Hledat |
AutomatZdravim, mam policeno na Civica 1.8 Sport, jenom jeste nevim, jestli MT ci AT. Chtel bych se zeptat nekoho, kdo tohle auto ma nebo mel, jestli to je fakt tak spatny a nema smysl o tom uvazovat.. Diky, O. Vložil ocelot80, 30. Červen 2011 - 9:25
|
5D 1.8 Sport
mám od: 11.4. 2013
v provozu od: 21.7. 2009
Diky za podrobnejsi rozpis, zatim myslim, ze by mi ty negatuva nemusely zas tak vadit.
Jinak diky moc za nabidku na vyzkouseni.. jsem z Prahy, takze do Brandysa co by kamenem dohodil..jeste obejdu zbytek dealeru pobliz, jestli nahodou automat na zkousku nemaj, a pokud ne, tak bych s diky nabidku prijal
Zkusim i manual, abych mel naky porovnani..
5D 1.8 Executive
mám od: 17.5. 2010
jj, mám skutečně 6.3 až 7.0 dle pp, ale já jedu fakt 100 a předjíždím málo Při 120km/h, jak píšeš ty, bych byl samozřejmě vejš.
5D 1.8 Executive
mám od: 17.5. 2010
Tak ještě napíšu pár postřehů, ale ber to spíš jako můj osobní pocit (každej od auta čeká/chce něco jinýho). AT bych už neměnil, u mě komfort vrchovatě převažuje nad některýma nevýhodama oproti MT. Předjetí: AT Civika hodně reaguje na rychlost sešlápnutí plynu. Nemá žádný tlačítko na sportovní režim, takže převodovka musí číst tvý myšlenky jen z plynovýho pedálu. Když jedu 100 a chcu rychle předjet a najednou ho sešlápnu prudce úplně na podlahu, prodleva tam je, nevím, cca 1 sekunda, možná 2, ale spíš ta 1, protože převodovka podřazuje (až o 2 stupně, někdy mám pocit, že i o 3). Pak ale okamžitě následuje poměrně silný zátah motoru a auto vyrazí. Při tak rychlý akceleraci se otáčky přehoupnou přes 4 až 5 kilo, takže počítej s tím, že auto řve. Ale skalní Civičák přesně tohle považuje za pozitivum, protož ten řev je jednak sportovní prožitek a taky nemá vůbec špatnou barvu, to se Hondě celkem povedlo. Já bych ale osobně uvítal zcela jinej princip - kdyby měl nafťák automat, jednoznačně koupím nafťáka, protože mám rád klídek, takže zátah odspodu, žádnej řev vytočenejch otáček. Někdy to předjíždění vypadá jak v cirkuse - totiž: AT moc neumí nebo aspoň mě se nedaří, předjet zároveň rychle a zároveň aby moc nepodřazoval, vždycky je to něco mezi, buď blíž tam nebo tam, podle toho, jak rychle chceš předjet. I když předjíždíš pomalu a pozvolna mačkáš plyn k podlaze, Civik tam nikdy nenechá 5ku až na podlahu. Chápe sešlápnutí k podlaze jako tvoji touhu po výkonu a podřadí i při pomalým šlapání na pedál. U MT bys sešlápl plyn na podlahu, nechal 6ku a čekal, jestli bude tah motoru stačit na předjetí, jak ty si ho představuješ, takže auto by neřvalo, páč otáčky by zůstaly dole. AT to takhle nikdy neudělá (aspoň mě se to nepovedlo), možná taky proto, že jedu 100, což je nějakejch 2200 ot/min a když mu v těchhle otáčkách sešlápnu plyn na podlahu, i když velmi pozvolna, tak do tak malejch otáček on prostě tolik benálu cpát nebude, takže, myslím logicky, jeden stupeň podřadí, aby se dostal aspoň na 3000 a získal ňákej výkon.
Nějaký drobný plusy: AT funguje do jistýho sklonu vozovky jako rozjezdovej asistent, nikdy nezdechá (to se hrozně líbí babám ), každej tvůj rozjezd na křižovatce bude přesnej jak z učebnice , zapneš tempomat a obě nohy můžeš strčit pod sedačku, kopce nekopce, AT si řadí jak potřebuje (mít tak Accorda, kerej ti drží odstup od vozidla před tebou a auto v pruhu, tak se na dálnici otočím a kecám s těma vzadu ).
No a mínusy (co já považuju za mínusy): to uřvaný podřazující předjíždění, asi větší spotřebu (ale při mým stylu jízdy se to zase tak neprojeví), další mě nenapadaj, myslím jízdní, jasně zaplatíš o 30 litrů víc, je určitě víc poruchová, než manuální skříň, atd.
Asi nejseš někde kolem Mladé Boleslavi nebo Brandýsa nad Labem, bych ti auto pučil, nejlepší je vyzkoušet si to. Nicméně určitě jdi v Hondě do zkušební jízdy a pořádně si to všechno vyzkoušej.
bývalý majitel
To jsem právě chtěl doporučit Já v automatu jezdil kdysi s nějakou malou Toyotou, a je pravda, že mne štvalo, když jsem potřeboval předjíždět, tak jsem šlápl na plyn, a to auto tak 1-2 sec přemýšlelo, jestli to myslím vážně, než vyrazilo... Ale Civic má jinou AT - ta robotizovaná snad bude lepší? Já vnímám výhodu naší MT v tom, že mezi rychlostmi řekněme 70 až 100kmh mohu podle potřeby aktuální akcelerace mít zařazeno cokoliv mezi II až VI stupněm. No a nad 100 holt "jenom" III až VI
5D 1.8 Sport
mám od: 11.4. 2013
v provozu od: 21.7. 2009
Asi jsem unavenej starsi pan rocniku 80 Ale ne, no asi tak, kvedlat me bavi tak od trojky vejs, a v kolonach me to vylozene prudi.. a od par lidi co presli na AT jsem slysel, ze uz by se zpatky nevratili, tak proto me to laka..
Jinak v aute nejsem zadnej zavodnik, ze bych potreboval maximalni kontrolu nad prevodovkou..ale zase uplnyho lenocha bych taky nechtel, navic s takovym potencialem motoru Problem je, ze u dealera testovaci jizdu v AT asi nesezenu, protoze to tu nikdo nema
5D 1.8 Sport
mám od: 1.4. 2011
v provozu od: 1.4. 2011
Ocelot80, a proč chceš propána vlastně automat? To je ti líno kvedlat? Nevypadáš na unaveného staršího pána (pokud jsi ročník 80).
příspěvků: 2249
bývalý majitel
jako 1.8 MT kdyz tomu slapes na krk, tak tech 10mesto zere ) (tak to me zralo prvni mesic, ale z kazdy krizovatky jsem vetsinou vyjizdel jako prvni)
nicmene k tomu rvani, ono tak nak asi kazdej Civic 1.8kovej rve nad tech 4.5tisice otacek, ale me se to libi!
Petr Žitný
5D 1.8 Sport
mám od: 11.4. 2013
v provozu od: 21.7. 2009
Diky za info, nemyslel jsem ani tak porovnani proti stejnemu Civicovi s MT, ale obecne proti jinemu autu..takze nemas pocit, ze by melo auto pomaly rozjezdy, nebo nejak vic rvalo? Ci nejaky jiny problem? Ta spotreba vypada celkem v pohode, ale ja zase bych jezdil hlavne mesto, tak jestli to tam nezere nejak moc nad tech 10, tak by to slo..
5D 1.8 Sport
mám od: 1.4. 2011
v provozu od: 1.4. 2011
acerot: tak ono ta jízda po dálnici přes 120 nedělá dobře na spotřebu asi žádnému civicovi, kromě dieselu. Já mám 6MT, a spotřebu zatím o litr větší než ty (teda pokud můžu věřit tomu tvému údaji "od 6,3 do 7 dle pp").
a je to podle mně hlavně tím, že jezdím taky po té dálnici. Kdybych jezdil 80-90 po okreskách, tak věřím že bych jezdil za 6L/100.
5D 1.8 Executive
mám od: 17.5. 2010
Ja AT mam. Pomalý rozjezd a hlučnost motoru moc komentovat nemůžu, protože sem v žádným jiným Civicovi s MT neseděl. Spotřebu ti okomentovat můžu. Hodně záleží na tom, jakým stylem jezdíš. Já su spíš opakem sportovního jezdce, takže žádný rychlý akcelerace a po dálnici jedu 100. Jezdím každej den 30 km tam a zase zpátky po R10ce mezi MB a SB, jeden možná dva trochu kopce, jinak rovina. Jedu 105 na tempomat, jednou dvakrát na to musím šlápnout, abych předjel. Spotřeba po najetí cca 25 000 se pohybuje od 6.3 do 7 podle PP, podle tankování asi o necelej litr výš. Pokud lítáš na dálnici pořád 130 a víc, dostaneš se na 8.5 až 9 (podle tankování). Přes 10 na nádrž jsem měl za celou dobu jen 2x a to už si nepamatuju, co sem dělal, asi sem auto zkoušel, bylo to nějak hned potom, co sem ho pořídil (spotřeba si časem sedne). Jak sem ale říkal, rychlost samotná není zase tak hrozná, nejhorší je častá akcelerace. Za celou dobu, co auto mám (od května minulýho roku), mám průměrnou spotřebu podle tankování 8.15, nejnižší 6.3 a nejvyšší 10.2.