Špatné starty - nizke otacky

Ahoj.
Už několikrát se mi stalo, že při krátké trase cca 4km po 1-2 dni stání mi při následném startu za cca 20-30 minut motor naskočí, ale sbírá se snad od 400 otáček pomalu nahoru na volnoběh. Dnes se mi to stalo 2x. 2x totožná situace s tím že druhý špatný start byl po 1hodine stání. Tyhle krátké trasy jezdim opravdu výjimečně, jinak vždy nejméně 25 km trasa. Jo venkovní teplota byla 25 stupňů, ale stávalo se mi to i za chladnějšího počasí cca 15 stupňů.
Někdo nějaká podobna zkušenost?
Tohle me dost štve a rád bych věděl čím to může být. Díky za každý tip.

Motor 1.8 R18A2 najezd 158k.

Tankuju Vervu 100 Směju se

Jeste prikladam video:
https://youtu.be/BBAJPFlwAtQ

Vložil piszkot, 27. Červen 2020 - 19:11
 

piszkot
příspěvků: 6
5D 1.8 Sport
mám od: 26.2. 2020
v provozu od: 7.4. 2011

Jak se to dá nejlépe odzkoušet?

--
26. Září 2020 - 13:38
dodo
příspěvků: 299
bývalý majitel

viz muj komentar... Nemuze to byt ulity? Kapajici vstrikovac ?

--
25. Září 2020 - 22:44
piszkot
příspěvků: 6
5D 1.8 Sport
mám od: 26.2. 2020
v provozu od: 7.4. 2011

Tak aktualizace Směju se
Dela to za jakýchkoliv podminek at je teplo nebo chladno.
Prijedu se zahratym motorem, pockam 10-15 minut a pak to po nastartovani leze pomalu nahoru a nebo to rovnou zustane na volnobehu a vubec to nevyleti k 1500 a dolu , tak jak by melo..
Jakmile prijedu se zahratym motorem. Vypnu a pak okamzite nastartuju tak to normalne vyleti na 1500 a dolu,takze klasika.
Nechapu proc to dela kdyz to necham chvilku stat Nechápu
Nechat vymenit ty cidla teploty chl. kapaliny nebo co doporucujete? Směju se

--
24. Září 2020 - 15:32
poloboh
příspěvků: 191
5D 1.8 Sport
mám od: 19.2. 2018
v provozu od: 30.3. 2008

Ja som pri listovani for nasiel aj zmienky o problemoch s cievkami, ak mas niekoho s rovnakym autom v okoli, vymenu na skusku mate za par minut...

--
18. Srpen 2020 - 23:16
piszkot
příspěvků: 6
5D 1.8 Sport
mám od: 26.2. 2020
v provozu od: 7.4. 2011

No ono nesnazim se jezdit jako nejaky stary deda , takze auto kdyz je zahraty tak ho tocim docela dost Směju se Takze nejake aditivum a vetrani auta bych asi nebral moc v uvahu.
Ono je to celkem tezko nasimulovat, kdyz mam tuseni ze byc to v danou chvili mohlo prijit tak to neprijde Smích a naopak.
Posledni dobou se to moc nestavalo. Snazil jsem se vzdy vypinat vsechny mozne spotrebice ktere by pri startu mohly nejak vadit.. Automaticke Denni sviceni, klima,radio(original),kamera.
Baterka je realitvne nova 2019/02. Navic baterku jsem meril a pred startem mela 13V, coz si myslim je v pohode Směju se
Psal jsem problem i na civinfo.com ale bez odezvy Směju se
No uvidime, zkusim nejrpve vymenit asi ta cidla chladici kapaliny a uvidim co dal. Svicky jsou meneny ve 112t Denso IK22G v tom bych problem asi taky nevidel, ale muzu to pak nechat zkontrolovat.

--
18. Srpen 2020 - 14:45
poloboh
příspěvků: 191
5D 1.8 Sport
mám od: 19.2. 2018
v provozu od: 30.3. 2008

Toto mi padlo do uka ked som hladal nejake postupy na YT:
https://www.youtube.com/watch?v=1V0FwWUZFMk
A tak mi napadlo , ci by aktualizacia nepomohla aj tebe. Neviem o tom ale nic viac.

--
3. Srpen 2020 - 9:13
zitnyp
Obrázek uživatele zitnyp
Administrátor
příspěvků: 2249
5D 1.8 Executive
mám od: 15.2. 2011
v provozu od: 1.11. 2006

nevim, moje auto ma 272tisic km, palivak jsem menil jednou ve 120tkm. Koupili jsme segre jeste jednoho civica, ten ma skoro 300tisic, skoro bych i veril, ze palivovej filtr nikdo nemenil a kdyz tak max jednou. Oboje funguje v pohode. Jasne, muze to byt svickama, na druhou stranu, znam puvodniho majitele a vim, ze na servis nedlabal. Ono tohle muze bejt prakticky cimkoliv co ovlivnuje smes pri startu. Coz v nejakych pripadech muze byt napriklad i vaha vzduchu, napriklad lambda sonda by na to vliv mit nemela.

Ono se muze stavat i jina vec (takova typicka skodovacka). Fabie v HTP tohle delaji pravidelne kdyz zacne cidlo chladici kapaliny hlasit nejaky blbosti. Tak si motor mysli, ze je studenej a da vic benzinu, pak to nechce chytnout. Coz neni uplne ten pripad, ale muze se to za podobnych / mirne jinych situaci chovat stejne tak.

Na druhou stranu, ta R18A2 netrpi ani na nejaky problemy s podpalovanim ventilu (ani na LPG = mam na nem pres 110tkm na LPG) natoz na benzin. To auto v 300tkm taky zadny takovy znamky nema a na LPG jezdi uz 8 rok (odhadem tak 170tkm).

1.8 5D467672.pngTypeR895360.png

--
29. Červenec 2020 - 18:44
Horvi
příspěvků: 39
5D 1.8 Comfort
mám od: 3.5. 2013
v provozu od: 3.5. 2009

Auticko uz ma svoj vek... Ja by som vymenil sviecky preventivne a rovno IK22G na nete za 8eur/ks, potom mozno palivovy filter, ja som ho sice nemenil a mam o par rokov starsie priblizovadlo Andílek . Odveci by nebolo ani skontrolovat bateriu resp. ju aspon dobit urcite by jej to neublizilo. Na zaver by som nalial nejake aditivum a poriadne hondicku prevetral nad 4tisic Cool urcite jej to len pomoze.

--
29. Červenec 2020 - 9:42
dodo
příspěvků: 299
bývalý majitel

Jen tip. Nemuze to byt ulity? Kapajici vstrik.
Za kratky stani a pri studenym motoru se benzin nestaci vyparit.

--
28. Červenec 2020 - 23:24
zitnyp
Obrázek uživatele zitnyp
Administrátor
příspěvků: 2249
5D 1.8 Executive
mám od: 15.2. 2011
v provozu od: 1.11. 2006

Ahoj, uz jsem videl docela dost problemu, ruznejch motoru. Chce to na to jit trochu diagnosticky... Zmeril bych komprese, ne ze bych ocekaval, ze to bude spatny, ale jedno z aut co si pamatuju, tak startovalo dyl presne ve chvili co cca popisujes. Mel podpaleny ventil. Coz me teda na R18 motor nesedi.

Asi se to neda pravidelne nasimulovat co?

1.8 5D467672.pngTypeR895360.png

--
28. Červenec 2020 - 7:44

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".