2.2 i-ctdi slábý zátah motoru

Zdravim vsechny hondare.nedavno jsem vymenil svyho vernyho accorda za ctyri roky starou CR-V 2.2 i-CTDi.Mam takovy problem. po zakoupeni vozu motor zurive akceleroval a jel jako divy. asi po ujeti dvou tisic kilometru mi pripada jako by zeslabl, zatah uz neni takovy co byval. auto ma najeto poctivych 94000km. ve znackovem servisu honda se s tim projeli a rekli ze je vse v poradku a jede jako kazdy jiny ctdi jak v civicu,accordu nebo cr-v, ale mi opravdu pripada ze zeslabl.naftu leju vervu benzina nebo omv sprint diesel.napada nekoho z vas kde by mohl byt problem?? slysel jsem moznost ze by mohl byt pricpany palivovy filtr a nema uz radnou propustnost. pokud ma nekdo nejakou zkusenost budu rad za pomoc ...Vsem hondarum zdar

Vložil veleba4, 28. Září 2010 - 8:50
 

TECH
příspěvků: 726
bývalý majitel

wizi napsal:
Záleží kde tankoval předchozí majitel vozu. Když si teď tankoval paliva s aditivy tak se mohl uvolnit nějaký bordel v nádrži a ucpat naftový filtr.

Spíše bych si tipnul, že nebyl vyměněn ani jednou filtr.Kor když to udělalo vlastně v létě, tohle se povětšinou děje hlavně v zimně....takže imho původní filtr.

--
11. Říjen 2010 - 21:14
TECH
příspěvků: 726
bývalý majitel

Koukám že je tu hodně názorů.taky jeden napíši.Možná by to chtělo z toho udělat samostatné téma.

Protože jsem tak nějak z jistých důvodů nevěřící tomáš, tak nějak raději vždy jsem u všeho, co se na mém autě dělá, tak na rovinu i v servisu říkám, že je to proto, že chci mít jistotu že vše je vyměněné tak jak má bejt a vím že to vyměněno bylo.
Pokud vezmu v potaz filtr nafty u Civika, tak všem pánové doporučuji aby jste u výměny byli.Bohužel filtr je tak nepřístupný, že se málokomu chce ho měnit.Trvá to relativně dlouho, ačkoli v servisce je čas, kterej na dlouhou operaci nevypadá, ale opak je pravdou!!!!Byl jsme u toho, spousty se toho musí vyndat, no prostě fakt SUPERu pakárna a blbě zaplacená.Takže opravdu věřím, že se najdou servisáci, kteří napíší že filtr byl vyměněn, ale nic nevymění.Doporučuji fakt u toho bejt.Nechci nikoho osočovat a házet servisáky do jednoho pytle, ale něco o tom pánové vím a vím jak se to dělá.Každá kačka v chalupě je dobrá a zákazník většinou nic nepozná.

Jinak doporučuji dolejvat do nafty VIF a není potřeba nakupovat u značkových pump.Třeba taková Hypernova bere od OMV, takže palivo je v pohodě a ještě se vylepší aditivem....s tím že vím že jsem to tam nalil.U těch co říkají co vše tam je(viz Shell), vy platíte a nevíte.....tak nějak nikomu raději moc nevěřím a vypklácí se to.Nikdo vám nezaručí, že to není obyč nafta.I když i ta by měla stačit, pokud je OK.

Co se týče vstřiků, tak tam je to individuální.Samozřejmě, nafta jakou tam ženu je důležitá.Co vím tak vstřik by měl minimálně vydržet cca kolem 180 - 190 tis. km.Někomu to ale vydrží mnohem více, stane se že i méně.Uvědomte si, že to je spotřební materiál.Už jdou i opravit.U Hondy je výhoda, že má odzkoušenej CR druhé generace, kterej je opravdu téměř bezporuchovej.Dáli tam už vše co v dané době 100% fungovalo.Konkurence sice byla dál, ale ná úkor "neposlehlivosti".Sice motory jim běželi "hladčeji", ale mělo to zas jiné zápory.Ale to je na delší debatu....

--
11. Říjen 2010 - 21:12
veleba4
příspěvků: 3
majitel jiné Hondy

Asi to tak bude. Jak vime vsichni I-CTDI pouziva vstrikovaci soustavu common rail od firmy Bosch.takze unavene vstriky ve 94000 km je asi opravdu nesmysl. Pokud nepujde o nejakou nepredvidanou zavadu ucpani nebo neco podobnyho. I-CTDI neni prece zadny sunt jako treba 2.0 TDI PD v passsatu kde vstriky menily trikrat do najetych 100000 km a to nemluvim o selhavajici hlinikove hlave a ozubenem kole olejoveho cerpadla a tak podobne. Muj pripad byl opravdu palivovy filtr. nebyl vymenen pri 80000 km ale az mnou v onech 94000km , takze mel prejezd 14000km a tim uz nepropoustel dobre naftu. Ted uz zase jede jako divy,staci trosku mokro nebo prach na cerste a uz na me pri plynu na podlaze bilka VSA..... Mrk

--
6. Říjen 2010 - 18:06
wizi
příspěvků: 36
5D 2.2 Sport
mám od: 5.3. 2009

Záleží kde tankoval předchozí majitel vozu. Když si teď tankoval paliva s aditivy tak se mohl uvolnit nějaký bordel v nádrži a ucpat naftový filtr.

--
6. Říjen 2010 - 17:53
Gonda
příspěvků: 363
5D 1.8 Sport
mám od: 5.2. 2006
v provozu od: 14.2. 2015

... mám ešte jedno dodatočné info. Podľa výpovede skúsenejšieho kolegu, u nemeckých aut (Bosch common rail systémy) je reálne počítať s 300 000, u Peugeotu s 200 000, u nákladných vozidiel to lezie ďaleko vyššie (robustnejšia, kvalitnejšia konštrukcia, plynulejšia prevádzka).

toš toľko, Cool

--
6. Říjen 2010 - 16:56
Gonda
příspěvků: 363
5D 1.8 Sport
mám od: 5.2. 2006
v provozu od: 14.2. 2015

nazdar. Keďže sa motormi živíme, tak som obišiel kanceláriu, ale i tu nevládne zhoda okolo životnosti common rail vstrekovačov. Prevláda domniekna, že by to malo byť viac ako 200 000 km. Kolega s BMW, 2,0 litrom, tvrdí, že jeho motor má plánovanú výmenu vstrekovačov od 180 000 km. Tak si vyberte. Nechápu

Pravdu pozná asi len sám pán Bosch, Delpy, Siemens, Denso, ....

--
6. Říjen 2010 - 16:51
milos
příspěvků: 126
5D 2.2 Comfort
mám od: 17.1. 2008

Já jsem napsal, že životnost vstřikovačů ovlivňuje nekvalitní nafta. To je ta nafta, do které se nyní přidává povinně 5% biosložek. To je známá věc a každý odborník to ví-viz. články v časopise Autodiesel. Biosložky se do nafty přidávají cca 1.5 roku. Takže se to na motoru projeví v budoucnu. Já žádnou paniku nešířím , jen konstatuji pravdu!!!

--
29. Září 2010 - 16:53
milos
příspěvků: 126
5D 2.2 Comfort
mám od: 17.1. 2008

Zpráva pro VELEBA4- vážený, já jsem žádnou radu vám neposkytl, jen jsem publikoval svoji doměnku, to je,že když diesel při více najetých km ztrácí výkon, že to může být závada vstřikováčů. Totˇ vše - nic víc nic míň.To není žádná novinářská kachna- jen pravda!!!
Ještě poznámka k tomu, že motor kolem 100.000km je v nejlepším stavu- tak proč je záruka jenom 100.000km a né víc? Tak tomu doopravdy nerozumím.

--
29. Září 2010 - 16:42
rybiz
Obrázek uživatele rybiz
příspěvků: 1092
bývalý majitel

milos napsal:
Já si myslím, že je závada ve vstřikovačích.Systém Comon rail má selenoidové vstřikovače a ty musí mít kvalitní naftu. Jakmile se používá nekvalitní nafta- nedává se do ní ADITIVUM, tak brzy odejdou. Při používání kvalitní nafty je jejich životnost do 100.000km. Proto je nejlepší civca v naftě prodat, jakmile se blíží stav tachmetru k 100.000 km- ještě lépe dříve.

Hlasitě se smějuHlasitě se směju Už dlouho jsem se tak nezasmál !! Životnost railových vstřikovačů do 100tk Hlasitě se smějuHlasitě se směju
A na to jsi prosím přišel jak? Nebo že by jsi byl dealer oněch vstřiků??
Jenom tak pro zajímavost, není to sice na Civicu, ale je to taky systém Comonrail a to od fordu, mám najeto na Mondeu 220tk, tankuji tam kde je nejlevněji (ONO, Globus atd..)přidávám pravidelně VIF a vstřikovače i čerpadlo jsou absolutně v pořádku Palce nahoru
Jeden můj kolega má úplně to samé Mondeo, tankuje jenom u Shellu ,nedává žádná aditiva a má najeto něco kolem 350tk, na původní vstřiky a čerpadlo Palce nahoru
Měj se a nešiř paniku Mrk

--
29. Září 2010 - 16:31
ok1wu
příspěvků: 201
5D 1.8 Sport
mám od: 26.9. 2008

Máš úplnou pravdu. Pro dosažení optimálního výkonu motoru musí mít směs dopravená do spalovacího prostoru určitý poměr mezi vzduchem a palivem. Pokud je zanesený vzduchový filtr - buď nečistotami nebo atmosférickou vlhkostí/navlhlý po delším stání - a zanesený palivový filtr nečistotami nebo zplodinami z nekvalitního paliva (platí obojí jak pro benzin, tak pro naftu), optimálního výkonu motoru nelze dosáhnout.
V servisu, pokud je solidní, ti vzduchový filtr alespoň vyfoukají stlačeným vzduchem a nemusí ho ihned měnit. Záleží na tom, v jakých podmínkách (prašnost, vlhkost atd.) s autem jezdíš. Filtr jakýkoli je tam proto, aby zamezil vstupu nečistot do spalovacího prostoru. Proto se musí čas od času (v servisních intervalech nebo i dříve) vyčistit stlačeným vzduchem nebo vyměnit za nový.
Jirka

--
29. Září 2010 - 9:34

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".