příspěvků: 1522 5D 1.8 Sport
mám od: 1.4. 2011
v provozu od: 1.4. 2011
Dnes absolvována 5. roční prohlídka, víceméně náhodou (najeto 50,400km).
Jelikož už mě po roce a čtvrt štvalo zrcátko u řidiče, co mi někdo vloni na parkovišti urazil (no ne úplně, ale drželo pohromadě jen lepící páskou) tak jsem se rozhodl zase po nějaké době navštívit tento "náš"" ostravský servis. Mimochodem, už to není Czech Steel Trade, ale AUTOBEDY.
A když už tam budu, domluvil jsem si ať mi zkontrolují auto, klimu (která sice po více než 5 letech pořád funguje, ale už to nebylo to co zamlada), seřídí stěrač u spolujezdce, který narážel do sloupku při rychlejším pohybu ramínka, a vymění gumičky do stěračů.
Objednávka dílů na zrcátko -v podstatě jsem si sám určil, co mi mají koupit za díly, protože jinak vážně netuším jak by to u nich probíhalo, jestli bych jim tam to auto musel nechat do dalšího dne nebo by někoho zaktivovali hned aby se na to přišel podívat, vedoucí servisu p. Hanzlík neměl zájem to vidět a poslal mě hned za skladníkem ať si to vyřídím s ním. Ten prohlédl zrcátko jen zvenku, takže kdyby bylo ruplé i něco vevnitř tak bych se to asi dozvěděl až při opravě (a pro mně další zdržení...mno naštěstí jsem se trefil, ale přístup divný.)
MATERIÁL:
Chladící směs motoru 0,3L ..........35,40
Olej kompresoru 0,2L................24,76
76255SMGE32 Set.housing L.........1735,- (černé orámování zrcátka, vlastně to drží celé pohromadě)
76257SMGE31ZV Scull cap YR580M.....901,- (obal zrcátka v barvě vozu)
Gumičky stěračů pravé i levé....2x 289,- (se mi zdá, že před 2 lety byly nějaké dražší)
R134A Chladivo klimy 180g..........126,-
PRÁCE:
Kontrola vozu, brzd a podvozku vizuálně, test baterie 0,5h...........351,24
Oprava zrcátka 0,3h..................................................210,74
Seřízení stěrače spolujezdce vč. výměny gumiček 0,2h.................140,50
Kontrola výkonu klimy/odsátí+plnění 0,7h.............................491,74
CELKEM vč. DPH........................................5356,-
Vyhradil jsem si ať nemění olej, ani filtry.
Cena práce nám letos opět podrahla, z původních 600,-/hod, vloni už 660,- a letos 702,50/hod což už je docela dost.
Ale přesto jsem dnes odjížděl spokojený s cenou dílů i rychlostí oprav.
Dále se mi pokusili vnutit jakýsi test klimy (barva v chladivu, 14 dní jezdit a přijet znovu??) To jsem okamžitě zamítl, po více než 5 letech mi únik chladiva přijde úplně normální věc, nevím co by tam chtěli testovat.
Nicméně, byl jsem ujištěn že se mi brzy pokazí relé klimakompresoru, na mou otázku proč a kolik to stojí - protože je prý staré. Oponoval jsem, že to snad není nutné měnit preventivně, to se řeší až se to pokazí (blahosklonné pokývnutí/cena cca 700,-) a potom, proč nechci vyměnit ani vzduchový filtr. Měnil jsem si ho sám, na jaře (byl už dost špinavý a po 5 letech se mi zdálo že už je nejvyšší čas). Bylo mi řečeno, že to jsem prohloupil, protože prý ten honďácký je na 60.000km. No a co? Za těch jejich 1100,-Kč nebo za kolik ho tam prodávají? (nepamatuji si přesně, ale za MAN jsem dal něco kolem 400,-)
Celkově, zázemí servisu i jednání zaměstanců je poslední dobou nějaké "divné". Zákazník musí čekat leckdy i 2 hodiny bez možností si odskočit, jedině ven (není tam záchod), nabízí tam sice vodu v aquamatu a kávu zdarma v kávomatu, ale nebyly tam (snad jen dnes) kelímky, nabízí tam plné hrsti bombónů na talířích, ale nemají tam nikde ani jeden odpadkový koš, tak si papírek musíš cpát do kapes...
EDIT: Jo, a ještě mi p. Hanzlík při objednávání tvrdil, že to bude trvat minimálně 3 hodiny. A že teda nestačí přijet po práci (cca 14:45) že oni jsou tam jen do pěti, a že bych jim to tam musel nechat přes noc. Samozřejmě sem si v duchu ťukal na čelo, a říkám mu co na tom může tak dlouho trvat, vyměnit ty 2 plasty na zrcátku nezabere víc než 20 minut, kontrola púl hodiny, vyměnit gumičky do stěračů 10minut? Znejistěl mě tou klimou, tak jsem přijel už ve 13:00. Samozřejmě úplně zbytečně, protože to celé zabralo sotva hodinku a půl (1,7h podle faktury, ale do toho asi zahrnuli i 20 minut parkování opraveného auta na parkovišti a čekání u pultu, jestli se najde někdo kdo mi auto vrátí).
--
11. Červenec 2016 - 19:11
jenda200
příspěvků: 643
majitel jiné generace
Asi by nebylo od věci napsat o co se jedná, takhle je to o ničem...
--
22. Duben 2016 - 15:57
lotarr
příspěvků: 24 5D 1.4 Comfort
mám od: 10.9. 2006
v provozu od: 10.9. 2006
Nedoporučuju, mám závadu, kterou jsem ještě na žádném autě neřešil. Přesto jsem si zjistil podrobnosti a v dobré víře je navštívil. Čekal jsem co řeknou. No takového blbce ze mne ještě nikdo neudělal. Nakonec si ji odstraním sám. Neověřili všechny možnosti a mám takový dojem, že ani neřešili to s čím jsem tam přišel. Mechanickou závadu vydávají za elektronickou........
--
22. Duben 2016 - 11:33
vavron
příspěvků: 48
bývalý majitel
Ale to já naprosto chápu, že tam mají frmol. V tom případě ale radši řeknu, že to bude trvat hoďku a půl a dřívější konec je příjemným překvapením, než abych zákazníka nalákal na maximálně hodinku a pak jej ani neinformoval, že to bude trvat o půl hodiny déle. Jasně, mohl jsem se po hodině zvednout a zeptat se jak to vypadá, kdy to bude a tak, ale péče o zákazníka je hlavně v jejich zájmu. Ta půlhodina je prkotina, ale minulý rok na podzim jsem nechal udělat najednou servisní prohlídku v rámci kampaně, kontrolu předních a zadních brzd, dezinfekci klimatizace s výměnou pylového filtru a přehrání softwaru převodovky (mám i-SHIFTa). Technik mi sdělil, že to bude trvat max 2,5 hodiny. Tak jsem se svezl v Toureru, zašel si na procházku a vrátil se za těch 2,5 hodiny. Technik mi při mém příchodu sdělil,že to bude trvat ještě asi 30 minut, že to čištění klimy trvá déle (beztak ne to zapomněli, šulini). Tak jsem si sedl a čekal další 1 a čtvrt hodiny! V ten den jsem byl přesvědčen, že už tam nikdy nevstoupím..
--
23. Březen 2015 - 23:09
Dejv
příspěvků: 1522 5D 1.8 Sport
mám od: 1.4. 2011
v provozu od: 1.4. 2011
Tak je pravda, že v době jarních (popř. i podzimních) servisních kampaní tam mají dost narváno, protože to je za hubičku. Mně taky nechtěl předminulý týden ani vzít, že mají plno až pod strop. Ale stačí týden dva počkat, a mají poloprázdno.
--
23. Březen 2015 - 18:17
vavron
příspěvků: 48
bývalý majitel
Můj Civic jezdí do Ostravské Hondy od začátku svého života, byl tam i koupen. O doby co jej mám pod svými křídly jsem tam byl 4x, ale pouze na servisní akce + teď jsem si tam při jednom nechal vyměnit olej a olejový filtr. Ale také to již vidím na návštěvu někoho jiného, protože jsou drazí a strašně jim to trvá. Už 3x se stalo, že z hodiny, kterou mi slíbili že to bude trvat maximálně, se stala hodina a půl až dvě. Nechápu, co tam tak dlouho šaškovali. Navíc mi ani nikdo nepřišel říci či se omluvit, že to bude trvat trochu déle, a to jsem tam celou dobu byl přítomen. Teď mi našli únik z pravého předního tlumiče, a tak jsem se informoval o ceně - přední tlumiče (bez dorazů atd.) + práce = cca 8 500,-. Taky mě čeká výměna desek a kotoučů, takže se nejspíše obrátím na někoho schopného, ale levnějšího. Protože ač je to origo Honda servis, tak kvalitou a rychlostí práce nijak nevynikají nad ostatními. Jinak jsou ale přijímací technici příjemní.
--
23. Březen 2015 - 18:04
Dejv
příspěvků: 1522 5D 1.8 Sport
mám od: 1.4. 2011
v provozu od: 1.4. 2011
Ahoj, koukám že jsem tu poslední 4 roky už asi jediný, kdo ještě v Ostravě do Hondy jezdí (a něco o tom napíše). No dost možná i já tam byl letos naposled.
Kontrola po 4 letech a 37.600km.
V podstatě jsem přijímacímu technikovi řekl, že nechci aby na autě něco dělali, že jenom potřebuju razítka do servisky tak ať zkontrolují co musí, ale ať je to co nejlevněji a nejrychleji.
Takže proběhla kontrola povinné výbavy, kilometrů, klimatizace, osvětlení, funkcí stěračů a ostřikovačů, provozních kapalin (olej, brzdová, spojková a chladící), pneumatik, ruční brzdy, brzdových kotoučů a destiček, test akumulátoru + tisk výsledku (ten mi ale zapomněl předat, jen zaškrtl na protokolu OK), těsnost manžet a těsnění na motoru + převodovce, zavěšení kol a výfukové soustavy, to vše završené zkušební jízdou. A samozřejmě kontrola laku karoserie. Za půl hodiny práce a 2 razítka si vzal 347,- Kč a já spokojený odjel domů.
Další servis už asi bude probíhat výhradně u pana Davida Volného (alias volňaska) v Radvanicích. Měnil mi tam minulý týden olej + filtr + zadní brzdové kotouče a desky TRW sakumprásk i s prací za 3950,- Kč.
Protože když jsem volal do Hondy, tak jenom za olej + filtr + zadní desky (ale bez kotoučů!) chtěli 6000,- a to se mi zdálo už trochu přitažené za vlasy.
Jako já proti Ostravské Hondě nic nemám, jsou tam ochotní a rychlí, jenom moc drazí.
--
23. Březen 2015 - 17:35
Dejv
příspěvků: 1522 5D 1.8 Sport
mám od: 1.4. 2011
v provozu od: 1.4. 2011
Zdar všem, dnes absolvována 3.pravidelná prohlídka 36 měsíců (najeto 29931km)...
Rozpis materiálu (zkopíroval jsem to pro porovnání z loňska, proto je někde uvedeno "nic"):
1.Odmašťovač 0,1L......................nic
2.Chladící směs motoru....nic
3.Olejový filtr 1ks....................nic (koupil jsem od Hlavatora za (tuším) 250,-)
4.Shell Helix Ultra 5W-40 3,7L.........nic (koupil jsem na netu 4L Eneos Premium Hyper 5W-40 za 599,-)
5.Filtr pylový.........................258,30 sleva 30% (neznačkový, značkové dnes pro velký úspěch vyprodány)
6.Měděná vazelína 0,05ks...............nic
7.Kapalina do ostřikovačů -20°.........nic
8.Blade Rubber gumička stěrače levá....256,90 sleva 30%
9.Blade Rubber gumička stěrače pravá...228,90 sleva 30%
10.Podložka olejového šroubu............10,20 sleva 15%
11.Brzdová kapalina....................172,60 sleva 15%
Celkem...............................1403,90 bez DPH
Rozpis práce:
1.Výměna oleje+filtru 0,6H..................nic
2.Kontrola+čištění brzd 1H..................nic
4.Kontrola podvozku+čepy+manž.0,1H..........nic
5.Kontrola výfuk.systému 0,1H...............nic
6.Likvidace odpadů 0,1H.....................nic
7.Kontrola seříz. ruční brzdy 0,1H..........nic
8.Kontrola seříz. světel 0,1H...............nic
9.Kontr. podvozku+čepy+manžety 0,1H.........nic
10.Kontr. brzd. +palivového potrubí 0,1H....nic
11.Kontr. hladiny a stav kapalin 0,1H.......nic
12.Kontr. výfukového systému 0,1H...........nic
13.Kontr. tlaku pneu +opotřebení 0,1H.......nic
14.Výměna brzdové kapaliny 0,6H.............396,22
15.Výměna vzduchového+pylového filtru 0,1H...66,04
16.Výměna gum stěračů 0,0H....................0,00
17.Servisní kampaň -
-kontrola technického stavu dle formuláře
...........................................82,-
(a to se vyplatí, na rozdíl od loňska jsem za 10x nic ušetřil nejmíň 600,-, a to mi věřte, že jsem při placení málem spadl ze židle, všechno se vlezlo do jarní kampaně za 82,-Kč!)
Celkem.....................................544,30 bez DPH
Sleva 12%..................................nic (na faktuře za práci jsem letos slevu neobjevil)
DPH 21%....................................409,12 K úhradě celkem...........................2357,-Kč
1.Jsem z toho popravdě mírně zmatený, letos neproběhlo ani čištění brzd (ale co, stejně je to k prdu a pro mě dalších ušetřených 600,-)
2.Technikem v rámci kontroly dle formuláře konstatována lehká koroze levého zadního kotouče, přešli jsme to mávnutím rukou.
3. Zkouška baterie taky OK, napětí 12,93V, kapacita 100% (teda dokonce s lepším výsledkem než před rokem a to jsem jí navzdory jejich doporučení ani jednou nenabíjel
4.Na rozpisu poznámka technika pod čarou: nejsou vodící lišty gumiček stěračů; (takové ty plechové pérka). No bodejť by byly, mám je v práci na skříni poté, co jsem si na podzim koupil a vyměnil svépomocí neoriginální gumičky za 90,-Kč. Že nebudou součástí náhradní sady z Hondy mě ani ve snu nenapadlo, tak jsem si je nedonesl. Tak nevadí, říkám jim že si je vyměním sám, ať mi je dají na cestu. Následoval dotaz přejímacího technika směrem do dílny, zda teda jsou, nebo nejsou ty gumičky vyměněné. Odpověď zní "já jsem neříkal, že jsem ty gumičky nevyměnil, jen že jsem tam nedal ty lišty". Takže to funguje i bez nich, chvíli to budu pozorovat a časem si je tam nasoukám, kdyby to nedělalo dobrotu.
5.Olej a filtr si zítra vyměním sám, to je dalších ušetřených cca. 1300,- (900! za olej, 100 za filtr a 300 za práci).
--
16. Duben 2014 - 17:46
Petr78
příspěvků: 1293 4D 1.8
mám od: 28.4. 2012
v provozu od: 27.7. 2006
Dejv napsal:
Překvapilo mně že ji ani nedolévali...narozdíl od loňska. Na ten olej už jsem si zvykl.
Ona ta chladící kapalina neubývá pravidelně, takže teď jí v expanzce asi bylo dost (mezi riskama) a nebylo třeba dolévat.
--
6. Duben 2013 - 16:07
Stel
příspěvků: 237 5D 2.2 Executive
mám od: 28.1. 2013
v provozu od: 7.11. 2007
Některé položky mi přijdou docela vtipné. Likvidace odpadů.. a mytí rukou se neúčtuje? Kontroloval ruční brzdu nějak jinak, než tak že ji zatáhl a podival se jak moc ji musel zaáahnout nadoraz? A za 60 korun si nechat změřit tlak v gumách je taky luxus.
5D 1.8 Sport
mám od: 1.4. 2011
v provozu od: 1.4. 2011
Dnes absolvována 5. roční prohlídka, víceméně náhodou (najeto 50,400km).
Jelikož už mě po roce a čtvrt štvalo zrcátko u řidiče, co mi někdo vloni na parkovišti urazil (no ne úplně, ale drželo pohromadě jen lepící páskou) tak jsem se rozhodl zase po nějaké době navštívit tento "náš"" ostravský servis. Mimochodem, už to není Czech Steel Trade, ale AUTOBEDY.
A když už tam budu, domluvil jsem si ať mi zkontrolují auto, klimu (která sice po více než 5 letech pořád funguje, ale už to nebylo to co zamlada), seřídí stěrač u spolujezdce, který narážel do sloupku při rychlejším pohybu ramínka, a vymění gumičky do stěračů.
Objednávka dílů na zrcátko -v podstatě jsem si sám určil, co mi mají koupit za díly, protože jinak vážně netuším jak by to u nich probíhalo, jestli bych jim tam to auto musel nechat do dalšího dne nebo by někoho zaktivovali hned aby se na to přišel podívat, vedoucí servisu p. Hanzlík neměl zájem to vidět a poslal mě hned za skladníkem ať si to vyřídím s ním. Ten prohlédl zrcátko jen zvenku, takže kdyby bylo ruplé i něco vevnitř tak bych se to asi dozvěděl až při opravě (a pro mně další zdržení...mno naštěstí jsem se trefil, ale přístup divný.)
MATERIÁL:
Chladící směs motoru 0,3L ..........35,40
Olej kompresoru 0,2L................24,76
76255SMGE32 Set.housing L.........1735,- (černé orámování zrcátka, vlastně to drží celé pohromadě)
76257SMGE31ZV Scull cap YR580M.....901,- (obal zrcátka v barvě vozu)
Gumičky stěračů pravé i levé....2x 289,- (se mi zdá, že před 2 lety byly nějaké dražší)
R134A Chladivo klimy 180g..........126,-
PRÁCE:
Kontrola vozu, brzd a podvozku vizuálně, test baterie 0,5h...........351,24
Oprava zrcátka 0,3h..................................................210,74
Seřízení stěrače spolujezdce vč. výměny gumiček 0,2h.................140,50
Kontrola výkonu klimy/odsátí+plnění 0,7h.............................491,74
CELKEM vč. DPH........................................5356,-
Vyhradil jsem si ať nemění olej, ani filtry.
Cena práce nám letos opět podrahla, z původních 600,-/hod, vloni už 660,- a letos 702,50/hod což už je docela dost.
Ale přesto jsem dnes odjížděl spokojený s cenou dílů i rychlostí oprav.
Dále se mi pokusili vnutit jakýsi test klimy (barva v chladivu, 14 dní jezdit a přijet znovu??) To jsem okamžitě zamítl, po více než 5 letech mi únik chladiva přijde úplně normální věc, nevím co by tam chtěli testovat.
Nicméně, byl jsem ujištěn že se mi brzy pokazí relé klimakompresoru, na mou otázku proč a kolik to stojí - protože je prý staré. Oponoval jsem, že to snad není nutné měnit preventivně, to se řeší až se to pokazí (blahosklonné pokývnutí/cena cca 700,-) a potom, proč nechci vyměnit ani vzduchový filtr. Měnil jsem si ho sám, na jaře (byl už dost špinavý a po 5 letech se mi zdálo že už je nejvyšší čas). Bylo mi řečeno, že to jsem prohloupil, protože prý ten honďácký je na 60.000km. No a co? Za těch jejich 1100,-Kč nebo za kolik ho tam prodávají? (nepamatuji si přesně, ale za MAN jsem dal něco kolem 400,-)
Celkově, zázemí servisu i jednání zaměstanců je poslední dobou nějaké "divné". Zákazník musí čekat leckdy i 2 hodiny bez možností si odskočit, jedině ven (není tam záchod), nabízí tam sice vodu v aquamatu a kávu zdarma v kávomatu, ale nebyly tam (snad jen dnes) kelímky, nabízí tam plné hrsti bombónů na talířích, ale nemají tam nikde ani jeden odpadkový koš, tak si papírek musíš cpát do kapes...
EDIT: Jo, a ještě mi p. Hanzlík při objednávání tvrdil, že to bude trvat minimálně 3 hodiny. A že teda nestačí přijet po práci (cca 14:45) že oni jsou tam jen do pěti, a že bych jim to tam musel nechat přes noc. Samozřejmě sem si v duchu ťukal na čelo, a říkám mu co na tom může tak dlouho trvat, vyměnit ty 2 plasty na zrcátku nezabere víc než 20 minut, kontrola púl hodiny, vyměnit gumičky do stěračů 10minut? Znejistěl mě tou klimou, tak jsem přijel už ve 13:00. Samozřejmě úplně zbytečně, protože to celé zabralo sotva hodinku a půl (1,7h podle faktury, ale do toho asi zahrnuli i 20 minut parkování opraveného auta na parkovišti a čekání u pultu, jestli se najde někdo kdo mi auto vrátí).
majitel jiné generace
Asi by nebylo od věci napsat o co se jedná, takhle je to o ničem...
5D 1.4 Comfort
mám od: 10.9. 2006
v provozu od: 10.9. 2006
Nedoporučuju, mám závadu, kterou jsem ještě na žádném autě neřešil. Přesto jsem si zjistil podrobnosti a v dobré víře je navštívil. Čekal jsem co řeknou. No takového blbce ze mne ještě nikdo neudělal. Nakonec si ji odstraním sám. Neověřili všechny možnosti a mám takový dojem, že ani neřešili to s čím jsem tam přišel. Mechanickou závadu vydávají za elektronickou........
bývalý majitel
Ale to já naprosto chápu, že tam mají frmol. V tom případě ale radši řeknu, že to bude trvat hoďku a půl a dřívější konec je příjemným překvapením, než abych zákazníka nalákal na maximálně hodinku a pak jej ani neinformoval, že to bude trvat o půl hodiny déle. Jasně, mohl jsem se po hodině zvednout a zeptat se jak to vypadá, kdy to bude a tak, ale péče o zákazníka je hlavně v jejich zájmu. Ta půlhodina je prkotina, ale minulý rok na podzim jsem nechal udělat najednou servisní prohlídku v rámci kampaně, kontrolu předních a zadních brzd, dezinfekci klimatizace s výměnou pylového filtru a přehrání softwaru převodovky (mám i-SHIFTa). Technik mi sdělil, že to bude trvat max 2,5 hodiny. Tak jsem se svezl v Toureru, zašel si na procházku a vrátil se za těch 2,5 hodiny. Technik mi při mém příchodu sdělil,že to bude trvat ještě asi 30 minut, že to čištění klimy trvá déle (beztak ne to zapomněli, šulini). Tak jsem si sedl a čekal další 1 a čtvrt hodiny! V ten den jsem byl přesvědčen, že už tam nikdy nevstoupím..
5D 1.8 Sport
mám od: 1.4. 2011
v provozu od: 1.4. 2011
Tak je pravda, že v době jarních (popř. i podzimních) servisních kampaní tam mají dost narváno, protože to je za hubičku. Mně taky nechtěl předminulý týden ani vzít, že mají plno až pod strop. Ale stačí týden dva počkat, a mají poloprázdno.
bývalý majitel
Můj Civic jezdí do Ostravské Hondy od začátku svého života, byl tam i koupen. O doby co jej mám pod svými křídly jsem tam byl 4x, ale pouze na servisní akce + teď jsem si tam při jednom nechal vyměnit olej a olejový filtr. Ale také to již vidím na návštěvu někoho jiného, protože jsou drazí a strašně jim to trvá. Už 3x se stalo, že z hodiny, kterou mi slíbili že to bude trvat maximálně, se stala hodina a půl až dvě. Nechápu, co tam tak dlouho šaškovali. Navíc mi ani nikdo nepřišel říci či se omluvit, že to bude trvat trochu déle, a to jsem tam celou dobu byl přítomen. Teď mi našli únik z pravého předního tlumiče, a tak jsem se informoval o ceně - přední tlumiče (bez dorazů atd.) + práce = cca 8 500,-. Taky mě čeká výměna desek a kotoučů, takže se nejspíše obrátím na někoho schopného, ale levnějšího. Protože ač je to origo Honda servis, tak kvalitou a rychlostí práce nijak nevynikají nad ostatními. Jinak jsou ale přijímací technici příjemní.
5D 1.8 Sport
mám od: 1.4. 2011
v provozu od: 1.4. 2011
Ahoj, koukám že jsem tu poslední 4 roky už asi jediný, kdo ještě v Ostravě do Hondy jezdí (a něco o tom napíše). No dost možná i já tam byl letos naposled.
Kontrola po 4 letech a 37.600km.
V podstatě jsem přijímacímu technikovi řekl, že nechci aby na autě něco dělali, že jenom potřebuju razítka do servisky tak ať zkontrolují co musí, ale ať je to co nejlevněji a nejrychleji.
Takže proběhla kontrola povinné výbavy, kilometrů, klimatizace, osvětlení, funkcí stěračů a ostřikovačů, provozních kapalin (olej, brzdová, spojková a chladící), pneumatik, ruční brzdy, brzdových kotoučů a destiček, test akumulátoru + tisk výsledku (ten mi ale zapomněl předat, jen zaškrtl na protokolu OK), těsnost manžet a těsnění na motoru + převodovce, zavěšení kol a výfukové soustavy, to vše završené zkušební jízdou. A samozřejmě kontrola laku karoserie. Za půl hodiny práce a 2 razítka si vzal 347,- Kč a já spokojený odjel domů.
Další servis už asi bude probíhat výhradně u pana Davida Volného (alias volňaska) v Radvanicích. Měnil mi tam minulý týden olej + filtr + zadní brzdové kotouče a desky TRW sakumprásk i s prací za 3950,- Kč.
Protože když jsem volal do Hondy, tak jenom za olej + filtr + zadní desky (ale bez kotoučů!) chtěli 6000,- a to se mi zdálo už trochu přitažené za vlasy.
Jako já proti Ostravské Hondě nic nemám, jsou tam ochotní a rychlí, jenom moc drazí.
5D 1.8 Sport
mám od: 1.4. 2011
v provozu od: 1.4. 2011
Zdar všem, dnes absolvována 3.pravidelná prohlídka 36 měsíců (najeto 29931km)...
Rozpis materiálu (zkopíroval jsem to pro porovnání z loňska, proto je někde uvedeno "nic"):
1.Odmašťovač 0,1L......................nic
2.Chladící směs motoru....nic
3.Olejový filtr 1ks....................nic (koupil jsem od Hlavatora za (tuším) 250,-)
4.Shell Helix Ultra 5W-40 3,7L.........nic (koupil jsem na netu 4L Eneos Premium Hyper 5W-40 za 599,-)
5.Filtr pylový.........................258,30 sleva 30% (neznačkový, značkové dnes pro velký úspěch vyprodány)
6.Měděná vazelína 0,05ks...............nic
7.Kapalina do ostřikovačů -20°.........nic
8.Blade Rubber gumička stěrače levá....256,90 sleva 30%
9.Blade Rubber gumička stěrače pravá...228,90 sleva 30%
10.Podložka olejového šroubu............10,20 sleva 15%
11.Brzdová kapalina....................172,60 sleva 15%
Celkem...............................1403,90 bez DPH
Rozpis práce:
1.Výměna oleje+filtru 0,6H..................nic
2.Kontrola+čištění brzd 1H..................nic
4.Kontrola podvozku+čepy+manž.0,1H..........nic
5.Kontrola výfuk.systému 0,1H...............nic
6.Likvidace odpadů 0,1H.....................nic
7.Kontrola seříz. ruční brzdy 0,1H..........nic
8.Kontrola seříz. světel 0,1H...............nic
9.Kontr. podvozku+čepy+manžety 0,1H.........nic
10.Kontr. brzd. +palivového potrubí 0,1H....nic
11.Kontr. hladiny a stav kapalin 0,1H.......nic
12.Kontr. výfukového systému 0,1H...........nic
13.Kontr. tlaku pneu +opotřebení 0,1H.......nic
14.Výměna brzdové kapaliny 0,6H.............396,22
15.Výměna vzduchového+pylového filtru 0,1H...66,04
16.Výměna gum stěračů 0,0H....................0,00
17.Servisní kampaň -
-kontrola technického stavu dle formuláře
...........................................82,-
(a to se vyplatí, na rozdíl od loňska jsem za 10x nic ušetřil nejmíň 600,-, a to mi věřte, že jsem při placení málem spadl ze židle, všechno se vlezlo do jarní kampaně za 82,-Kč!)
Celkem.....................................544,30 bez DPH
Sleva 12%..................................nic (na faktuře za práci jsem letos slevu neobjevil)
DPH 21%....................................409,12
K úhradě celkem...........................2357,-Kč
1.Jsem z toho popravdě mírně zmatený, letos neproběhlo ani čištění brzd (ale co, stejně je to k prdu a pro mě dalších ušetřených 600,-)
2.Technikem v rámci kontroly dle formuláře konstatována lehká koroze levého zadního kotouče, přešli jsme to mávnutím rukou.
3. Zkouška baterie taky OK, napětí 12,93V, kapacita 100% (teda dokonce s lepším výsledkem než před rokem a to jsem jí navzdory jejich doporučení ani jednou nenabíjel
4.Na rozpisu poznámka technika pod čarou: nejsou vodící lišty gumiček stěračů; (takové ty plechové pérka). No bodejť by byly, mám je v práci na skříni poté, co jsem si na podzim koupil a vyměnil svépomocí neoriginální gumičky za 90,-Kč. Že nebudou součástí náhradní sady z Hondy mě ani ve snu nenapadlo, tak jsem si je nedonesl. Tak nevadí, říkám jim že si je vyměním sám, ať mi je dají na cestu. Následoval dotaz přejímacího technika směrem do dílny, zda teda jsou, nebo nejsou ty gumičky vyměněné. Odpověď zní "já jsem neříkal, že jsem ty gumičky nevyměnil, jen že jsem tam nedal ty lišty". Takže to funguje i bez nich, chvíli to budu pozorovat a časem si je tam nasoukám, kdyby to nedělalo dobrotu.
5.Olej a filtr si zítra vyměním sám, to je dalších ušetřených cca. 1300,- (900! za olej, 100 za filtr a 300 za práci).
4D 1.8
mám od: 28.4. 2012
v provozu od: 27.7. 2006
Ona ta chladící kapalina neubývá pravidelně, takže teď jí v expanzce asi bylo dost (mezi riskama) a nebylo třeba dolévat.
5D 2.2 Executive
mám od: 28.1. 2013
v provozu od: 7.11. 2007
Některé položky mi přijdou docela vtipné. Likvidace odpadů.. a mytí rukou se neúčtuje? Kontroloval ruční brzdu nějak jinak, než tak že ji zatáhl a podival se jak moc ji musel zaáahnout nadoraz? A za 60 korun si nechat změřit tlak v gumách je taky luxus.