Na co si dát pozor u 2.2 CTDi

Dobrý den,
vím, že tu je podobné téma, ale bohužel se týká spíše verze benzínové. Takže - mám v plánu pořídit si Civica rok výroby 2006-07. Cenově do 190 000,- Na co si dát pozor, co určitě prohlédnout, kde mohou být skryté mouchy? Má tato motorizace nějaké specifické problémy? Filtr pevných částic je až od 2008?

A ještě z obecnějšího - co se dá za 190 000,- pořídit? Výbava, rok, nájezd.... Předpokládám, že Honda nepodává informace o vozu dle VIN jen tak nějakému kolemjdoucímu, že?

Děkuji za každou podnětnou informaci.

Vložil Marsias, 28. Září 2013 - 18:58
 

Marsias
příspěvků: 29
5D 2.2 Executive
mám od: 2.2. 2014
v provozu od: 1.4. 2009

Též jsem s dieslem neměl problémy, mnohem větší sračkou je MEŘO, než studený starty.

--
2. Říjen 2013 - 14:33
Dejv
Obrázek uživatele Dejv
příspěvků: 1522
5D 1.8 Sport
mám od: 1.4. 2011
v provozu od: 1.4. 2011

Petr78 napsal:
Jenže naftový motor se pro krátké trasy vůbec nehodí. Nafta totiž produkuje málo ztrátového tepla, takže se motor hrozně pomalu ohřívá na provozní teplotu.
Když pak s takovým motorem jezdíš v mrazech 10 km do práce nebo ještě kratší couračky po městě, tak ten motor doslova zabíjíš.
Při takovém provozu se motorový olej naředí naftou, vykondenzuje v něm voda a dějou se v něm další špatné věci.

Pokud nejezdíš s autem do práce 30 a víc kilometrů, tak je nafta nesmysl.
A je úplně jedno za kolik kde seženeš naftu. Ikdyby byla zadarmo, ušetřené náklady zaplatíš při opravě motoru.

A pokud chceš vytasit jako argument nízkou spotřebu naftového motoru, tak právě při krátkých popojížďkách se studeným motorem ta spotřeba bude jako u benzínového motoru. S tím rozdílem, že v benzíňáku si aspoň zatopíš už po 2 km......


Dovolím si s tou spotřebou (trochu) nesouhlasit, ze začátku jsem měl diesely 1,9tdi na dlouhé trasy (oba nalítané přes 150 tis.km), ale jak roky plynuly tak i dojezdové vzdálenosti se postupně zkracovaly a zkracovaly, až ke konci nebyl problém studený motor nastartovat, ujet 400m a za hodinu 400m zpátky... Andílek Na motoru se to nijak viditelně neprojevovalo a na spotřebě jen minimálně, třeba místo 5,2/100 to žralo 5,6/100 (o tom se mi se studeným benzínem může jenom zdát). Navíc diesel má při dálničních přesunech (alespoň pro moje uši) daleko příjemnější zvuk. Ale je pravda že v zimě cestou do práce vzdálené 18km při -10°C to začalo topit až tak po 10km, a provozní teploty ten motor vlastně vůbec nedosáhl a to mě dost štvalo. Oba diesely jezdí dodnes, jeden má najeto 190 tis. a druhý už přes 230 tis. km a nikdy žádný mechanický problém.
--
2. Říjen 2013 - 8:38
PSebi
příspěvků: 237
5D 1.8 Sport
mám od: 21.8. 2010

Tak investujte a dejte si do nafťáku nezávislé topení. Mrk

--
2. Říjen 2013 - 6:02
Bully
Obrázek uživatele Bully
příspěvků: 1955
bývalý majitel

Petr78:
zase bych tak negeneralizoval. Dnesni turbodiesely uz nejsou ty stare traktory, jejichz studeny start pripominal pripravu vrtulniku na vzlet. I do mestskych vozitek se davaji turbodiesly s malym obsahem, co se ohreji sakra rychle. Obecne je ale vetsich motoru na tohle posunovani skoda, s vyssim rizikem poruch samozrejme souhlasim.

Marsias:
myslel jsem to spis jako rypnuti. Vyrazne levnejsi PH me nenapadly, jsem obycejny smrtelnik Koulím očima
Sam mam v A7G stejny motor a taky se obcas nevyhneme ani kratkym jizdam, ani pri nich ta spotreba nestoupne nijak nad prumer a auto to vydrzi. Jenom by me pritom nebavilo porad myslet na setreni motoru, abych ho podobnymi jizdami (kdyby byly pravidelne, coz pri takovem najezdu asi budou) nenicil.
____________________________________________

Civic Type-R 8G Beruna

--
1. Říjen 2013 - 23:56
Petr78
Obrázek uživatele Petr78
příspěvků: 1293
4D 1.8
mám od: 28.4. 2012
v provozu od: 27.7. 2006

Marsias napsal:
Storm napsal:
Ve firmě ti to může být jedno. Auto tam koupí nové, nalítá se s ním třeba 200tis. a prodá. Ty důsledky, o kterých píše Petr78 se pak projeví u dalších majitelů. Je fakt radost kupovat takové auto po firmě :)

Proto bych firemní nechtěl. Mrk Jinak celkově i co doma máme auta, tak se s něma prostě jezdí. Trasy 30, 60, 150 ale i 15km (za babičkou Hlasitě se směju ) a nikdy se nic neprojevilo. To popisujete, tak by muselo nastat při 200t km, které byly nalítaný pomocí 15km tras. Snad ty motory nejsou z cukru.

Motory sice nejsou z cukru, ale to že se nafťáci pomalu ohřívají a provoz na studeno jim nedělá dobře (stejně jako benzíňákům) je snad jasný, ne? Mrk
Prostě naftový motor do osobáku byl vymyšlený pro ježdění dlouhých tras.
Proto taky v "nákupních taškách" najdeš diesel velmi zřídka. Ono je to tam naprostá hovadina a asi nějaký módní trend s názvem "nafta co táhne vocpoda voe a jezdí za pět"

--
1. Říjen 2013 - 23:00
Marsias
příspěvků: 29
5D 2.2 Executive
mám od: 2.2. 2014
v provozu od: 1.4. 2009

Storm napsal:
Ve firmě ti to může být jedno. Auto tam koupí nové, nalítá se s ním třeba 200tis. a prodá. Ty důsledky, o kterých píše Petr78 se pak projeví u dalších majitelů. Je fakt radost kupovat takové auto po firmě :)

Proto bych firemní nechtěl. Mrk Jinak celkově i co doma máme auta, tak se s něma prostě jezdí. Trasy 30, 60, 150 ale i 15km (za babičkou Hlasitě se směju ) a nikdy se nic neprojevilo. To popisujete, tak by muselo nastat při 200t km, které byly nalítaný pomocí 15km tras. Snad ty motory nejsou z cukru.

--
1. Říjen 2013 - 20:15
Marsias
příspěvků: 29
5D 2.2 Executive
mám od: 2.2. 2014
v provozu od: 1.4. 2009

Storm napsal:
Důlky se dělají vzadu špatně, protože tam je všechno z plastu a to spíše promáčkeš. Pokud by to bylo ve velmi dobrém stavu, tak bych za to i těch 220tis. dal, ale jinak bych do toho šel se slevou min. 10tis.

Já to asi napsal špatně, sám jsem to neviděl, takže nemůžu říct. Prostě bylo nacouváno do vozíku, utržen pravý zadní plast u blatníků a došlo i k nějakým promáčklinám. Nebýt to ve stříbrné barvě a s "důlkama", tak o těch 220 přemýšlím, ale takhle to nechám plavat.

--
1. Říjen 2013 - 20:12
Storm
Obrázek uživatele Storm
příspěvků: 1389
majitel jiné Hondy

Marsias napsal:
Pokud nebudu brát Civica, ale nafťáky obecně, tak pokud si někdo koupí auto jen na "pocuky" tak předpokládám, že do něho nedá 200 000, ale třeba jen 40 000. A než se projeví to co ty popisuješ tak to bude trvat dost dlouhou dobu.

Na firmě s nafotovými motory jezdíme trasy menší než 15 km docela často (samozřejmě se jedou i velké trasy). Nikdo neřeší jestli je to krátká trasa nebo dlouhá a za 6 let žádný problém s motory nebyl. ;)

Ve firmě ti to může být jedno. Auto tam koupí nové, nalítá se s ním třeba 200tis. a prodá. Ty důsledky, o kterých píše Petr78 se pak projeví u dalších majitelů. Je fakt radost kupovat takové auto po firmě Směju se U nás ve firmě se na malé couračky po městě zámerně používá benzínová Corsa a na delší štreky dieselové Oktávky.

--
1. Říjen 2013 - 20:14
Storm
Obrázek uživatele Storm
příspěvků: 1389
majitel jiné Hondy

Marsias napsal:
Právě mám nabídku na Civica Executive r.v. 2007 najeto 74000km, nadherný stav (prý hezčí neexistuje) za 220 000. Akorát menší 3 důlky na 5. dveřích (nacouváno do přívěsného vozíku). Je to stříbrná barva, ale detaily jsem neviděl. Osobně stříbrnou moc nechci, řekl bych je ty světla pak nejsou tak výrazný jako u jiných barev. ;)

Důlky se dělají vzadu špatně, protože tam je všechno z plastu a to spíše promáčkeš. Pokud by to bylo ve velmi dobrém stavu, tak bych za to i těch 220tis. dal, ale jinak bych do toho šel se slevou min. 10tis.

--
1. Říjen 2013 - 20:06
Marsias
příspěvků: 29
5D 2.2 Executive
mám od: 2.2. 2014
v provozu od: 1.4. 2009

Pokud nebudu brát Civica, ale nafťáky obecně, tak pokud si někdo koupí auto jen na "pocuky" tak předpokládám, že do něho nedá 200 000, ale třeba jen 40 000. A než se projeví to co ty popisuješ tak to bude trvat dost dlouhou dobu.

Na firmě s nafotovými motory jezdíme trasy menší než 15 km docela často (samozřejmě se jedou i velké trasy). Nikdo neřeší jestli je to krátká trasa nebo dlouhá a za 6 let žádný problém s motory nebyl. Mrk

--
1. Říjen 2013 - 20:06

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".