Zkušenosti po ujetí 122tkm Civic 1,8 sport

Můj civ právě po asi 2,5 letém užívání překročil cifru 122tkm a jelikož měl malou nehodičku a je na pravidelné servisní kontrole, napadlo mě přizpět do fóra i nějakým "smyslným" přízpěvkem a popsat co vše se vozidlu za tuto dobu z užívání přihodilo. K objektivnosti hodnocení mám k dispozici zapůjčeného civa 1,8 exe 08 s najetými 30tkm a v některých bodech se na něj budu odvolávat. Pokusím se stav vozu popsat po částech.
EXTERIÉR VOZIDLA
-psát o slabé vrstvě laku by asi bylo jako házet hrách na zeď, tato problematika již zde byla mnohokrát zmiňována. Takže, přední kapota je od kamínků otlučená nejvíce ( i vlivem velkého podílů dálnic s vysokými rychlostmi ) a to zejména v oblasti nad přední maskou a světly. Trochu lepší je situace v oblasti předních blatníků, na plastovém nárazníku jsou taktéž stopy od kamínků, lak však výborně drží a nikde se neloupe. Ostatní části karoserie jsou v super stavu a poškození provozem je na nich minimální. Plechové boky vozu jsou i přes nestandardní rozměry ráfků taktéž bez jediné stopy poškození, trpí pouze plastové prahy, které dokáží vše ze silnic zachytit. Koroze se projevouje pouze nepatrně na podvozku ( vůz stojí celoročně venku ), konkrétně na nápravách a výfuku, ale celkově je stav nad očekávání dobrý. Tady odvedli v Hondě vynikající práci.
Přední mlhovky - pro mě trochu kámen úrazu, možná způsobený jejich designem. První levou jsem měnil již po ujetí cca 5 000 km, zásah od kamionu. Druhá se dožila téměř 100tkm. Výměna cca 6t CZK/ks.
Přední sklo - opět zásah, tentokráte od octávky na dálnici při 60 tkm. Naštěstí připojištěno, mění se včetně čidla, cena tuším 16t CZK. Zřejmě zásluhou výrazného zkosení je povrch skla minimálně poškozen od létajících kamínků, čidlo deště funguje skvěle až ne občasné zmatení při mlze. Světla - 4x měněna žárovka potkávajících světel, ostatní žárovky drží doposud. Ač mnozí při uvedení civicu hovořili o snadném rozbití průhledné masky mezi světly, maska veškeré útrapy vydržela, bohužel přes veškerou snahu ( myju jen doma ) je již od kamínků trochu otlučená a budu ji z tohoto důvodu měnit za sportovní provedení. Zrcátka pracují bez chyby, pouze pravé se přestalo zklápět do poslední polohy - vyřešeno reklamací - osobně si myslím že to byla práce horlivé pumpařky na Shell u Velké Bíteše. Leštila, až přeleštila...Kliky...přední kliky = hanba Hondy. Zvuk při otvírání je ubohý a provází jej takové křupnutí. ještě k tomu začíná chytat v rozích mírně zažloutlou barvu a řidičova klička rezonuje při zapnutém rádiu. U zapůjčeného provedení se klika projevuje kultivovaněji, je však trochu divně vychýlená. Zadní kličky fungují na 100%. Otevírání dveří bez problémů, pouze s těmi zadními musím od počátku pořádně praštit. Zapůjčený exemplář to dokáže výrazně kultivovaněji. Centrální zamykání už tady všichni zmiňovali, ani já nejsem vyjímkou a cca 3x do měsíce otevírám potupně klíčem...Zadní světla jsou OK, pouze středový plast je v místě otevírání drobně poškrábán od manipulace ( prstýnky nenosím ).
Kola - originály 17 Honda jsem prodal, ne že by se mi nelíbily, ale byly hrozně utopené. Vystřídaly je Rial Bellagio 8x17, ET asi 45. Kola krásná, nicméně za výtku stojí ztráta několika okrasných šroubů po obvodu. Zcela jistě tomu přizpěla kvalita českých komunikací. Na zimu jsem zakoupil i přes výhrady kamaráda pětipaprskové kola Alessio F1 s brinmetalovu úpravou 7,5x 16, ET35. Hovořil o loupání kol. Nedal jsem si poradit a šel do nich. První zimu absolutně bez problémů. Druhou zimu se již objevily komplikace. Sůl naruší povrchovou strukturu, dostane se pod ni a kola začínají bobtnat. Upozorňuju že kola nebyla poškozena, pouze jejich povrch si neporadí s nástrahami zimy. Znovu bych je už nekoupil.
Pneumatiky - původní Michelin Pilot Primacy jsou super - ale jak pro koho. Plusem je jejich životnost a minimální valivý odpor. Šílené je ovšem jejich chování při sportovní jízdě. Při přesednutí do zapůjčeného vozu jsem na prvním kruháči málem pustil bobek. Životnost bych odhadl na 45tkm. V současné době používám Michelin Pilot Sport - jsou úžasné. V zatáčkách fantasticky sedí až do krajní meze a dají vyniknout občasným slabinám zádě ( u Primacy to objevit téměř nejde ). Brzdí taky na jedničku. A taky se skvěle sjíždějí, 25tkm je asi jejich maximum. Navíc jsou na betonu strašně hlučné ( D1 pozdravuje ) a mají v kombinaci s širokými vystrčenými ráfky hrozný valivý i aerodynamický odpor. Takže v zatáčkách super, na testovaném úseku na origo kolech a gumách je civic jednoznačně po rovině rychlejší ( cca 3 km rozdíl ) a působí živěji. Zimní Dunlop 3D jsou velmi slušné. Otevírání víčka nádrže mi měnili v záruce, za celou dobu jsem s ním neměl problém. Příplatkové zadní křídlo je taktéž bez problémů, koncovky výfuku mi nereziví. Stěrače měněny po cca 80tkm, nedostatkem je malá nádobka na ostřikovače, již po 300km v nepříznivém provozu je prázdná. Abych nezapoměl, v záruce vyměněna horní lišta předního skla.

INTERIÉR VOZIDLA
-při vstupu do vozidla padne první do oka opotřebení polstrování na madle na straně řidiče a loketní opěrce. Zvláštní je, že zapůjčený model s 30tkm je na tom téměř stejně. Z dalšího opotřebení lze jmenovat textilní koberečky Honda, kde nejdříve došlo k vytržení kroužků z koberečků ( funkčnost ale stále stejná ) a před nedávnem se utrhlo i druhá zpevňující část v oblasti nohou. Zde to jiní výrobci dokáží lépe. Vana kufru se od cca 80tkm začíná v místě s protiskluzovou úpravou drolit - je zde znát její velké zatížení způsobené trvalým převážením různých předmětů. Sedadla vypadají stále skvěle a drží 100% tvar. Kůže na volantu je neuvěřitelně odolná, stále vypadá jak nová, hodnotím na jedničku. Jediným opotřebením je postupná ztráta barvy na tlačítku VOL - začíná zde prosvítat bílý plast ( jsem magor do hudby ). Dalším nešvarem je přes veškerou péči kryt otáčkoměru s lesklými plasty po bocích. Díky tomu, že se na ně přímo práší, je jejich častá údržba nutností a nevyhl jsem se již značnému poškrábání těchto dílů. Někteří z Vás to prozíravě měnili za díl matný. Zapůjčené vozidlo zřejmě tak dobrou péči nemělo, jelikož vypadá již nyní stejně žalostně. Ruční brzda upravena v záruce, s jejím nečekaným odbržděním jsem se ani před úpravou nikdy nesetkal. Řadící páka je z příslušenství Honda, proti tomu sériovému klacku ( snad prominete ) se skvěle drží a jízda s ní je zábavnější. Je z origo hliníku z kůži ( žádný lakovaný plast ) a vypadá stále skvěle. U loketní opěrky je uštipnutá část zavíracího mechanismu a hůře drží v zavřené poloze. V Hondě reklamace neuznána. Nevím, asi jsem ji otvíral zubama. Dále došlo k uštipnutí malých plastíků v místě dolního ukotvení zadních pásů. Nevím jak k tomu došlu, drží však i nové mizerně a vypadávají. Veškeré díly v interiéru pracují stále na 100%. Při 121tkm si přestal svítit na plnou intenzitu rychloměr a otáčkoměr -nyní se řeší. Bez problémů je příplatkové modré osvětlení podlahy. Při 100tkm se začaly odlepovat příplatkové chromované lišty prahů - opětovně přilepeno v záruce. Rádio je standardní s příplatkovými repro Honda Dual Cone + Co Axial. Oproti zapůjčené sérii hraje skvěle, původní mi připadá že chrchle ( odpusťte ). Jediným výpadkem bylo nefunkční ovládání hlasitosti tlačítkem na přístrojové desce. Stačilo s ním několikrát otočit na maximum a zpět a opět se chytilo....Hlinikové rámečky repro interiér výrazně oživí. Pakliže zvolíte pro děti ne zrovna levnou autosedačku Honda ( vyrábí Römer ), koupíte výrobek s vysokou aktivní bezpečností, komfortem a špičkovými povrchovými materiály. Lepší jsem doposud nevlastnil ( Babo může dosvědčit ). Pazvuky v interiéru se mi bohužel taktéž nevyhnuly. Nevychází však z přístrojové desky, ale ze sloupku u řidiče. Takové lehké zarachocení při přejezdu nerovností. V omezené míře jsem to zaznamenal i v zapůjčeném civicu. Okolo 4t/ot se občas ozve pazvuk z motoru, je zřejmě způsoben nepatrně poškozenou přední příčkou od neopatrného zajíce. Plastové krytky s imitací hliniků na zadních dveřích jsou odřené od převozu zavazadel. Okna při stahování nevržou, nikde nezatéká. Vyhřívání sedaček bych uvítal dlouhodobě intenzivnější.

MOTOR, PODVOZEK
-tlumiče - od novoty tlučou, s přibývajícími kilometru tlučou čím dál tím více. Zapůjčený exemplář vydává zvuky jen minimálně, zřejmě má již jiný typ tlumičů. K tomu při 80tkm vypadly dorazy a v záruce je měnili za silnější. Z mého pohledu se jedná o dost závažný nedostatek. Na druhou stranu jízdní vlastnosti jsou stále velmi dobré a plní svou úlohu překvapivě dobře.
-řízení - co si budeme povídat, je jedno z nejlepších, při 100tkm již byla malá vůle na vnitřním silentbloku řízení, jizdně téměř neznatelné. Při výjezdu z parkoviště na plný rejd tam občas něco křupne, neřeším to, naučil jsem se s tím žít
-ostatní součásti podvozku - jak již bylo poznamenáno, mírná koroze, manžety bez prasklin, výfuk bez prolínajících spojů. Kryty motoru téměř nepoškozeny. Jedno velké ale. Při přejezdu drobných nerovností hned za sebou se ozývají výrazné pazvuky a dochází tam k rozvibrování. V Hondě tvrdí že je vše zatím v normě. Zapůjčený vůz těmito neduhy netrpí.
-brzdy - přední kotouče mi vydrží cca 60tkm, zadní 80tkm. Destičky vepředu 40tkm, vzadu 60tkm. Je to odvislé od stylu jízdy, možná odchylka cca 10tkm. Hovořím o provozu na pozemních komunikacích.
-čidlo ABS, EBD - rozsvítí se v případě, že se dlouhodobě brodíte hlubokým sněhem - vždy se mi to stalo při týrání auta na letních gumách. Obě vypoví funkci. Je dobré zastavit motor a opětovně nastartovat, zpravidla se chytí na první pokus.
-spojka + převodovka - tak tady nejsem spokojený od koupě. Po zajetí motoru jsem zkoušel ostrý start. Místo hvízdajících gum jsem se dočkal plíživého zrychlení a otáčkoměru neschopného se převalit pře 6t/ot. Následoval hrozný zápach spálené spojky z motoru. Řadit však šlo bez obtíží, spojka při dalším rozjezdu nepůsobila úplně plynule. Po čase si trochu "sedla", ale oproti zapůjčenému vozu nejde tak hladce. Čekal jsem, že po této neblahé zkušenosti brzy odejde do věčných lovišť. Nestalo se však, její funkce se od té doby až do dneška nezmělila a stále bez problémů běží. Teda až na ty sprinty, z dvou ostrých startů se Vám jeden určitě nepovede.
-bohužel neslavná je i zkušenost z převodovkou. Po najetí 80tkm se začalo z motoru okolo 3 000ot ozývat při přidaném plynu na vyšší převodové stupně takové lehké drnčení které nabývalo na intenzitě se zaplou klimatizací. Vůz jsem v záruční době předal do Hondy s požadavkem na vyřešení problému ( najeto 99 800km ). Vůz byl rozebrán a viník dopaden. Ložisko na hnací hřídeli v převodovce bylo chycené. Při této příležitosti vyměnili i ložisko na spojce. Vše vyřešeno v záruce, od té doby bez problémů. Dle vyjádření Hondy se toto ještě nestalo, takže buď jsem tak divoký, nebo výrobní vada na ložisku.
-motor - za celou svou dobu absolutně bez komplikací, start při pouhém dotyku tlačíka. Trochu problém s baterkou při déle zapnutém rádiu s příplatkovými repro ( již po 1h hlasité hudby auto radši nastartuju ).
Od počátku trpí poškubáváním okolo 2600ot/min, dále znatelně ještě při 6300ot ( při zapnuté klimě ). Tady nevím kde je zakopaný pes. Když jsem měl půjčenou předváděčku než jsem auto kupoval, dělala to samé. Vrásky jsem si nedělal, byl jsem na toto zvyklý z Accorda, kde se tento moment projevoval okolo 4 500ot. Zarazilo mě však, že tento výkonový propad v dolním spektru otáček je nyní zapůjčenému autu naprosto cizí a pouze je tam malinké klopýtnutí při 6300ot. Dále musím poznamenat, že hlučnost od motoru je dost intenzivní, výrazně vyšší než u srovnávaného vozu. Zřejmě vlivem již značného počtu najetých kilometů. Pakliže můžu motory mezi sebou srovnat ( což je díky rozdílným ráfkům a obutím trošku komplikované ), je můj civ v nízkých otáčkách více letargický, v nejvyšších se lépe vytáčí, je méně kultivovaný a takový zuřivější. Z hlediska porování běžného filtru a sportovní vložky KN můžu jen konstatovat, že jízdní výkony jsou vyrovnané, originál lepší v nižších otáčkách, sport ve vyšších. Na sport najeto cca 80 tkm, bez závady na čidlech sání. Úspora paliva se použitím KN neprojevuje. Hlučnost nepatrně vyšší, při přidání plynu si trošku práskne do výfuku. Přínos hodnoty nula, ale o tom to přece vždycky není. Spotřeba oleje je od novoty stabilní, pohybuje se okolo 3l na 20tkm. Dlouhodobá spotřeba činí díky častým pobytům na dalnících uspokojivých 9l. Při poslední cestě ze Slovenska s rodinkou, která občas blinká jel ale Civ při mírném překračování povolených limitů za 6,6l, což by jste asi s jiným stejně výkonným motorem těžko dokázali. Maximální rychlost 227km/h, je jedno jestli se sportovní filtrem, 100 oktanovým benzinem nebo na zimních či letních gumách. O všem rozhoduje silný vítr a prudký kopeček.

SHRNUTÍ
-seč ve srovnání s autem, které má najeto o 90tkm méně je cítit již jistý stupeň opotřebení, stále si Civic drží velmi dobrou formu a hodnotím jej i přes některé nářky některých členů na fóru jako kvalitní vůz s výkonným motorem, dobrým ale hlučným podvozkem, nízkou spotřebou a dobrým poměrem cena/výbava. Pakliže se podíváte na dlouhodobé testy vozidel z koncernů WV, BMW, Alfa Romeo, vychází mi můj civic jako nadprůměrně spolehlivé vozdilo.

NEHODY:
-10tkm - při jízdě ve městě do mě ve 40km rychlosti narazil kamion SK národnosti do PZ nárazníku. Výměna zadního nárazníku, rovnání plechů u PZ kola, lakování blatníku, zadních dveří. Oprava OK, pouze plastový podběh není úplně ideální slícovaný s nárazníkem.

-60tkm- sražen zajíc - prasklá mřížka nárazníku - slepeno, mírně prohlý chladič motoru a klimy + příčka ( občas rezonuje ). Netečou, bez potíží, neměněno

-120tkm - přejetý gumový podstavem od vodících značek v zůžení ( nějaký dobrák z kamionu jej stáhl do jízdního pruhu a nějaký nešika jako já jej v koloně přejel ).
-poškozená pneu, ráfek ( srovnán ), pohlá příčka volantu. Ale taky vyhnuté levé zadní kolo o 2 cm směrem ven , výměna ložiska, náboj, vřeteno, část nápravy, škoda ještě nevyčíslena, vozidlo v servisu
-největší mazec ale byl, že se v autě rožly všechny kontrolky, chcíplo a nešlo nastartovat. Celé to má na svědomí nárazové čidlo, které odpojí přívod paliva. Pro ty, kterým se toto stane je pomoc jednoduchá.
-když otevřete dveře u řidiče, tak je bok přístrojovky tvořen dvěma trojúhelníčky. Ten spodní musíte nějakým nožíkem odstranit. Tam naleznete takový váleček s gumovým tlačítkem. Ten stiskněte a vozidlo je
opět provozu schopné a nepotřebujete třeba odtahovku.

Vložil Civic, 10. Srpen 2009 - 22:15
 

padam
Obrázek uživatele padam
Administrátor
příspěvků: 1893
bývalý majitel

Hori: díky za připomenutí, houkačku bych zařadil na první místo funkčního tuningu, to tůtátko se fakt nedá. Japonec

--
12. Srpen 2009 - 21:03
Hori
příspěvků: 186
3D 2.0 Plus
mám od: 10.12. 2010

to padam - zapomněl jsi napsat, že jsi musel záhy měnit "houkačku" - s tou origo to prostě fakt nejde.

--
12. Srpen 2009 - 20:01
Civic
Obrázek uživatele Civic
příspěvků: 192
majitel jiné Hondy

To Tomik: Hmm, to okénko spolujezdce pěkně vrže i u toho civica co mám pujčeného. Myslel jsem že je to jenom nějaké nečistota ale asi to nebude ojedinělý případ Nejsem si jist

--
12. Srpen 2009 - 8:08
Tomík010
Obrázek uživatele Tomík010
Administrátor
příspěvků: 583
5D 1.8 Sport
mám od: 11.5. 2006

Ufonka mam 3 a 1/4 roku, najeto temer 90tis. a mohu potvrdit dost toho co tu Civic napsal.
Bouchani a klepani od predni napravy (dorazy, tlumice, tycky stabilizatoru) jsem rovnez opakovane resil a vzdy se to v nejake podobe po case vrati zpet, tak uz jsem zvykl.
Spotrebu oleje mezi vymenami mam cca. 2 litry. Okno u spolujezdce pri stahovani piska, 2x reseno v servisu, jednou promazali, podruhe vymena okenni listy. Rovnez jsem si zvykl.
Opotrebeni polstrovani na loketce i madle u ridice je patrne, ale da se to prezit.
Obcasne povrzani palubky na nasich prisernych silnich uz me taky nerozhazi. Celni sklo menene jednou, kapotu mam prelakovanou a kdyz ufonka poradne umeju, vypada stale jako novy Palce nahoru Podstatne je, ze jsem nemusel resit zadnou vaznou zavadu, ktera by znemoznovala bezpecny provoz auta.
Takze celkove velka spokojenost, a rozhodne bych nemenil!

--
11. Srpen 2009 - 23:31
jc
Obrázek uživatele jc
příspěvků: 2861
bývalý majitel

Pekne sepsane Palec nahoru

To s tim tlacitkem by se skoro siklo do FAQ (pepavasa?).

--
11. Srpen 2009 - 16:47
Shadow
příspěvků: 394
5D 1.8 Sport
mám od: 14.2. 2008

Jsem nadšen

Není co dodat. Shrnuto a podtrženo: poměr cena/výkon, drobné mouchy oproti problémům u jiných značek a s přídavkem celkového vzhledu si dnes (alespoň pro mne Jsem potměšilý ) nelze lépe vybrat ze současné nabídky. Jsem zamilován...Jsem zamilován...Jsem zamilován...

Leda snad, co vy na to, že škodovka (dle reklamy) láká zákazníky na "objevnou" možnost výbavy auta klimatizací Jsem zděšený ? To je automobilka. Vyplazuju jazyk

Only Shadow of ALF

--
11. Srpen 2009 - 15:25
Johnno
příspěvků: 77
5D 2.2 Sport
mám od: 4.9. 2007

Palec nahoru, pekne hosi, diky

--
11. Srpen 2009 - 9:33
padam
Obrázek uživatele padam
Administrátor
příspěvků: 1893
bývalý majitel

Mám najeto 86.000 a v podstatě potvrzuju:
- lak - vyřešeno instalací ochranné fólie
- mlhovky - dají se koupit od Magneti Mareli (výroba v Jihlavě, na stejné lince jako originály, jen bez loga Honda) za cca 2300/kus, zdroj - volňaska
- interiér - opěrka na straně řidiče OK (červená látka), loketní opěrku tak za půl roku radši už vyměním
- koberečky Premium - u řidiče KO (prošlapaný), u spolujezdce jakž-takž, zadní jako nové
- přední brzdy upgradovány na 325mm, spokojenost
- spojka/převodovka - po 75.000km trochu zhoršené řazení před omezovačem, nejdříve vyměněna spojka (dost pomohlo) a pak synchrony 3-4 a 5-6 (synchrony to nezpůsobovaly). Trochu zhoršené řazení trvá (pomáhá dvojité sešlápnutí spojky). Dal jsem tam lamelu Exedy stage 1 místo OEM Honda, možná na to má vliv ona.
Vzhledem ke způsobu používání auta a návštěvám okruhů vcelku spokojenost. Asi kdybych se vrátil k originální spojce tak to bude OK, ale nechce se mi to za ty peníze zkoušet, počkám dalších aspoň 60.000km až budu spojku zase měnit a uvidím.
- motor - naprosto bez závad (jen jsem preventivně měnil svíčky už po 75.000km (místo doporučených 120.000km Jsem šokován )

Ostatní komponenty - bez problémů, z žárovek jsem měnil jen 1x mlhovku a 1x levou zadní sdruženou (brzda-světlo).

Celkově jsem taky přesvědčený, že Civic je nadprůměrně spolehlivé auto. Když vidím co se děje s Peugeoty a Škodovkami tak jsem rád za ty naše "drobné" závady.

--
11. Srpen 2009 - 8:08
Iček
Obrázek uživatele Iček
příspěvků: 2643
5D 1.8 Comfort
mám od: 12.6. 2006

Ano, ano, ano! Moc hezky se to čte. Já se tolika tisíců km asi nedožiji. Za 38 měsíců mám naplíženo 34.500 km. Na ducha otce Hvězda je to výkon!!

Hvězdadůchodce

Quote:
"Penzisti, ti to mají jistý!".
--
11. Srpen 2009 - 0:41
HandrejH
Obrázek uživatele HandrejH
příspěvků: 648
5D 1.8 Sport
mám od: 25.4. 2009
v provozu od: 25.4. 2009

Tak si konecne spisal tvoje dojmy presne tak ako si slubil Mrk Naozaj zaujimave citanie... dozvedel som sa vela novych veci, ktore ma niekedy mozno cakaju na aute. S autom to muselo byt celkom dobrodruzstvo, obdivujem ze si si to vsetko zapamatal. Palce nahoru

--
11. Srpen 2009 - 0:15

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".