Dobrý den,
potřeboval bych prosím poradit, mám naftového ufona. Nedávno jsem si nechal vymontovat filtr pevných částic (míchal se mi olej s naftou), místo něj mi do auto namontovali škatulku, která simuluje filtr a dává řídící jednotce hlášení, že nejsou třeba provádět regenerace filtru. Ještě k tomu provedli nějaké změny v řídící jednotce. Od té doby jsem si asi 3x všiml, že auto netáhne. Při sešlápnutí plynu až na podlahu auto nezrychlovalo. Když jsem vypnul motor, chvíli počkal a znovu nastartoval, auto jelo zas jak drak. Připadá mi jakoby by se v těch třech případech vůbec nezapojovalo turbo. Nevíte prosím někdo čím by to mohlo být? Jestli je možné, že se nějak špatně načetla řídící jednotka? Nebo něco s turbem? Žádné kontrolky nesvítí. Myslíte, že na diagnostice by to vyhodilo nějaké chybové hlášení?
Za vaše názory a rady děkuji.
bývalý majitel
pozor, nepribuda olej, ale nafta sa dostava do oleja pri castej a neuspesnej regeneracii DPF. Takto zriedeny olej uz nedokaze plnit poriadne mazacie funkcie...
Doporucujem nejazdit a co najskor vymenit DPF a olej, inac to bude velmi rychla smrt pre auto. Alebo odstranit inu pricinu, kvoli ktorej sa auto snazi regenerovat DPF (chybny snimac a pod.)
viac tu:
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014060802
bývalý majitel
Mam momentalne 210 000 a filter je ok. Ale kazdy nech si spravi vlastny nazor.
3D 1.8 Sport
mám od: 1.12. 2014
v provozu od: 5.5. 2008
Sloe10 po tom co som si precital, ze filter musi prezit zivotnost auta sa nema vyznam s tebou o tejto teme dalej bavit. To mi stacilo. Tvoje vedomosti su fakt dalekosiahle. Maj sa krasne.
4D 1.8
mám od: 28.4. 2012
v provozu od: 27.7. 2006
A kudy se podle tebe ta nespálená nafta vrací z DPF do motorového oleje?
Přemýšlel jsi nad tím nebo jsi jenom bezmyšlenkovitě vzal ten přinejmenším nepřesný článek za dogma?
bývalý majitel
sloe10: A to jsi četl kde? Plánovaná životnost DPF je 200tis km.
bývalý majitel
Pribudanie oleja nie je normalne. Je to dosledok toho ze nieco nie je v poriadku. Pricinou castych regeneracii moze byt nadmerna dymivost motora, co DPF filter iba zamaskuje. Potom sa ludia cuduju ze daju vycistit DPF filter a o mesiac su zasa tam kde boli. Ked motor funguje v poriadku DPF filter musi prezit celu zivotnost auta.
3D 1.8 Sport
mám od: 1.12. 2014
v provozu od: 5.5. 2008
Inak cely cas tu pisem o tom, ze pribudanie oleja pri autach s DPF je normalne a to hlavne pri nedokoncenych regeneraciach!!!!!! Takze toto je ta tvoja pricina. Ci chces hladat medzi mojimi riadkami nieco ine co vobec nie je??????
3D 1.8 Sport
mám od: 1.12. 2014
v provozu od: 5.5. 2008
sloe10......skor never ty co pisu v niektorych clankoch......viem presne ktory clanok doslovne citujes. a mne tu ides hovorit nieco o tom, ze nemam verit vsetkemu co pisu. :D ja som vybral len clanok, ktory sa najviac priblizuje skutocnosti, pretoze tak to aj prebieha. Mozno u tvojej Hondy to prebieha inak ako u Mazdy co som mal predtym. Ale o tom silne pochybujem. :D krasny den prajem
bývalý majitel
emmerich79 nemozes verit vsetkemu co sa niekde pise ako by sa prosim ta dostala nafta z filtra ktory je na vyfukovom potrubi do oleja?
Nafta sa nevstrekuje do filtra ale zvysene mnozstvo nafty sa vstrekuje priamo do valcov. Pred DPF filtrom je este specialny katalizator ktory zvysuje teplotu vyfukovych splodin na dostatocnu pre vypalenie dpf filtra. Takze ziadna nafta sa priamo do filtra nevstrekuje ako pisali v clanku. Nespalena nafta sa moze do oleja dostat z valcov ale urcite to nie je normalne, signalizuje to vacsinou iny problem. (Casta regeneracia a podobne) Ja mam DPF filter a ziadne pribudanie oleja nepozorujem a to jazdim dost casto kratke trasy (5km). Takze pricinu treba hladat niekde inde, nie v tom ze je to normalna vec.
3D 1.8 Sport
mám od: 1.12. 2014
v provozu od: 5.5. 2008
Petr78...olej ma specialne zlozenie prave kvoli tomu, co som pisal. Nespalena nafta z dpf po nedokoncenej regeneracii ide spät do oleja, preto sa musi dokladne kontrolovat hladina oleja a pri prekroceni maximalnej hladiny X sa musi olej vymenit. Mal som auto s DPF a dokonca japonske, tak viem o com hovorim. Tu ti prikladam ja jeden clanok a pisu tam aj o DPF.
http://automix.atlas.sk/revue/835519/ako-to-funguje-dpf-fap-a-preco-vlastne-(naftove)-auta-dymia