyuzit funkciu svetelneho snimaca, pricom sa vyhovelo aj "litere zakona" a zaroven nie je nutne pouzivat osvetlenie vozidla povodne urcene pre znizenu viditelnost cez den.
5D 1.8 Sport
mám od: 9.3. 2011
v provozu od: 1.3. 2006
Ahoj, mám přesně tyto denní světla i přesně stejná montáž, jezdím už s tím půl roku a policie nic.Vyhláška říká jen rozměry kde mají být a to vše splňuji, takže
bývalý majitel
hej, len neviem, co na to policajti, kedze su schovane za mriezkou, ci to tak moze byt.
příspěvků: 2249
bývalý majitel
Dobra prace
Petr Žitný