Hledat |
http://blog.auto.cz/JAK KUPOVAT AUTO (2) Každého to čeká. Nejhorší investice v životě. Nikdy nebudeš muset slevit víc ze svých snů, než při koupi auta. Ale pozor - je vlastně úplně jedno, jaké auto koupíš. Tohle je zázrak - stejnou radost má ten v novém Astonu, jako ten v novém Loganu. Pravda ovšem je, že Aston je trochu lepší. Tušíš správně, že to "trochu" je poměrně podstatné. Zásada, vždy utrať za auto jen tolik, abys mohl to samé zítra koupit znovu. Pochopil jsi mě? Nikdy prostě nekupuj auto na "pres." Střádáš-li si na auto, pak nastřádej jednou tolik a až teprve tehdy si ho běž koupit. Pokud dědíš a zůstavitel tě odkázaným majetkem vystřelil mezi elitu okresu, platí to dvojnásob. Koupit si Aston Martin je sice elegantní gesto, ale brát potom do něho u pumpy speciál za dvě stě, to, uznej, není ten správnej přístup k Astonu. Koneckonců, auto, to není jen kupní cena. Musíš mít také na havarijní pojistku (cca tři procenta z kupní ceny auta ročně), a musíš mít na pojistku zákonnou - kolem pěti tisíc ročně. Ale hlavně, hlavně musíš mít vatu na živou vodu, na svou druhou krev. Palivo, kapiš? Kalkulujme to na třicet tisíc kilometrů ročně, s běžným středoevropským autem za půl miliónu. Těch třicet tisíc ročně je důstojný průměr, ostatně, když nejsi jednou týdně u pumpy, je lepší si autoúchylky odbývat na Matějské pouti a auto, jako takové, nechat plavat. Počítej - jednou týdně plnou, to je kolem patnácti stovek. Měsíčně dáš do paliva tedy kolem šesti tisíc. Pokud ho nezlevní. Nezlevní. Vedle toho musíš připravit vatu na nové gumy. Nové obutí stojí deset až dvacet tisíc korun. Musíš samozřejmě mít dvě sady - zima a léto. A také dvě sady disků, pokud tedy není tvým koníčkem přezouvání gum. Každých dvacet tisíc kilometrů vyvažuješ za tisícovku pneumatiky, aby ti volant při stovce nevyrazil přední zuby. Každých dvacet až třicet tisíc kilometrů jedeš na servis - litr oleje kolem tisícovky. Jeden ti nestačí, tak tam necháš za cca čtyři litry a za komplet seřízení celého auta tak deset tisíc. Když to sečteme, sedmdesát tisíc ročně palivo, patnáct tisíc pneumatiky, deset tisíc servis, patnáct tisíc havárka, pět tisíc zákonná, vychází to kolem sto dvaceti tisíc korun ročně. Když si to propočteš, musíš dát do každého ujetého kilometru jen na nutných nákladech kolem pěti korun. Pokud je máš, jedeš. Když je nemáš, nejedeš. Jak vidíš, nejvíce ti do rozpočtu zakrojí palivo. Je jedna cesta, jak tohle vyřešit - nejezdit. Ale uznej, chodit se o víkendu koukat do garáže na auto, to je výhodnější si koupit jedno horský. Myslím kolo. P.S. Nezapomeň na dálniční známku, jinak přihodíš pár táců do společný pokladny. Jo, a příště něco o leasingu. Sprosťárny ale nečekej. Vložil Iček, 15. Listopad 2006 - 0:23
|
5D 1.8 Comfort
mám od: 12.6. 2006
Poslušně hlásím!
Grand Turissimo Injection = GéTéÍčko, my to vždycky zkracovali, podobně jako Marschbatallion na marškumpačka, maršbaťák nebo také marška!
Hlasitě poslouchám! )
- Honda CIVIC 8G 1.8 Comfort (od 12. 06. 2006)
příspěvků: 583
5D 1.8 Sport
mám od: 11.5. 2006
Take jeho vylevy moc nemusim, a byl bych rad kdyby zustal tam kde je.
Icku netahej ty jeho kecy sem mezi Hondisty. Je videt, ze ho nejspise moc neznas, protoze jeho prispevky k Honde by se ti ale vubec nelibily
5D 1.8 Executive
mám od: 27.4. 2006
v provozu od: 1.2. 2009
Tak to jsme na tom stejně Ty jeho "kovbojske" reci me docela irituji.
bývalý majitel
S nazorama GTIho se obecne moc neztotoznuju a jeho prispevky od jisty doby radsi nectu - diky jeho VW marketingovym blabolum. Nicmene mu musim podekovat za to ze mne prave diky temto blabolum odklonil od koncernu...
5D 1.8 Comfort
mám od: 12.6. 2006
Další články tamtéž: http://blog.auto.cz/
e_czech@volny.cz - Honda CIVIC 8G 1.8 Comfort (od 12. 06. 2006)