Sice trochu opožděný, přesto nejhezčí (a taky nejdražší) vánoční dáreček jsem si konečně vyzvedl včera odpoledne v Auto Jarov.
2.2 Sport, Alabaster Silver, najeto 2km (úplná funglovka), připlatil jsem si jen za Defend lock, bezpečnostní matky a sportovní řadičku z originálního příslušenství (nemohl jsem odolat .
První dojmy jsou vesměs skvělé (jízdní vlastnosti, stabilita, motor, design), takže vyjmenuju jen negativa (hodnocena po 28 hodinách "vlastnění", takže brát s rezervou:
Přestože je interiér úžasný, variabilní i ergonomický, překvapila mne určitá "nefortelnost", plastovost (vnější kliky, pod tlakem prohýbající se výplně dveří).
V první chvíli mě zarazil zvuk syrového motoru á la dýchavičný slabý tříválec (k jeho reálnému objemu a výkonnovým parametrům mi prostě zvuk neseděl). Během dneška jsem najel prvních 600km a zdá se, že se zvuk trochu mění k lepšímu.
Podvozek je tvrdý (17" kola). Hodně tvrdý. I když jsem s tím počítal. Jízda do Brna a zpět byla na té panelovce docela nepříjemná (pražská dlažba jakbysmet).
A měl bych několik dotazů.
Jistě se dají najít v jednotlivých vláknech, ale něž diskutovat v několika vláknech najednou, raději je sem hodím všechny. Správce i nerudní uživatelé snad prominou.
Dotaz 1:
Jak dlouho bych to měl šetřit? Jak "moc" bych to měl šetřit ?
Dnešní cesta do Brna a zpět, stále na šestku, 130 - 150km/h (asi dvakrát trochu víc), točilo to jen cca 2500 otáček (což jsem bral jako šetrné). I při akceleraci nejdu zatím přes 3 tisíce. Je to tak dobře? Platí oněch obligátních 1500km záběhu? Nikdy jsem nejezdil a ani nebudu jezdit na spotřebu, jde mi o dynamiku, nechci, aby auto bylo zajeto líně. Mladej kluk...
Dotaz 2:
V manuálu je psáno, že kontrola hladiny oleje se provádí při zahřátém motoru. To je pro mne novinka. Vždy jsem mel za to, že se naopak měří při motoru studeném, aby olej stačil stéci do vany.
Dotaz 3:
Elektricky sklápěná zrcátka jsou velmi efektní, ale lze je sklopit i ručně? Nezkoušel jsem, bál jsem se, že poničím nějaký ten motorek . A naopak, když jsou zrcátka sklopená, lze je (i třeba jednotlivě) zase narovnat "růčo"?
Nakonec musím vzdát poctu tomuhle webu. Ležím v něm už několik měsíců, kdy jsem si coby čekatel pročítal všechny rady, úskalí, tipy a problémy. Nejsem si vědom, že takhle fundovaný a hojně navštěvovavný web mají i jiné automobilové značky.
5D 1.8 Comfort
mám od: 12.6. 2006
Tento poslední odstavec se nám moc hezky čte!
obdivovatel
??? ...tak jsem to chtel rict!ano ano
příspěvků: 1398
bývalý majitel
Čo sa týka dotazu č.2, tak pokiaľ tomu rozumiem dobre, olej je treba merať pri zohriatok motore, ale niekoľko minút po jeho vypnutí, tak, aby olej už stihol stiecť.
5D 1.8 Sport
mám od: 12.4. 2007
zrcátka jdou sklápět ručně dopředu i dozadu. Nevím, jestli jsem správně pochopil volňase, ale chládnutí turba se provádí při běhu na volnoběh a záběh motoru, aby měl optimáílní parametry pár tisíc km rozhodně trvá. Zvlášť u dieselu. Ano Volňas?
náhodný návštěvník
This comment has been moved here.
obdivovatel
??? ...ja ho od novoty honil jak nadmutou kozu, pak ti ictdi pojede jak ma ,ale necekej ze hned ,bude to asi tak po 10tis km,ale pozor!!! vzdy poradne zahrat pockej az se rafika teploty zvedne a pak az roztacej turbo a jak dojedes nechat schladnout turbo,jo a s tim dolivanim oleje to bude asi pravda, pri 5tis km mi zacalo blikat ze mam dolit olej ale na merce bylo dost"mezi ryskama",takze hladina musi byt vzdy na vrchni rysce