Statická elektřina-nevím jestli to patří do tématu pneu ,ale
myslím ,že tento jev vzniká třením pneu při odvalováním.
U Golfa mi to dělá jen u zimních pneu. U Civika mě to trápí
teď u letních pneu a to s velkou intenzitou. Jsou to při
vystupování úplné výboje ( obyčejně do ruky jak se přiblíží
ke karoserii).
Mám dotaz jestli se Vám to taky projevuje,takže to mám
brát jako normální jev. Je to ale nepříjemné-člověk se vždy lekne.
Jsem zvědav co to bude dělat při zimních pneu ( NOKIE )-
budu přezouvat příští týden.
Anebo mám v 62 létech ještě tolik energie , že ještě jiskřím ?
5D 2.2 Comfort
mám od: 20.6. 2007
promiň,jistě,že dřevo by nefungovalo-nevím na co jsem myslel jak jsem to psal.
příspěvků: 2241
4D Hybrid
mám od: 5.2. 2007
2 oberon: Ehm, hm ebonitová prosím, ebonitová, ne ebenová. Ta tyč. Jinak by to prosím nefungovalo.
5D 2.2 Comfort
mám od: 20.6. 2007
Takže závěr problému statické elektřiny -
pokud nechci tahat za (pod) autem uzemnění,budu nabitý
elektřinou jako ebenová tyč třená lištím ohonem sedět
uprostřed nabitého kondenzátoru ( karoserie ).
Jediné možné opatření je dávat si pozor při vystupování,tak
aby se elektrický náboj zkratoval jinak,než výbojem (jiskrou).
5D 1.8 Comfort
mám od: 12.6. 2006
to Pepa Váša: Dík, že jsi to s tím uzemňovacím páskem vysvětlil ostatním. Sem tam si připadám, že mladí remonti nejsou schopní ani v rámci uctivé tolerance akceptovat osvědčený názor. Ten pásek byl totiž jednoduchý a hlavně účinný.
Mám zkušenost, že pokud jsem měl boty s gumovou podrážkou, tak ty rány nepřišly. Také jsem praktikoval to, co tu zaznělo. Otevřel jsem dveře, rukou jsem se přidržel plechu karoserie a pak jsem dal nohu na zem.
bývalý majitel
Iček: Otázka se však nabízí, co na to rybízy ?
Zatím jsem ještě elektroléčbu od Civica neokusil !
Myslím že opravdu stačí to co radí Pepavasa, nenosit silonky, krepsilonové ponožky, a chemlonové svetry .
Taky myslím že to bude stylem vystupování a zavírání auta, presně jak opět popisuje Pepavasa ! Sakra ten chlap ví fakt hodně ¨
Na druhou stranu, u předchozích aut, hlavně u Fábie, jsem byl bit jako žito i bez silonek Možná právě proto mám jiný styl vystupování !
Co se týká toho uzemňovácího pásku, tak ten musí být jedině s tím bílým bleskem, nejlépe dva, na každé straně jeden, to už by byl vážný kandidát do klubu H8G !
5D 2.2 Sport
mám od: 4.7. 2007
Icek: Souhlasim s tvym sprejem Jinak bych jako reseni uvedl to, co napsal Pepa Váša.
příspěvků: 2241
4D Hybrid
mám od: 5.2. 2007
Hlavní nabíječ kondenzátoru "Auto" jsou pneumatiky a úniky vysokého napětí ze zapalování. Hlavní nabíječ kondenzátoru "Řidič" jsou nepřírodní materiály na jeho tělě, nebo v posazu. Nedá se tomu stoprocentně zabránit(fyzika je s...ě). Po zastavení se dají vyrovnat rozdílné potenciály např. řetězem nebo lankem, jako u autocisteren nebo se prostě při vystupování dotýkat co největší plochou těla auta, aby hustota energie, byla co nejmenší. Pecku doostanete, když se dotknete jen malou částí, vysoká hustota. Ten antistatický pásek fakt fungoval. Byla to vodivá gume odolná vůči opotřebení. Po zastavení auta si lehla na zem a pomalu se potenciály auta a země vyrovnaly.
5D 1.8 Comfort
mám od: 12.6. 2006
No, ale ten spray jsem uvedl už já, tak něco původního z vlastní hlavy. Když prudíš, musíš mít lepší nápad.
5D 2.2 Sport
mám od: 4.7. 2007
Icek: Abych rekl pravdu, tak ja ten problem proste nemam!
V kazdem pripade bych doporucil ten sprey, protoze ta paska mi pripomina dobu sedeho komunismu alá Skoda 105..,LADA nebo Wartburg (ten ji mel tusim v zakladni vybave)...
Co na to Rybiz?
5D 1.8 Comfort
mám od: 16.8. 2006
Civic dává rány jako prase, ať je čistý nebo špinavý - což nebývá. Tipoval bych to na množstí plastů a materiál sedadel.