Zdravím všechny Civíčkáře,
a chtěl bych se zeptat zda některý z Vás nemá nějaké informace o možnosti vyhřívání předních stěračů u Civiců, nebo alespoň možnost vyhřívání předního skla v místě klidové polohy stěračů. Minulý týden jsem se na trase Olomouc-Hr.Králové dostal do sněhové vánice při venkovní teplotě kolem -6°C a celkem rychle došlo k totálnímu zamrznutí a nabalení ledu na lišty stěračů, takže nezbylo nic jiného než zastavit a ručně námrazu odstranit (celkem 3x). A v takové situaci jsem tiše, ale i nahlas záviděl těm šťastlivcům, kteří takovou vymoženost na svém autě mají. Snažil jsem se něco "vygooglit", ale nic moc jsem nezjistil. Ani na tomto foru jsem nic nenašel, takže doufám, že nezakládám téma duplicitně.
5D 1.8 Sport
mám od: 28.11. 2008
v provozu od: 28.11. 2008
Mně teda stačí na nezamrznutí používat ofuk čelního skla. Testováno při cca -20C za sněžení, ale je fakt že někteří lidi to na benzínkách řešili politím skla vařící vodou - asi nejhorší nápad.
5D 1.8 GT
mám od: 21.10. 2008
v provozu od: 26.7. 2010
Jak píše Padem. Taky jsem měl tento problém, ale jen při dlouhých cestách. Problém namrzání má většina aut.
příspěvků: 2241
4D Hybrid
mám od: 5.2. 2007
Ale od toho okna se mají oteplit lišty stěrače, takže de facto se jedná vyhřívání stěračů. Tady je taky jedno udělátko, možná, že by to fungovalo.
příspěvků: 1893
bývalý majitel
Měl jsem ten problém jen při delší cestě (cca 300km) pořádným sněžením, řešením bylo zastavit na benzínce a očistit sklo škrabkou. Asi to jinak nepůjde.
PS: ještě mě napadá odletět na zimu do teplých krajů.
5D 1.8 Sport
mám od: 1.3. 2006
To padam: Právě!
Václav
5D 1.8 Sport
mám od: 1.3. 2006
Ta délka kabelu by mě netrápila, protože asi by to chtělo připojit přes nějaký vypínač na pevno. Ale ty ostatní otázky, zejména jestli je tam dost místa na to aby bylo dosaženo požadovaného efektu, jsou na místě. Teplota? V materíálu se udává provozní teplota 100 °C, povrchová teplota 60 °C, takže to by neměl být problém. Znovu se tedy ptám: Nezkoušel to někdo z vás?
Václav
příspěvků: 1893
bývalý majitel
Pokud se nepletu tak máme stěrače až "za rohem", tedy pod hranou okna zevnitř. Takže to bude asi k ničemu.
5D 2.2 Sport
mám od: 30.10. 2009
1 metr dlouhej kabel od napájení není to málo ?
je mezi palubovkou a sklem tolik místa pro efektivní umístění ?
nezničí to palubku, jak moc to hřeje ?
... to jsou otázky co by mě zajímaly k tomu
5D 1.8 Sport
mám od: 1.3. 2006
Popisovaný problém znám a také mě trápí. Nejedná se ale o vyhřívání stěračů. Vzhledem k tomu, že "parkovací poloha" stěračů je až u spodní hrany okna a teplý vzduch ofuku okna v tomto místě již zřejmě nepůsobí pak za určitých klimatických podmínek voda ze sněhu, stékající po zbylé ohřívané ploše okna dolů, zde poměrně silně namrzá na gumičkách stěračů. Proto mají některá auta právě v tomto místě klidové polohy stěračů dodatečnou elektricky ohřívanou plochu. Bohužel, to my nemáme. Ale...nezkoušel někdo toto: http://shop.fkt.cz/vyhrivani-automobilovych-oken-12-v+dp126885/ ?
Václav
bývalý majitel
I Fokus a Transit to mají, samozřejmě jako příplatek.
Ad Ičkův patent: podobnou hrůzu jsem si namontoval kdysi do Škudky (už ani nevím zda Favo či Favo 2G, tedy Felda ). Byl to "profi" výrobek nějakého výr. družstva, dvě ledvinkovité nádobky se alu páskou přidělaly na výstupní tlustou hadici z chladiče, v sadě byly i příslušné hadičky. No a ta kapalina měla jít v sérii přes obě nádobky k ostřikovačům. Testoval jsem to jednu sezonu, pak jsem to vyhodil, bo těch hadiček tam bylo moc a moc netěsnily. Přece jen to čerpadýlko dělalo pořádný tlak, hadičky i nádobky trochu pružily, takže to pak z trysek vytékalo i dlouho po stříknutí