Zvlastne pocitany dojazd

Caute,

Po poslednych troch tankovaniach som si vsimol, ze pocitac mi ukazuje dojazd skoro 900km. Po prejdeni cca 200km stale rata oklolo 700km co je pri 1.8 nerealne. Zda sa mi ako keby z nejakeho dovodu prirataval 200km k dojazdovej hodnote. Nestretli ste sa s tym?

Vložil Green, 3. Říjen 2011 - 18:01
 

Fanda
Obrázek uživatele Fanda
příspěvků: 857
bývalý majitel

1. pls no Jsem zlý FW
2. určitě - souhlas. Já sice takové rozdíly u sebe nezjistil, ale proč ne. Šlo mi jen o to zdůraznit, že ty pneu by neměly mít dramatický vliv. Pak se určitě shodnem, že sám řidič na přefouklých gumách jede na větším obvodu, než zatížené auto na těch samých podhuštěných. Pokud se uvedené rozdíly zrelativizují na % (cca 3 nebo 6%?), tak to stejně je zlomek, co nám nesedí zde diskutovaná spotřeba (10%?).

--
7. Říjen 2011 - 16:04
Bully
Obrázek uživatele Bully
příspěvků: 1955
bývalý majitel

Fanda:
snad jenom k rozdilnym obvodum kola a tim jinak pocitane rychlosti (ujetych km, ..)- teoreticky maji vsechny schvalene rozmery opravdu minimalni odchylku, praxe byva jako snad vzdycky trochu jina. Kazdy vyrobce plastu ma i pri stejnych udavanych rozmerech trosku jinou sirku a vysku, dalsi rozdil dela vetsi deformace pneu s vyssim profilem pri zatizeni, sjeti vzorku, tlak vzduchu v plasti, tvar stejneho plaste na ruzne sirokem rafku. Na Accordovi co ma predepsane stejne rozmery jako C8G mam na tachometru se zimni sadou kol rozdil treba -6 km/h pri 100 km/h oproti GPS, letni sada mi promeruje cca 1 km/h az pri 130 km/h. To nejsou promile ale uz peknych par procent, verim ze by slo pri trose snahy najit i vetsi rozdily (pri porad schvalenych rozmerech plastu samozrejme).

________________

Beruna

--
6. Říjen 2011 - 23:00
Fanda
Obrázek uživatele Fanda
příspěvků: 857
bývalý majitel

Díky Ičku za zajímavé linky - zvlášť ty Lidovky, ač z r. 2008, mne zaujaly. Podle nich ty naše cca 0,6L/100km rozdílu jsou vlastně normální. Ze zkušenost vím, že když lze TC ještě nějak nastavit (kalibrovat, chcete-li), lze dosáhnout stavu, kdy odchylky nejsou jen plusové, jak u nás (nezaznamenal jsem, že by zde někdo tvrdil, že mu TC ukazuje vyšší spotřebu než je realita u stojanu, vždy naopak), ale řekněme oscilují kolem nuly, tu do plusu, jindy do mínusu, tak aby to dlouhodobě byla celkem přesná plichta.
Vliv kol na toto je minimální - vnější průměr osazeného kola je přece stejný (třeba pro 16" a 17" je rozdíl obvodu asi 7,5mm, tedy asi 3,8 promile!) pro ráfky 16 až klidně 19 palců, protože se o to snižuje výška pneu. Viz link, co zde máme ve FAQu. To, že 8G když chce, umí měřit rychlost přesněji než na tachu, dokazuje jednak také někde zde popsaný test displeje rádia (to má přesnou info o rychlosti kvůlivá zesilování hlasitosti), a hlavně to, že když si dáte na rovině tempomat, jedete tedy konstantní rychlostí a vynulujete průměrnou r., tak se vám zobrazí ta skutečná - nižší než tachometrová, +- shodná třeba s GPS. Takže dráhu TC zná vcelku přesně.
Spotřeba se dále odvozuje od průtoku, a ten od šířky impulzů, které otvírají vstřikovací ventily. Zde tedy je jedině potenciální prostor něco vylepšit. Dodatečně montované TC (třeba Felicia) to řešily magnetickým třmenovým snímačem na vodiči ke zmíněnému ventilu, u nás tuto informaci má TC rovnou od ŘJ, neb je vlastně její součástí. Tak hluboko ale asi zasahovat nemůžeme, a máme tedy utrum Směju se

--
6. Říjen 2011 - 16:32
Iček 11
Obrázek uživatele Iček 11
příspěvků: 754
5D 1.8 Comfort
mám od: 13.6. 2006
v provozu od: 13.6. 2006

Milí kolegové!
Ještě když jste mnozí byli na houbách nebo v mateřské škole, měl jsem ve Fordu Escortu dodatečně zabudovaný palubní počítač od fy Interton Electronic:

Quote:
Už jsem tu o tom před lety napsal:
Na svém Escortu v r. ´82 jsem měl PP dodatečně montovaný a zakoupený v Metru (SRN) od fy INTERTON ELECTRONIC, měl 13 funkcí (měl např. countdown, měřil okamžitou dosaženou rychlost i spotřebu etc). Dal se docela přesně nakalibrovat na každý rozměr pneumatik. Ale stačilo změnit způsob jízdy nebo terén a musel se překalibrovat. Ukazoval totiž zase jinak. Ráno po nastartování a rozjezdu ukazoval postupně okamžitou spotřebu 110, 55, 27 ltr./100 km atd. Navíc uměl počítat při stání v ltr./hod.

Takže si myslím, že náš PP se zřejmě nějakým způsobem sám kalibruje, ale musí k tomu mít dosažitelné konstanty podle kterých to dělá. A to mu zřejmě nějakou dobu trvá do momentu, kdy si s těmi konstantami poradí a vyhodnotí je.

Palubní počítače a jejich (ne)přesnost?
LN 25.02.08:

http://auto2.lidovky.cz/clanek_lidovky.php?id_clanek=3147

http://8g.hondaclub.cz/node/262?page=3

--
6. Říjen 2011 - 13:30
Fanda
Obrázek uživatele Fanda
příspěvků: 857
bývalý majitel

ok1wu napsal:
...Cca 100 km trvá, než se vyšle impuls od čidla spotřeby v palivové nádrži. ...

Dovolím si mírně oponovat: 8G nemá ještě u plováku pulzní měřič, je to klasický "potenciometr", jako už 50let všude jinde Mrk
--
6. Říjen 2011 - 13:22
ok1wu
příspěvků: 201
5D 1.8 Sport
mám od: 26.9. 2008

Nevím co se stane, ještě jsem to nezkoušel Hlasitě se směju . Ale třeba se nějaký dobrovolník najde ... Jsem potměšilý
Jirka

--
5. Říjen 2011 - 20:16
Dejv
Obrázek uživatele Dejv
příspěvků: 1522
5D 1.8 Sport
mám od: 1.4. 2011
v provozu od: 1.4. 2011

ok1wu napsal:
Zapomněl jsem podotknout opačný extrém. Natankovat plnou a nastartovat motor - stát na místě. Zajímavé - že? Ale já to zkoušet nebudu ... Vyplazuju jazyk
Jirka
A co se stane? NechápuSmích
--
5. Říjen 2011 - 20:08
Dejv
Obrázek uživatele Dejv
příspěvků: 1522
5D 1.8 Sport
mám od: 1.4. 2011
v provozu od: 1.4. 2011

ok1wu napsal:
Je to jen technika na určité úrovni ve spojení s PP.
Natankujete plnou - až po hrdlo. Cca 100 km trvá, než se vyšle impuls od čidla spotřeby v palivové nádrži. Po tu dobu jakoby jste auto tlačili. Najíždíte kilometry, ale spotřeba žádná. Proto se vám zobrazí dojezd právě o těch zmińovaných cca 100 km vyšší.
Jirka
No ale vždyť spotřeba se mění podle PP téměř okamžitě, ne až po ujetí 100KM. To pozná PP i po ujetí 500M, jestli to bylo ostře za 9L/100, nebo polehounku za 6L/100 (optimistickou odchylku 0,5L/100 teď neuvažuju, tu máme všichni).
Tak proč to nefunguje i u dojezdu?
--
5. Říjen 2011 - 20:05
2bep
Obrázek uživatele 2bep
Administrátor
příspěvků: 5047
bývalý majitel

ok1wu napsal:
Zapomněl jsem podotknout opačný extrém. Natankovat plnou a nastartovat motor - stát na místě. Zajímavé - že? Ale já to zkoušet nebudu ... Vyplazuju jazyk
Jirka

Jirko, to je ale specialitou VW nafťáků. Směju se
Asi proto, že jim to žere tak málo... Smích


--
5. Říjen 2011 - 19:55
ok1wu
příspěvků: 201
5D 1.8 Sport
mám od: 26.9. 2008

Zapomněl jsem podotknout opačný extrém. Natankovat plnou a nastartovat motor - stát na místě. Zajímavé - že? Ale já to zkoušet nebudu ... Vyplazuju jazyk
Jirka

--
5. Říjen 2011 - 19:42

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".