Vážení erudovaní řidiči, poprosil bych o stručné shrnutí,
jaké odlišnosti plynou z aut. převodovky oproti manualní při jízdě na sněhu?
Děkuji za Vaše rady a úvahy předem. A.
Jiste mas pravdu i-shift opravdu jakmile se meni otacky skutecne radi, at uz nahoru nebo dolu. Ja osobne si myslim ze zda pomuze nebo uskodi je sporne. Ja mel opacnej problem, vjel sem do zatacky na trojku, tam to dle ocekavani ulitlo, ja dal plnej, rychlost sla dolu a mechybela jedna ruka ktera by podradila, abych mel vykon na vytazeni ze zatacky a nechcipl mi motor, takze pokracovalo, spojka, kola netahnou, auto de do smyku, radim, tim padem poustim volant, kola se chytaj, ale ja uz sem v riti protoze auto jednou rukou ve smyku neuridim :'(. Takze ja bych automat kterej podradi za me bral, ale je pravda ze mu to trva nejakou chvilku. Jak rikam pro zavodnika jednoznacne manual, ale v pripade beznyho smrtelnika je to podle me jedno. Nicmene dam vam vedet po zime az s tim udelam par smyku. Jedno je jisty, na suchy silnici to nezahrabne, at uz s vsa, nebo bez nej.
*THUMBS UP*
-------------------------------------------
Nedělám to schválně, jsem už prostě takovej
--
20. Prosinec 2006 - 17:30
jc
příspěvků: 2861
bývalý majitel
Ja jsem lama a rad to priznam zvlast na snehu jezdim pomalu, protoze se bojim.
To nic nemeni na tom ze i-shift muze radit ve chvili, kdy ty sam bys to neudelal - a v tom pripade je jista mala pravdepodobnost, ze prerazeni muze znamenat (vedecky receno) "vychyleni z rovnovazneho systemu". Snad mi rozumis
Cidla a elektronika jsou fajn ale ani ty nevidi do budoucnosti. A ne vsechny situace musi bejt tak drsny jako v tom Moste, ne?
--
20. Prosinec 2006 - 9:11
Jakub
příspěvků: 40 5D 1.8 Comfort
mám od: 16.11. 2006
Nevim jak se chova atomat v zime, ale az zima konecne zacne dam ti vedet. Jinak vcera jsem byl ve skole smyku na autodromu v moste. Jel sem sluzebakem s manualem.Po skonceni kurzu se instruktor ptal co nam kurz dal, ja mohl rict jen jedno, me vzal..... iluze. Vice mene bych neresil jak se ktery auto chova, protoze z dvanacti zkusenejch ridicu, ktery tam byly(vcetne me), nebyl nikdo schopen jeden jedinej manevr zopakovat dvakrat stejne. Jednou perfektne zvladnutej losi test a podruhy letely dva kuzely, jednou perfektne zvladlej prujezd esickem a podruhy se dotycnej nevesel vubec do vytyceny drahy. Dodrzet rychlost? Nemozny. Zvladnuti zadniho smyku? Utopie. A pokracovat bych mohl dal a dal. Elektronika? Ano ta funguje ABS,EBD,ASR atd. to vsechno maka v pohode, ale ridic? Ten vice mene nevi co dela. na suchu jasnee to jsme borci urvat auto snad ani nejdde, ale na snehu? Nikdo at mi tu nepise kraviny o tom jak on zvlada rizenej smyk v zime nekde na dvorku, takovy machirci sme tam byli vsichni a po skonceni testu, vsichni meli protahli ksichtiky. Je tu nekdo skutecnej zavodnik? Beru, frajer co to trenuje dnes a dene ten mi muze vykladat o kickdownu, ale jc ses to zrovna ty? Zvladnuls to u vas na chaloupce kdyz tam v zime zajedes a je tam takovy policko? Bezva, to znam, kazdou zimu u nas na firme na dvore. Neni zima abych aspon dvakrat dene nezkusil nakej ten smyk. A real? Jel sem na plotnu co te hodi do smyku, jel sem 30!!!! , vedel sem co se stane a kde se to stane, ale smyk kterej sem nevyvolal,zvladnout? Ani omylem, bez treninku ani tuk. A tak sme tam dopadli vsichni!MMarecekk tu pise neco o brzdeni motorem? Vesele, opravdu vesele. Doporucuji opravdu v krizove situaci, smichy se neudrzis az budes vylejzat s pangejtu. Asi si toho s i-shiftem moc nenajezdil, protoze co se tyce drzeni otacek tak pokud drzis vyssi otacky tak i-shift neprerazuje! Takze zaverem, pokud jsi zavodnik, automat ma urcita omezeni ktera te budou znevyhodnovat, ale pokud ne, pak ty jsi nejsalabsi clanek retezu. Pokud je auto vybaveno solidni elektronikou(coz honda je), pak skutecne nezalezi na tom zda ridis automat, nebo manual, jak pojedes jako prase jsi v pr...i tak jako tak, a kdyz pojedes slusne je to jedno.
-------------------------------------------
Nedělám to schválně, jsem už prostě takovej
--
19. Prosinec 2006 - 20:41
mmarecekk
příspěvků: 16 5D 1.8 Sport
mám od: 6.7. 2007
je tu viacero veci co dam na pravu mieru:
1. ja s automatom jazdim, samozrejme aj v zime - v meste neni citit rozdiel, mimo mesta je lepsie radit manualne a drzat trochu vyssie otacky aby bol zaber, hlavne v zakrutach, je to dobre pre pocit istoty
2. nie kazdy automat vie brzdit motorom, takze to nejde vzdy
3. v civicu nie je automat, ale robot, co je klasicky manual s automatickou spojkou
4. jazdil som uz aj s I-shiftom v civicu, ak ta Icek zaujima konkretne toto, aj ked nie v zime, ale jazdil som v zime dost aj s robotom a vacsina robotov ma automaticky prednastaveny zimny rezim - spolupracuje s palubnym pocitacom a ak teplota klesne pod 3 stupne, automaticky drzi trochu vyssie otacky. ak nie, tak treba proste radit manualne...
--
18. Prosinec 2006 - 16:26
Iček
příspěvků: 2643 5D 1.8 Comfort
mám od: 12.6. 2006
Je tu někdo, kdo jezdil s automatickou převodovkou na sněhu či v zimě obecně? Janku!!
--
16. Prosinec 2006 - 23:55
jc
příspěvků: 2861
bývalý majitel
Ze by automat v tomhle pripade ublizil je asi mala pravdepodobnost Jedine snad na kluzkym povrchu podradit a nesikovne tak treba pribrzdit motorem. Ale zase takovej kickdown tezko udela pokud nebudes mit plyn na podlaze...
Pak si obecne dovedu predstavit situaci (coz ale nesouvisi se snehem), kdy by automat radil ve chvili, kdy se to nehodi. Coz se zase da eliminovat padlama.
Kazdopadne zkusenosti s automatem mam skoro nulove
5D 1.8 Comfort
mám od: 16.11. 2006
Jiste mas pravdu i-shift opravdu jakmile se meni otacky skutecne radi, at uz nahoru nebo dolu. Ja osobne si myslim ze zda pomuze nebo uskodi je sporne. Ja mel opacnej problem, vjel sem do zatacky na trojku, tam to dle ocekavani ulitlo, ja dal plnej, rychlost sla dolu a mechybela jedna ruka ktera by podradila, abych mel vykon na vytazeni ze zatacky a nechcipl mi motor, takze pokracovalo, spojka, kola netahnou, auto de do smyku, radim, tim padem poustim volant, kola se chytaj, ale ja uz sem v riti protoze auto jednou rukou ve smyku neuridim :'(. Takze ja bych automat kterej podradi za me bral, ale je pravda ze mu to trva nejakou chvilku. Jak rikam pro zavodnika jednoznacne manual, ale v pripade beznyho smrtelnika je to podle me jedno. Nicmene dam vam vedet po zime az s tim udelam par smyku. Jedno je jisty, na suchy silnici to nezahrabne, at uz s vsa, nebo bez nej.
*THUMBS UP*
-------------------------------------------
Nedělám to schválně, jsem už prostě takovej
bývalý majitel
Ja jsem lama a rad to priznam zvlast na snehu jezdim pomalu, protoze se bojim.
To nic nemeni na tom ze i-shift muze radit ve chvili, kdy ty sam bys to neudelal - a v tom pripade je jista mala pravdepodobnost, ze prerazeni muze znamenat (vedecky receno) "vychyleni z rovnovazneho systemu". Snad mi rozumis
Cidla a elektronika jsou fajn ale ani ty nevidi do budoucnosti. A ne vsechny situace musi bejt tak drsny jako v tom Moste, ne?
5D 1.8 Comfort
mám od: 16.11. 2006
Nevim jak se chova atomat v zime, ale az zima konecne zacne dam ti vedet. Jinak vcera jsem byl ve skole smyku na autodromu v moste. Jel sem sluzebakem s manualem.Po skonceni kurzu se instruktor ptal co nam kurz dal, ja mohl rict jen jedno, me vzal..... iluze. Vice mene bych neresil jak se ktery auto chova, protoze z dvanacti zkusenejch ridicu, ktery tam byly(vcetne me), nebyl nikdo schopen jeden jedinej manevr zopakovat dvakrat stejne. Jednou perfektne zvladnutej losi test a podruhy letely dva kuzely, jednou perfektne zvladlej prujezd esickem a podruhy se dotycnej nevesel vubec do vytyceny drahy. Dodrzet rychlost? Nemozny. Zvladnuti zadniho smyku? Utopie. A pokracovat bych mohl dal a dal. Elektronika? Ano ta funguje ABS,EBD,ASR atd. to vsechno maka v pohode, ale ridic? Ten vice mene nevi co dela. na suchu jasnee to jsme borci urvat auto snad ani nejdde, ale na snehu? Nikdo at mi tu nepise kraviny o tom jak on zvlada rizenej smyk v zime nekde na dvorku, takovy machirci sme tam byli vsichni a po skonceni testu, vsichni meli protahli ksichtiky. Je tu nekdo skutecnej zavodnik? Beru, frajer co to trenuje dnes a dene ten mi muze vykladat o kickdownu, ale jc ses to zrovna ty? Zvladnuls to u vas na chaloupce kdyz tam v zime zajedes a je tam takovy policko? Bezva, to znam, kazdou zimu u nas na firme na dvore. Neni zima abych aspon dvakrat dene nezkusil nakej ten smyk. A real? Jel sem na plotnu co te hodi do smyku, jel sem 30!!!! , vedel sem co se stane a kde se to stane, ale smyk kterej sem nevyvolal,zvladnout? Ani omylem, bez treninku ani tuk. A tak sme tam dopadli vsichni!MMarecekk tu pise neco o brzdeni motorem? Vesele, opravdu vesele. Doporucuji opravdu v krizove situaci, smichy se neudrzis az budes vylejzat s pangejtu. Asi si toho s i-shiftem moc nenajezdil, protoze co se tyce drzeni otacek tak pokud drzis vyssi otacky tak i-shift neprerazuje! Takze zaverem, pokud jsi zavodnik, automat ma urcita omezeni ktera te budou znevyhodnovat, ale pokud ne, pak ty jsi nejsalabsi clanek retezu. Pokud je auto vybaveno solidni elektronikou(coz honda je), pak skutecne nezalezi na tom zda ridis automat, nebo manual, jak pojedes jako prase jsi v pr...i tak jako tak, a kdyz pojedes slusne je to jedno.
-------------------------------------------
Nedělám to schválně, jsem už prostě takovej
5D 1.8 Sport
mám od: 6.7. 2007
je tu viacero veci co dam na pravu mieru:
1. ja s automatom jazdim, samozrejme aj v zime - v meste neni citit rozdiel, mimo mesta je lepsie radit manualne a drzat trochu vyssie otacky aby bol zaber, hlavne v zakrutach, je to dobre pre pocit istoty
2. nie kazdy automat vie brzdit motorom, takze to nejde vzdy
3. v civicu nie je automat, ale robot, co je klasicky manual s automatickou spojkou
4. jazdil som uz aj s I-shiftom v civicu, ak ta Icek zaujima konkretne toto, aj ked nie v zime, ale jazdil som v zime dost aj s robotom a vacsina robotov ma automaticky prednastaveny zimny rezim - spolupracuje s palubnym pocitacom a ak teplota klesne pod 3 stupne, automaticky drzi trochu vyssie otacky. ak nie, tak treba proste radit manualne...
5D 1.8 Comfort
mám od: 12.6. 2006
Je tu někdo, kdo jezdil s automatickou převodovkou na sněhu či v zimě obecně? Janku!!
bývalý majitel
Ze by automat v tomhle pripade ublizil je asi mala pravdepodobnost Jedine snad na kluzkym povrchu podradit a nesikovne tak treba pribrzdit motorem. Ale zase takovej kickdown tezko udela pokud nebudes mit plyn na podlaze...
Pak si obecne dovedu predstavit situaci (coz ale nesouvisi se snehem), kdy by automat radil ve chvili, kdy se to nehodi. Coz se zase da eliminovat padlama.
Kazdopadne zkusenosti s automatem mam skoro nulove