Hledat |
Zvlastne pocitany dojazdCaute, Po poslednych troch tankovaniach som si vsimol, ze pocitac mi ukazuje dojazd skoro 900km. Po prejdeni cca 200km stale rata oklolo 700km co je pri 1.8 nerealne. Zda sa mi ako keby z nejakeho dovodu prirataval 200km k dojazdovej hodnote. Nestretli ste sa s tym? Vložil Green, 3. Říjen 2011 - 17:01
|
bývalý majitel
1. pls no FW
2. určitě - souhlas. Já sice takové rozdíly u sebe nezjistil, ale proč ne. Šlo mi jen o to zdůraznit, že ty pneu by neměly mít dramatický vliv. Pak se určitě shodnem, že sám řidič na přefouklých gumách jede na větším obvodu, než zatížené auto na těch samých podhuštěných. Pokud se uvedené rozdíly zrelativizují na % (cca 3 nebo 6%?), tak to stejně je zlomek, co nám nesedí zde diskutovaná spotřeba (10%?).
bývalý majitel
Fanda:
snad jenom k rozdilnym obvodum kola a tim jinak pocitane rychlosti (ujetych km, ..)- teoreticky maji vsechny schvalene rozmery opravdu minimalni odchylku, praxe byva jako snad vzdycky trochu jina. Kazdy vyrobce plastu ma i pri stejnych udavanych rozmerech trosku jinou sirku a vysku, dalsi rozdil dela vetsi deformace pneu s vyssim profilem pri zatizeni, sjeti vzorku, tlak vzduchu v plasti, tvar stejneho plaste na ruzne sirokem rafku. Na Accordovi co ma predepsane stejne rozmery jako C8G mam na tachometru se zimni sadou kol rozdil treba -6 km/h pri 100 km/h oproti GPS, letni sada mi promeruje cca 1 km/h az pri 130 km/h. To nejsou promile ale uz peknych par procent, verim ze by slo pri trose snahy najit i vetsi rozdily (pri porad schvalenych rozmerech plastu samozrejme).
________________
bývalý majitel
Díky Ičku za zajímavé linky - zvlášť ty Lidovky, ač z r. 2008, mne zaujaly. Podle nich ty naše cca 0,6L/100km rozdílu jsou vlastně normální. Ze zkušenost vím, že když lze TC ještě nějak nastavit (kalibrovat, chcete-li), lze dosáhnout stavu, kdy odchylky nejsou jen plusové, jak u nás (nezaznamenal jsem, že by zde někdo tvrdil, že mu TC ukazuje vyšší spotřebu než je realita u stojanu, vždy naopak), ale řekněme oscilují kolem nuly, tu do plusu, jindy do mínusu, tak aby to dlouhodobě byla celkem přesná plichta.
Vliv kol na toto je minimální - vnější průměr osazeného kola je přece stejný (třeba pro 16" a 17" je rozdíl obvodu asi 7,5mm, tedy asi 3,8 promile!) pro ráfky 16 až klidně 19 palců, protože se o to snižuje výška pneu. Viz link, co zde máme ve FAQu. To, že 8G když chce, umí měřit rychlost přesněji než na tachu, dokazuje jednak také někde zde popsaný test displeje rádia (to má přesnou info o rychlosti kvůlivá zesilování hlasitosti), a hlavně to, že když si dáte na rovině tempomat, jedete tedy konstantní rychlostí a vynulujete průměrnou r., tak se vám zobrazí ta skutečná - nižší než tachometrová, +- shodná třeba s GPS. Takže dráhu TC zná vcelku přesně.
Spotřeba se dále odvozuje od průtoku, a ten od šířky impulzů, které otvírají vstřikovací ventily. Zde tedy je jedině potenciální prostor něco vylepšit. Dodatečně montované TC (třeba Felicia) to řešily magnetickým třmenovým snímačem na vodiči ke zmíněnému ventilu, u nás tuto informaci má TC rovnou od ŘJ, neb je vlastně její součástí. Tak hluboko ale asi zasahovat nemůžeme, a máme tedy utrum
5D 1.8 Comfort
mám od: 13.6. 2006
v provozu od: 13.6. 2006
Milí kolegové!
Ještě když jste mnozí byli na houbách nebo v mateřské škole, měl jsem ve Fordu Escortu dodatečně zabudovaný palubní počítač od fy Interton Electronic:
Takže si myslím, že náš PP se zřejmě nějakým způsobem sám kalibruje, ale musí k tomu mít dosažitelné konstanty podle kterých to dělá. A to mu zřejmě nějakou dobu trvá do momentu, kdy si s těmi konstantami poradí a vyhodnotí je.
Palubní počítače a jejich (ne)přesnost?
LN 25.02.08:
http://auto2.lidovky.cz/clanek_lidovky.php?id_clanek=3147
http://8g.hondaclub.cz/node/262?page=3
bývalý majitel
Dovolím si mírně oponovat: 8G nemá ještě u plováku pulzní měřič, je to klasický "potenciometr", jako už 50let všude jinde
5D 1.8 Sport
mám od: 26.9. 2008
Nevím co se stane, ještě jsem to nezkoušel . Ale třeba se nějaký dobrovolník najde ...
Jirka
5D 1.8 Sport
mám od: 1.4. 2011
v provozu od: 1.4. 2011
5D 1.8 Sport
mám od: 1.4. 2011
v provozu od: 1.4. 2011
Tak proč to nefunguje i u dojezdu?
příspěvků: 5047
bývalý majitel
Jirko, to je ale specialitou VW nafťáků.
Asi proto, že jim to žere tak málo...
5D 1.8 Sport
mám od: 26.9. 2008
Zapomněl jsem podotknout opačný extrém. Natankovat plnou a nastartovat motor - stát na místě. Zajímavé - že? Ale já to zkoušet nebudu ...
Jirka