Lehká kola na léto?

Ahoj,

nechci se opakovat, ale i když je zde poměrně dost diskuzí na téma letního obutí, nenašel jsem odpověď na svojí otázku:

Prosím Vás o doporučení vhodných letních kol. Moje požadavky resp. představy jsou následující, ale jsem tady hlavně proto, abych si nechal poradit:

Rozměr: Originální rozměr je 17x7,5J ET40 5x114,3, ale ta kola jsou dost zapadlá, dočetl jsem se, že lze s úspěchem použít kola až do ET50 (podle typu pneu ještě nedřou o blatníky) a také že šířka 7J je taky v pohodě. Proto přemýšlím o stejném rozměru, ale ET45 až ET48 (abych měl jistotu, že to nebude dřít) a o šířce 7J. 7J kola jsou většinou až o 1-2 kg lehčí než 8J, nevím ale, jestli to má vliv na jízdní vlastnosti?
Váha: Rád bych něco lehkého, řekněme 7-8 kg max.
Cena: Včetně lehkých pneu bych se chtěl vejít do cca. 30.000 Kč komplet (obutá, vyvážená, se všemi šrouby a podložkami). Chtěl bych nová kola a pneumatiky Continental. V případě zajímavé nabídky na bazarové disky rád ušetřím a koupím kola třeba 1 rok jetá v bezvadném stavu.

Nehoním desetinky na okruhu, hledám kola na běžné ježdění (v autě trávím poměrně hodně času). Lehká kola chci proto, že chci aby auto bylo rychlejší a ovladatelnější.

Díky, Ivo.

Vložil iv0, 20. Březen 2012 - 13:02
 

Bully
Obrázek uživatele Bully
příspěvků: 1955
bývalý majitel

ProRace 1.2 8x18" ET 45 - 9,3 kg
____________________________________________

Civic Type-R 8G Beruna

--
6. Červenec 2012 - 6:55
matulo
příspěvků: 802
3D 1.8 Plus
mám od: 3.4. 2009

tak som ich pre vas zvazil... Mrk

ProRace 1.2 7,5x17 ET 45 - 8,9 kg
ProRace 1.2 7,0x17 ET 53 - 8,2 kg

Foto z vazenia TU.

Disclaimer:
Vazene na domacej vahe, bez overenia/kalibracie, takze prosim o akceptovanie istej tolerancie.
Treba si taktiez uvedomit, ze cim nizsie ET, tym viac materialu a vyssia hmotnost.

--
5. Červenec 2012 - 23:18
zitnyp
Obrázek uživatele zitnyp
Administrátor
příspěvků: 2249
bývalý majitel

tak to jsem zvedavej na zkusenosti pak Směju se

Petr Žitný Spritmonitor.de

--
5. Červenec 2012 - 13:34
jc
Obrázek uživatele jc
příspěvků: 2861
bývalý majitel

viz http://www.rimstock.co.uk/wheeldetail.php?ProRace1.2 - seriove 17tky maji asi 12kg, tzn. rozdil asi 4kg na jedno kolo

--
5. Červenec 2012 - 13:05
zitnyp
Obrázek uživatele zitnyp
Administrátor
příspěvků: 2249
bývalý majitel

aha nevazil Smích tak az se ti nekdy bude chtit, nebo pokud prozradis papirovou vahu, tak ta by me asi stacila Směju se

Petr Žitný Spritmonitor.de

--
5. Červenec 2012 - 12:35
jc
Obrázek uživatele jc
příspěvků: 2861
bývalý majitel

Team Dynamics ProRace 1.2, matna cerna, 7,5x17, ET45, 5x114,3, upravena stredova dira na 64,1mm (tzn. zadny vymezovaci krouzek nebo podlozky). Pro tyhle kola to chce kratky ventilek (motorkarsky), jinak cumi mimo kolo.

Nekupoval jsem je ani tak na design, ale samozrejme se mi libily a vysledek jeste predci ma ocekavani. Specialni podekovani matulovi, ktery mi mmj venoval spoustu casu.

Fotky v galerii...

Bezpecnostni matice jsou McGardy z Auto Design Plus. Obyc cerne matice jsou na ceste.

--
5. Červenec 2012 - 12:28
pepavasa
Obrázek uživatele pepavasa
Administrátor
příspěvků: 2241
4D Hybrid
mám od: 5.2. 2007

Dobrá rada pro konstruktéry monopostů F1! Směju se
ir-mojeauto.png178798.png

--
22. Duben 2012 - 0:43
Bully
Obrázek uživatele Bully
příspěvků: 1955
bývalý majitel

Treba elektromotor a par prebytecnych akumulatoru? Jsem zlý

pepavasa napsal:
Výkon není jen síla motoru, ale i kilogramy které musí rozhýbat, takže měrný výkon. Nejsnažší cesta jak zvednout měrný výkon je zhubnout a vyházet z auta blbosti!! Směju seSměju seSměju se
ir-mojeauto.png178798.png

____________________________________________

Civic Type-R 8G Beruna

--
21. Duben 2012 - 15:17
pepavasa
Obrázek uživatele pepavasa
Administrátor
příspěvků: 2241
4D Hybrid
mám od: 5.2. 2007

Výkon není jen síla motoru, ale i kilogramy které musí rozhýbat, takže měrný výkon. Nejsnažší cesta jak zvednout měrný výkon je zhubnout a vyházet z auta blbosti!! Směju seSměju seSměju se
ir-mojeauto.png178798.png

--
21. Duben 2012 - 14:49
Bully
Obrázek uživatele Bully
příspěvků: 1955
bývalý majitel

Lehcimi koly se samozrejme zadny vykon nezvedne. Fa Enkei vyrabi sice vyborna kola, ale i na tomhle prikladu uz opakovane pozoruju ze jsou jejich reklamni pociny dost zavadejici. Tenhle graf je spis jakymsi pokusem o prepocet snizeni ztraty vykonu na kolech (pri urcitych otackach u sterilniho testu na motorove brzde) diky jejich hmotnosti.
Zlepsi se predevsim dynamika vozu, coz se projevi pri normalnim pouzivani auta. Navic je tomu presne naopak- cim ma vuz slabsi motor, tim vic se to projevi na jeho dynamice. Klasicky priklad je jak obrovska a tezka kola nejakeho radobytunera "zabiji" male vozitko s litrovym moturkem- auto proste zoufale nejede a zvysi se jeho spotreba. Naopak treba u trilitroveho turbodieselu bude zase prakticky uplne jedno co ma auto za papuce.
Plati to potom samozrejme i naopak. S lehcimi koly sice nemuzete cekat zazraky, ale treba prave cca 12-13-i kilove OEM disky na C8G (17-18") nejsou zadnou vyhrou a prechodem na neco o par kilo lehciho na kazdem kole i nas UFOn znatelne ozije.
Vliv nizsi vahy rotujici neodpruzene hmoty na jizdni vlastnosti, brzdeni a trochu i zivotnost podvozku je pak dalsi zalezitost.

jc napsal:
Zajimavy. I kdyz s nasi motorizaci to nebude takovy navyseni a hlavni vyhoda bude spis v chovani auta na realny (nerovny a deravy) silnici. A pri prezouvani samozrejme ;-)

____________________________________________

Civic Type-R 8G Beruna

--
20. Duben 2012 - 20:24

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".