18 palcové kola na Civica - detaily zde...

Zdravím všechny nadšence a fanoušky Civiců!!! 666

Chtěl jsem se zeptat - má někdo 18palcové alu-kola (ačkoliv dle technického průkazu je "doporučené maximálně 17palcové)? Myslím na klasické Civicy 5D, protože myslím, že TYPE-R je má... (viz následující foto)

Jaký na to máte názor? Je to realizovatelné? Samozřejmě na úkor pneumatiky, která by musela být logicky tenčí » celkové kolo tím pádem bude mít stejné rozměry...

Pokud ví někdo více nebo má nějaké zkušenosti, fotky, info, cokoliv - sem...

díky

Čteme pravidla

Vložil PK81, 12. Září 2010 - 0:41
 

Andrejko
Obrázek uživatele Andrejko
příspěvků: 107
5D 1.8 Sport
mám od: 7.1. 2009

hosi keby ste nenapisali, ze na tej fotke su krabice a disky tak to ani nezistim Mrk ...ta slecna by nam urcite fundovane porozpravala ako priemer disku, ci et vplyvaju na jazdne vlastnosti a opotrebenie auta Směju se
...ja len, ze netreba zabudat ze zmenou sirky disku (menil som z origo 7 na 7,5) sa o 2-3percenta meni aj presnost rychlomera, pritom nemusite ani menit rozmery pneu....na nete su aj prevodove tab..

--
21. Září 2010 - 19:12
RapidWaci
Obrázek uživatele RapidWaci
příspěvků: 121
5D 1.8 Executive
mám od: 16.7. 2010

pěkně napsáno. Na D1 by to bylo nepříjemný i na 14" kolech Směju se Teda kdyby na G8 šly. Myslím, že pokud se budeš držet doporučených ůdajů ve velkém TP, tak autu neublížíš. Horší by asi pro auto byla nějaká výrazná změna hodnoty ET.

----------------------------
...to je pohoda, když je pohoda...

--
21. Září 2010 - 8:50
pegin
Obrázek uživatele pegin
příspěvků: 470
5D 1.8 Sport
mám od: 12.4. 2007

volňaska napsal:
pegin napsal:
to volňaska:

vzhledem k tomu, že guma přes bočnice určitou část nárazů a a vibrací tlumí, tak pokud snížíš tuto možnost, musí se nutně přenášet od silnice více nárazů a vibrací na komponenty spojené s kolem. Mám 17-ti " palcová kola a jen jsem použil širší ráfek a guma se díky kolmějším bočnicím chová výrazně tvrději na odezvy od vozovky

a vliv na uložení kol má i snížení ET, protože dochází ke zvýšení páky v čepech


ja s tebou nechci polemizovat,urco z technickeho hlediska mas pravdu,ale z praxe vim ze to vydzi skoro stejne.

nemyslel jsem to tak, že by se životnost komponentů snížila na polovinu. Je rozhodně lepší jezdit na 18" discích po okruhu než na 16" discích po D1 Hlasitě se směju

--
20. Září 2010 - 21:56
pepec
příspěvků: 619
5D 1.8 Sport
mám od: 6.10. 2006

PK81 napsal:
Ty jo... Ty MSW 205 jsou fakt hustý! :thumbup:

Tie kolesa su uplne super !! Kupili sme ich fotrovi na jeho Fiat Bravo ( 16" samozrejme ) a co sa tyka ceny a kvality, MSW je podbrand OZ, orientovany na cenu pri dodrzanej kvalite. A ta cica s tou Ultraleggerou je fakt dobra, ale vsimnite si loga na krabiciach za nou, same MSW Smích cize typicky sklad dealera OZracingov Směju se

Pepec
8G 1,8 SPORT Royal Blue Pearl
lovec UFOnov

--
20. Září 2010 - 14:37
volňaska
Obrázek uživatele volňaska
příspěvků: 1034
obdivovatel

pegin napsal:
to volňaska:

vzhledem k tomu, že guma přes bočnice určitou část nárazů a a vibrací tlumí, tak pokud snížíš tuto možnost, musí se nutně přenášet od silnice více nárazů a vibrací na komponenty spojené s kolem. Mám 17-ti " palcová kola a jen jsem použil širší ráfek a guma se díky kolmějším bočnicím chová výrazně tvrději na odezvy od vozovky

a vliv na uložení kol má i snížení ET, protože dochází ke zvýšení páky v čepech


ja s tebou nechci polemizovat,urco z technickeho hlediska mas pravdu,ale z praxe vim ze to vydzi skoro stejne.
--
20. Září 2010 - 6:54
vlastič
Obrázek uživatele vlastič
příspěvků: 52
5D 1.8 Sport
mám od: 28.7. 2010

moc to hrotíte Mates prostě vše je něco za něco a na ukor něčeho
sam musi vědět co chce
pokud da např. 7,5x18 s et 45,nejde přeci o takovej rozdil oproti serii 7x17 et 55
obzvlašt když zustava pneu 225 a změni pouze vyšku bočnice na 40 tedy o -5% šiřky pneu.
ovšem nejrozšířenější rozměr 18tek je 8x18 s et 40 kde guma už se trochu šponuje,kolo něco važi,rozchod se měni a paky pracuji.....ale i na nich by určitě pojezdil bez tragickych scenařu kde se hned vše rozsype a je nefunkční Směju se

--
19. Září 2010 - 19:51
HandrejH
Obrázek uživatele HandrejH
příspěvků: 648
5D 1.8 Sport
mám od: 25.4. 2009
v provozu od: 25.4. 2009

To Pegin: Palec nahoru Je to logicke. Tu tvrdost bocnice sledujem aj ja, aj ked som disk rozsiril iba o 0,5".

--
19. Září 2010 - 13:57
pegin
Obrázek uživatele pegin
příspěvků: 470
5D 1.8 Sport
mám od: 12.4. 2007

to volňaska:

vzhledem k tomu, že guma přes bočnice určitou část nárazů a a vibrací tlumí, tak pokud snížíš tuto možnost, musí se nutně přenášet od silnice více nárazů a vibrací na komponenty spojené s kolem. Mám 17-ti " palcová kola a jen jsem použil širší ráfek a guma se díky kolmějším bočnicím chová výrazně tvrději na odezvy od vozovky

a vliv na uložení kol má i snížení ET, protože dochází ke zvýšení páky v čepech

--
19. Září 2010 - 12:46
padam
Obrázek uživatele padam
Administrátor
příspěvků: 1893
bývalý majitel

PK81 napsal:
Včera jsem mluvil s jedním kámošem o těch kolech a říkal jsem mu, že bych chtěl na Civica na léto 18 palcové kola a on mě od toho hned odrazoval - prý každým zvětšením kola se logicky zužuje pneu a veškeré nárazy do děr na silnici a nerovnosti pak více a více ničí auto, ramena, rozvody, atd...
To mi spadla čelist!

Co si o tom myslíte?

Podle mě když se změnšuje profil pneu tak v první řadě trpí disk, na ostatní komponenty - tlumiče, ramena, atd. se přenáší síla pákou, tudíž bych si tipnul, že vliv bude menší (asi nikoliv zanedbatelný). Vzhledem k tomu že mám na 18" najeto už 125.000km a z toho už 20.000 na sportovním podvozku bych si musel všimnout většího opotřebení podvozku, které tak nějak nepozoruju.
Bral bych 17" vs. 18" a opotřebení do úvahy, ale spíš bych to viděl na horizont 150.000+km kdy se rozdíl projeví, tj. spíš bych se věnoval tomu jak často člověk jezdí po D1, tam se to asi projeví víc, ale na normálních silnicích bych se 18" vůbec nebál. Důležité je akorát si nekoupit nějaké "bláto" jako jsem udělal já s zimními Enzo H, ty nic nevydrží, nějaká ta díra, větší obrubník a abych je nechal srovnávat. Oproti tomu sériové 18" nebo Team Dynamics Pro Race 1.2 jsou nezničitelné (teda když už, tak spíš prasknou, než že by se zdeformovaly).

--
16. Září 2010 - 19:54
volňaska
Obrázek uživatele volňaska
příspěvků: 1034
obdivovatel

pegin napsal:
PK81 napsal:
Včera jsem mluvil s jedním kámošem o těch kolech a říkal jsem mu, že bych chtěl na Civica na léto 18 palcové kola a on mě od toho hned odrazoval - prý každým zvětšením kola se logicky zužuje pneu a veškeré nárazy do děr na silnici a nerovnosti pak více a více ničí auto, ramena, rozvody, atd...
To mi spadla čelist!

Co si o tom myslíte?

v tom má kámoš bezpochyby pravdu! :thumbup:


kulove Čteme pravidlaVyplazuju jazyk
--
16. Září 2010 - 18:57

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".