Napajacie kable pre zosilovac

Zdravim vsetkych.
Chcel by som sa spytat ci ma niekto skusenosti s vedenim napajacich kablov pre zosilovac? Hlavne by som potreboval poradit, ako dostat kable z motorovej casti do interieru? Pripadne ak mate nejake video alebo fotky budem velmi vdacny.
Pripadne ak sa to tu na fore uz riesilo, poslite mi link

Dikes

Vložil Goolfoo, 20. Prosinec 2014 - 17:49
 

Rony917
Obrázek uživatele Rony917
příspěvků: 352
5D 2.2 Executive
mám od: 5.2. 2014
v provozu od: 17.9. 2006

To MilanK:

Ja mam zvlast privedeny + aj - od baterie, mam tam 10mm2 zetkove lanko a ani pri velkom vybudení mi napetie na kapacitore nekolisa.
Som rad ze tu tomu niekto objektivne rozumie a nieje zaslepeny marketingom Mrk Ja som sa povodne pytal len kvoli tomu aby som poznal nazor niekoho ineho lebo som trochu pochyboval o tom ci je prierez dostatocny. Ale ked som precital v manuale ze tam je odporucane 6mm2 tak ma to ukludnilo Smích

--
21. Leden 2015 - 21:03
MilanK
příspěvků: 65
5D 1.8 Comfort
mám od: 20.8. 2012
v provozu od: 26.6. 2007

Stel napsal:
Dobre, kdyz musi tak musi. Potom muj 20mm2 je nejaky vadny protoze mam problem udrzet napeti na kapacitoru v kufru kdyz to woofer rozjede. Proste cim silnejsi kabel(ale taky kvalitnejsi) tim stabilnejsi napajeni zesilovace a lepsi kvalita. Zkratka na kvalitni zvuk je potreba pouzit neco lepsiho nez co staci na rozsviceni zarovky pri stridavem napeti 220V.

Pokud bys měl aspoň základní elektrotechnické znalosti, tak zjistíš že hlásáš bludy. Uměl by sis vypočítat úbytek napětí na kabelu podle průřezu a odebíraném proudu.Dělám do elektroniky více jak 40 let. Proto pohádky o super kvalitních kabelech z bezkyslíkaté mědi se super izolací si myslím své. Pokud ti nedrží napětí na kapacitoru, tak hledej chybu někde jinde (špatný kontakt,přechodový odpor,atd). A nejlepší "kapacitor" je akumulátor. Pokud přivedeš napětí pro zesilovač přímo ze svorek aku, a to + i - ,tak nemůžeš mít problém. CoolCool

--
21. Leden 2015 - 19:41
Rony917
Obrázek uživatele Rony917
příspěvků: 352
5D 2.2 Executive
mám od: 5.2. 2014
v provozu od: 17.9. 2006

No tak ja sa nechcem s nikym hadat len hovorim ako to mam. Mne napetie na kapacitore vobec nekolise vsetko je stabilne. Ale je pravda ze to mam trochu utlmene aby to zase tak nebuchalo. Ani to nikdy nepustam na max. Samozrejme ze je lepsie mat co najhrubsi kabel. Ale ked mam v manuale od zosika predpisanych 6mm tak 10mm by nemal byt problem nie?

--
21. Leden 2015 - 7:13
Stel
Obrázek uživatele Stel
příspěvků: 237
5D 2.2 Executive
mám od: 28.1. 2013
v provozu od: 7.11. 2007

Dobre, kdyz musi tak musi. Potom muj 20mm2 je nejaky vadny protoze mam problem udrzet napeti na kapacitoru v kufru kdyz to woofer rozjede. Proste cim silnejsi kabel(ale taky kvalitnejsi) tim stabilnejsi napajeni zesilovace a lepsi kvalita. Zkratka na kvalitni zvuk je potreba pouzit neco lepsiho nez co staci na rozsviceni zarovky pri stridavem napeti 220V.

--
21. Leden 2015 - 1:05
MilanK
příspěvků: 65
5D 1.8 Comfort
mám od: 20.8. 2012
v provozu od: 26.6. 2007

Rony917 napsal:
No ja mam Blaupunkt GTA 450, ten ma asi 640w a mam ho zapojeny do mostika. Ale asi kazdemu je jasne ze 640w nikdy neda. Kable uz tam boli ja som tam len pre istotu dal 35A poistku lebo tiez si myslim ze su slabe. Inak v prirucke k zosilovaci je napisane ze tam maju ist kable minimalne 6mm2. Prudovy odber by mal byt okolo 53A pri maximalnom zatazeni a to by tie 10mm2 kable mali zvladnut. Ale ak sa mylim opravte ma.

V el-praxi se používá pro kabel izolovaný PVC zatížení max 10A na 1mm2. To znamená, že pro max odběr 53A musí stačit kabel o průřezu 6mm2. Mrk

--
20. Leden 2015 - 16:12
Rony917
Obrázek uživatele Rony917
příspěvků: 352
5D 2.2 Executive
mám od: 5.2. 2014
v provozu od: 17.9. 2006

No ja mam Blaupunkt GTA 450, ten ma asi 640w a mam ho zapojeny do mostika. Ale asi kazdemu je jasne ze 640w nikdy neda. Kable uz tam boli ja som tam len pre istotu dal 35A poistku lebo tiez si myslim ze su slabe. Inak v prirucke k zosilovaci je napisane ze tam maju ist kable minimalne 6mm2. Prudovy odber by mal byt okolo 53A pri maximalnom zatazeni a to by tie 10mm2 kable mali zvladnut. Ale ak sa mylim opravte ma.

--
20. Leden 2015 - 13:39
Stel
Obrázek uživatele Stel
příspěvků: 237
5D 2.2 Executive
mám od: 28.1. 2013
v provozu od: 7.11. 2007

jestli je slaby nebo ne zalezi na tom jaky zesilovac ma zivit. s 10mm se sice svarovat da, ale kdyz si zesilovac narazove potrebuje vzit treba i 60A tak pri delce kabelu 5 metru uz je to malo. Blizsi info treba tady http://www.revilohifi.cz/poradime-vam/jak-zvolit-spravnou-kabelaz.html

--
15. Leden 2015 - 2:02
Dejv
Obrázek uživatele Dejv
příspěvků: 1522
5D 1.8 Sport
mám od: 1.4. 2011
v provozu od: 1.4. 2011

Rony917 napsal:

PS: Ja mam k zosilovacu tahany 10mm2 kabel. Myslite ze je slaby?

Slabý určitě ne, s tím už se by se dalo svařovat. Mrk
--
9. Leden 2015 - 21:02
Rony917
Obrázek uživatele Rony917
příspěvků: 352
5D 2.2 Executive
mám od: 5.2. 2014
v provozu od: 17.9. 2006

Ja som sa do vnutra dostal stranou od sofera. Trvalo mi asi jeden a pol hodiny kym som nasiel nejaku dieru ale nasiel som ju. Dal som dole kryt pod volantom a kryt nalavo od pedalov kde sa otvara kufor a nadrz. Potom som uz len hladal nejaku skulinku medzi plechmi. Nesiel som teda standartne cez prichystanu prechodku. Proste som hladal medzery, skary a diery az som jednu nasiel, kusok nad lavym kolesom. Strcil som to tam ale netusil som kam to vlastne ide a ci to nieje slepe, asi po hodine premyslania a skusania som usudil ze bude dobre vybrat filter od sania, musel ist von aj s celym drziakom a krabicou. Po chvilke namahy sa mi kable objavili hned pod tym filtrom. Bez demontaze filtra by som to nikdy nenasiel a ani nemal sancu vytiahnut. Asi to bola len nahoda ze sa mi to takto podarilo a mal som dobry den. Ale fakt mi to dalo zabrat, nieco najst a narvat to tam. Vybrat ten filter tiez nebola az taka sranda, o spetnom osadzani ani nehovorim. No ked som uz mal kable pri baterke tak uz to bolo jednoduche. Viedol som to po lavej strane v prahoch az som s tym vysiel v kufri.

PS: Ja mam k zosilovacu tahany 10mm2 kabel. Myslite ze je slaby?

--
9. Leden 2015 - 20:45
Stel
Obrázek uživatele Stel
příspěvků: 237
5D 2.2 Executive
mám od: 28.1. 2013
v provozu od: 7.11. 2007

Kdyz sundas kryt pod pristrojovkou u spolujezdce, tak tam najdes docela dost tlusty svazek, ktery prochazi do motoroveho prostoru. Je uchyceny v takovem dost sirokem bilem krouzku plastu. Do tohohle krouzku se da udelat dira a protahnout tudy treba i 25mm2 mozna i 35ku by se nechalo, jen ja kdyz jsem to vrtal, tak jsem musel vyndat i kastlik, coz obnasi demontaz tunelu. Ale pri vrtani jsem zjistil, ze ten plast je dost tenky, takze mozna neni potreba ani vrtacka. Ale je to asi nejlepsi a nejcistsi co muzes najit. Dal dozadu se pak dostanes v pohode sundanim prahovych list, kde je hromada mista pod kobercem a kolem zadnich sedacek az do kufru uplne paradne. Nafocene to bohuzel nemam, ale doufam, ze takhle to postaci. Jen predesilam, ze tak je to u me nafty, protoze mam ridici jednotku prave v kabine u spolujezdce, zatimco benzin ji ma tusim v motorovem prostoru, ale hadam, ze i tak tam tahle pruchodka s nejakym svazkem bude. Na foru jsem to tu nevidel a prisel jsem si na to sam, takze doufam ze to v budoucnu pomuze i dalsim audiofilum a vyznavacum akustickeho tlaku Směju se

Co se týče kostry, tak u náročnějších instalací doporučuju ne co nejkratší kabel na kostru, ale naopak co nejdelsi nebo spis presne stejne dlouhy jako je na plus a napojit na baterku, protoze spolehat na ukostreni vyrobce automobilu je nanic, kdyz si k muzice tahnete 35ku kabel a pak zjistite, ze z baterky na kostru jde 10ka a ta jeste musi drzet nazivu veskerou elektrovybavu auta, svetla, zapalovani...

--
30. Prosinec 2014 - 21:16

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".