Zimní starty

Čteme pravidla

Už delší dobu zkouším po každém vypnutí motoru vypnout motor tzv. v otáčkách, kdy sešlápnu rychle plyn do vysokých otáček a vypnu motor. Při následném startu druhý den motor chytne okamžitě, bez prodlevy.
Laicky to jde vysvětlit tím, že při sešlápnutí plynu se dostane do válců více paliva, které tam po vypnutí zůstane a při následném startu ho nemusí čerpadlo znovu tlačit. Směju se
Takhle jsme to dělal u benzínu, ale u dieselu mě to přijde ještě efektivnější, obvzlášť teď v zimě.
Třeba je to pouze můj subjektivní dojem, ale prostě je to rozhodně lepší.
Může to někdo vysvětlit více odborně? Pískám siLame...MrkCool
Jestliže je tento můj "poznatek" zcela irelevantní, smažte ho. OfftopicNejsem si jist

Vložil Asterix, 10. Únor 2010 - 14:06
 

HandrejH
Obrázek uživatele HandrejH
příspěvků: 648
5D 1.8 Sport
mám od: 25.4. 2009
v provozu od: 25.4. 2009
--
24. Září 2013 - 16:36
Civic
Obrázek uživatele Civic
příspěvků: 192
majitel jiné Hondy

U benzínů se stříkačkou je v okamžiku vypnutí zapalování utnutý přísun paliva do válců. Známe to z motorek, když to mělo karburátory a bylo trochu popito, držel se plný plyn a cvakalo se bezpečnostním spínačem zapalování. Krásně to střílelo do výfuku a lítaly plameny. Od tý doby co máme stříkačky tak to můžete tůrovat sebevíc a nestřelí to ani za ho..... Jsem potměšilý

--
23. Únor 2010 - 17:50
pegin
Obrázek uživatele pegin
příspěvků: 470
5D 1.8 Sport
mám od: 12.4. 2007

nejspíš to neocení turbo!

--
23. Únor 2010 - 17:16
heavyspeedy
příspěvků: 192
bývalý majitel

Humidor napsal:
Kdysi na toto tema odpovidal odbornik na dieselove motory a sefredaktor casopisu AutoDiesel pan Vaculik. Nejenze je to zcela zbytecne, ale snad se tim i nici motor, pamatuju-li se dobre. Snad ten clanek lze i nekde dohledat...

Souhlasím. jeden takovej článek je na motorkari.cz. Dělalo se to jen u dvoutaktů, aby tam zůstal benzín a následně to líp chytlo. Ovšem naše elektronika si s tím poradí sama. A hlavně pokud tam to palivo zůstane dlouho (ve válci), tak maximálně pomůže v narušení olejového filmu a přispěje tím k většímu opotřebení...
No je to diskutabilní ... každopádně u stříkaček není důvod to používat

--
23. Únor 2010 - 17:13
Hellboy
Obrázek uživatele Hellboy
příspěvků: 503
5D 2.2 Sport
mám od: 28.5. 2008
v provozu od: 28.5. 2008

Tak nevím tohle bych nedělal na studené starty je elektronika. Když je vstik na plno otevřený a ty mu utneš elektriku no nevím je tam 1600 atmosfér. Já jsem teď stál přes tři týdny ve studené garáži -5 a na první šup start.

--
11. Únor 2010 - 11:39
Humidor
příspěvků: 93
5D 2.2 Sport
mám od: 28.12. 2007

Kdysi na toto tema odpovidal odbornik na dieselove motory a sefredaktor casopisu AutoDiesel pan Vaculik. Nejenze je to zcela zbytecne, ale snad se tim i nici motor, pamatuju-li se dobre. Snad ten clanek lze i nekde dohledat...

--
10. Únor 2010 - 16:31
pepavasa
Obrázek uživatele pepavasa
Administrátor
příspěvků: 2241
4D Hybrid
mám od: 5.2. 2007

Vím, že se to dělalo u dvoutaktů, aby se naolejovaly stěny válců, takže vlastně promazání a konzervace. Jde vúbec něco do válců, když vypneš motor?

178798_5.pngmyau.gif

--
10. Únor 2010 - 16:05

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".