Hledat |
Chumelí se chumelí, padá snížek bílý?Kolegové, jaké máte zážitky z jízdy v té nadílce sněhu? Civic Iček stojí již 2 dny za vraty na dvoře. Myslím, že mnozí z vás vyjet museli! Tak jak se Civikům v tom sněhu jelo? A co řikáte na zimní obutí vašeho Civica? Správná volba? Drží na silnici? Vložil Iček, 24. Leden 2007 - 14:32
|
5D 1.8 Sport
mám od: 12.4. 2007
Já využívám i mokrý silnice! Na suchu je mi líto gum
5D 1.8 Comfort
mám od: 12.6. 2006
Asi se svezu na sněhu a okoštuji VSA. Kde však snížek jest? Na hory nejezdím......
5D 1.8 Sport
mám od: 12.4. 2007
to fanda. Prostě jen vyzkoušej v zatáčce zatáhnout ruční brzdu při aktivním VSA a uvidíš ten tanec (raději někde v bezpečí)! Mě se to občas stane když zapomenu vypnout
5D 1.8 Sport
mám od: 12.4. 2007
Naprosto souhlasím! Mám zkušenost s Lagunou, 2.0 turbo, 170 HP a ESP mě chytalo za slovo takřka v každé zatáčce. Prostě hrůza. Civic dává více prostoru pro využití schopností řidiče opravit své chyby a pro malé "úlétnutí", aniž by mu do toho kecalo A co se týká prokluzu kol. Neměl jsem na sněhu nejmenších problémů, až jsem na to hřešil a neubíral jsem instinktivně plyn jako u jiných aut.
bývalý majitel
Zkusenosti s VSA mam uz za ty dva roky docela dost a za ruznych podminek. Podle mne je dobre nastavene, nezasahuje prilis brzo, ale pomuze kdyz je potreba. Ve dvou situacich mne zachranilo (jeden pokus o vytlaceni ze silnice (nevidel mne) a jedna ujeta krajnice (za to jsem si mohl sam)).
bývalý majitel
Inu já bez problému nevyšiel Přísně vzato, zase tak mírný kopec to nebyl. Prostě parkoviště pod silnicí, stejný svah ve městě by asi již zasloužil označení pořádný krpál. No a hlavně tam byl hluboký (10? 20cm?) sníh spíše rozbředlého typu. Pro mne to byl hlavně důkaz, že jsem si nekoupil SUV 4W, nýbrž borce na německé dálnice
bývalý majitel
mno ja tiez pripojim k teme. Ked v nasom meste napadol prvy sneh cestarom to bolo akosi jedno ze na ceste je nieco biele. Tak som si vyskusal ako civic ide na snehu s VSA a 17kami. Vrhnul som sa do kopca,pridaval som v kopci. VSA blikalo a bez problemov som vysiel. Druha situacia:tiez kopec ale bez rozbehu. Zacal som pridavat VSA znova zasiahlo a tiez som bez problemov vysiel.
Posledna vec s Civicom jazdim v kazdom pocasi. Mam to auto rad ale myslim si ze sneh mu az tak neublizi.
bývalý majitel
Váhal jsem váhal, které téma zase vytáhnu z hlubin času, bych se nedopustil nedovoleného zakládání nového tématu, viz §8 Ičkova tr. zák. Tak snad tento snížek.
Byl jsem teď týden na horách a testoval jsem také chování VSA. Je pravdou, že 8G je můj první vůz s ESP(snad to můžu takhle napsat ) i byl jsem zvědav, co teda bude. Mimo sníh (a že je ho pomálu) jsem VSA trojúhelníček dosud viděl zřídka. Možná i proto, že ač mám volant co nejvýše, tato kontrolka je vidět, jen když mírně sehnu hlavu-inu asi Džaponci jsou přece jen postaviček drobnějších.
Takže 1. situace:výjezd ze zasněženého parkoviště za hotelem, navíc do mírného kopce. No masakr. VSA regulovalo, až mi zdechl motor, cítil jsem, že dost omezuje i točky motoru, a to jaxi nešlo dohromady s danou situací. OK, jasně, je to asi právě ta situace, kdy je třeba VSA vypnout. Efekt byla fest protáčející (a do sněhu zahrabávající) se kola. Fajn, další poučka - omezit moment, zkusit rozjezd na dvojku. Stejná situace... No safra, přece tam nebudu do jara!? Navíc nejsem pro podobné situace nezkušeným bažantem. Jen s 8G poprvé v podobné situaci. Na stejném parkovišti a v podobné sněhové situaci jsem o rok dříve s Felicií vybruslil vesele ven aniž bych měl pocit vynaložení nějakého extra úsilí. A 8G přece nebude horší! No nakonec, po asi 5ti pokusech, i se snahou se nejprve trochu rozjet proti svahu, kdy jsem si už ve sněhu vyhrabal pomalu iglů, jsem věren další poučce Kwika otočil a kritické místo vycouval a napříště už parkoval jinde An jsem se musel strefovat mezi sloupky závory u výjezdu na silnici, byl to dost adrenalin. Neb se samozřejmě nedalo jen pěkně pomaloučku couvat a byl potřeba jistý švunk... Závěr - halt asi podstatně těžší předek, možná i vliv širších gum? Jistě, mám zimáky, tuším nějaké Savy na 16'', s hlubokým desenem (jeté v minulé zimě tak 2-3 měsíce)
2. zásah VSA za běžné jízdy: když jsem na kluzku ztrácel trakci, tak se o cosi snažil, vzhledem k malé šíři silniček (Kořenov a okolí) jsem raději neriskoval v zatáčkách, kde by snad měl být nějaký efekt VSA znát. Měl jsem pocit, jakoby VSA něco řešilo jen při brzdění nebo naopak prokluzu pod plynem, při prostém ustřelení zadních kol se (zdánlivě? nebyl čas klonit hlavu a hledat kontrolku) nic nedělo.
Jasně, až bude někde zasněžené odlehlé parkoviště u obchodu, hned se tam vrhnu. Když ale ty bestie je vcelku operativě odhrnují i na horách Co mne ale zklamalo, když jsem už v Praze při výjezdu z rychlejší 4proudé silnice na jemném blátíčku v zatáčce začal lehce opouštět, při současném přibrždění, oblouk po tečně, tak se VSA o mnoho nesnažil. A přitom ABS už zasahovalo. Jasně, nebylo to žádné drama, trochu jsem s tím dopředu počítal, ale pořád tak nevím, co všechno si mohu s ESP dovolit navíc. Ale zkusit ho úplně vypnout bych se teď už trochu bál...
Tož súdruhovia, co vaše zkušenosti?
5D 1.8 Sport
mám od: 5.9. 2006
v provozu od: 5.9. 2006
Já neřeším jestli je na silnici sucho, voda nebo sních, prostě jezdím Byl jsem si na jednom velkém prostranství pořádně vyzkoušet co všechno můžu čekat od toho VSA a musím přiznat, že jsem z toho měl ze začátku dost smíšené pocity. Osobmě mám pocit, že pro většinu řidičů je VSA velkým přínosem, skutečně dokáže auto srovnat pomáhá autu jet "za volantem". Pravda ale je, že mám pocit, že spousta situací by se dala lépe vyřešit prací s ruční brzdou. To už jsou ale extrémní situace a pro pouze skušené řidiče. Já samozřejmě nechávám VSA zapnuté, ale mám k němu malinkaté výhrady
5D 1.8 Sport
mám od: 5.9. 2006
v provozu od: 5.9. 2006