Hledat |
Zajímavá databáze výkonůZasílám link na rozsáhlou databázi mnoha různých aut s naměřenými výkony z motorové brzdy. Zajímavé je srovnání o kolik nesedí reálně změřené výkony se skutečností, u Hondy je to zpravidla o -10% : http://www.rototest.com/performance-graphs/graphs.php?DN=33&Visitor=2 Vložil petous, 29. Říjen 2008 - 15:05
|
bývalý majitel
To je fakt, je to vidět i na průběhu teplot nasávaného vzduchu a oleje, ale stejnou chybou by měli být zatíženy i ostatní auta. Spousta z nich se vejde do 5%.
3D 1.8 Sport
mám od: 2.4. 2008
len treba pocitat aj s tym ze ten naporovy vzduch tam neni taky ako ked sa auto rozbehne.ono tam fuuuka sice ventilator ale to nieje ono takze myslim ze 10% je uplne v norme.
bývalý majitel
Zajímavé pojednání o ztrátách je na http://www.pumaracing.co.uk/POWER3.htm . Píšou tam o ztrátách cca 10%, ale půlka z toho jde navrub přenosu sil z pneumatik na válce, to u RRI odpadá. U zadohrabů jsou obecně vyšší ztráty a u quatra nejvyšší. Za přiměřené ztráty bych u předohrabých aut s výkonem mezi 100-200HP považoval 5%, zbytek je klamání zákazníka.
příspěvků: 1893
bývalý majitel
No když na to koukám, tak obecně se motory s turbem více blíží udávaným hodnotám než atmosféry.
Můj osobní názor je, že každý výrobce udává papírově výkon, který garantuje pro každý vyrobený motor jako minimální.
Tj. většina motorů má vyšší reálný výkon než výrobcem papírově uváděný.
Nejsem expert na ztráty v převodové soustavě, ale kdyby byla normální ztrátovost tak 5-8% výkonu, tak by ty čísla měřená na náboji celkem seděla.
Lepší hodnoty u turba bych si vysvětlil tak, že je obtížné regulovat přesný nárůst tlaku v závislosti na otáčkách, tj. výrobce radši uvede "konzervativní číslo", než aby mu někdo omlátil o hlavu měření z kliky, kde by motor měl menší výkon než udávaný.
Když jsem koukal na diskuze o ladění palivových map pro turbo motory, tak i malý rozdíl ve směsi může udělat 5-10% nárůstu výkonu.
Nemyslím si, že výrobní tolerance motoru by zajistili, že všechny vyrobené kusy budou mít výkon v rozmezí 1 procentního bodu.
Každopádně se dá aspoň odhadnout který výrobce kecá víc a který míň. Mrkněte se třeba na Audi RS4 nebo Audi S6 Avant
bývalý majitel
Naopak, měří výkon na nábojích kol bez prokluzu, narozdíl od jiných dynamometrů (hlavně válcových) odpadají ztráty prokluzem kol. Samozřejmě ztráty v převodovce a hnacích hřídelích nějaké jsou, ale proč u některých aut jsou 1-5% a u jiných 10-20? Nehledě na to, že uchladit 20kW ztráty v převodovce je jasnej nesmysl, to by musela mít vlastní chladič, jako mají některé automatky a tam těch procent i 20 může být. Podívej se např. na výkony TSi, TFSI atd., proč jsou cca shodné s udávaným? Rozptyl měřených hodnot stejného typu motoru např. ve škodě, Audi, Seatu a VW je docela malý, takže ty výsledné grafy vypadají docela hodnověrně. Pokud si stáhneš pdf s grafem, tak na druhé straně je i tabulka měřených hodnot a podmínek měření. Spíš mě tam zaráží nestabilní teplota nasávaného vzduchu a někdy i oleje, údajně ho měří před filtrem.
příspěvků: 1893
bývalý majitel
Já teda nevím, ale podle mě jsou to jasný jabka a hrušky.
Píšou tam, že měří výkon na kolech, tj. včetně ztrát v převodovce, atd.
Neuvádí náhodou výrobce výkon motoru na klice ? Takže se porovnávají jabka a hrušky.
bývalý majitel
Dobře? Určitě jsou i horší, ale podívejte se např. na Astru 1.8 103kW.
5D 1.8 Executive
mám od: 10.11. 2006
dik za vysvetleni
náhodný návštěvník
Že je na tom ufon ještě docela dobře.
5D 1.8 Executive
mám od: 10.11. 2006
co z toho vyplyva?