Hledat |
Senzor opotřebení brzdových desekAhoj, ví někdo jak přesně by měl fungovat senzor opotřebení brzdových desek? Předpokládám, že na civicu se za senzor považuje nějaký kus plechu, co je nastaven tak daleko, aby při určité míře sjetí desek začal brousit o kotouč a tento zvuk jest signálem pro nás. Otázka zní, ví někdo jaký to zhruba má být zvuk a jak se to projevuje? Ostré pískání? Hučení? Vložil Hory88, 22. Srpen 2014 - 20:32
|
5D 2.2 Executive
mám od: 10.1. 2013
v provozu od: 1.12. 2007
Tak jen pro info byly to doopravdy sjeté desky, vnitřní samozřejmě. Vnější měli ještě cca 4-5mm. Kontrolní plíšek byl v pánu, ale jelikož jsem za dobu co auto mám žádný skřípot nezaznamenal, tak je otázka, jestli nebyl v pánu už při koupi...to je ale jedno, hlavěn že je problem resolved!
5D 1.8 Comfort
mám od: 20.8. 2012
v provozu od: 26.6. 2007
Nevím čemu se divíš. Na mé Civicovi je najeto 120000km a pole výpisu servisní historie byly ve 100000 brzdy kontrolovány ale o výměně ani ťuk. Destičky vpředu mají cca 5-6 mm a vzadu 4-5 mm. Kotouče taky vypadají původní a do limitu mají ještě rezervu. Po každé zimě vše rozeberu, vyčistím a namažu. Původní majitel i já jsme kategorie 60+ a máme asi jiný styl jízdy než většina tady.
bývalý majitel
Tak desky se daji znicit za par desitek minut, na to neni potreba 10 tkm. Cim extremneji auto pouzivate, tim vic se projevi "chyby systemu". Ja to resim tak, ze desticky cas od casu prohazuji, nez se staci nejak vyrazne nerovnomerne sjet. Vim, ze to neni ideal, ale vzdycky si rychle sednou a brzdi jak maji- dobre. Desky za 200€ (predni) nebudu vyhazovat a kupovat porad dokola jenom proto, ze se sjizdeji nerovnomerne vlivem jednopistku, zatizeni auta jen ridicem a okruhy s jizdou ve smeru hodinovych rucicek..
To same delam vlastne i u pneu.
____________________________________________
Civic Type-R 8G
příspěvků: 5047
bývalý majitel
Predni vnitrni desky prave vetsinou odchazeji driv. Vychazi to z kombinace konstrukce brzd (brzdovy valec tlaci primo na vnitrni desku) a brzdeni do zatacky s funkcnim ABS, ktere pri brzdeni v neprimem smeru vzdy nejvice zatezuje vnejsi predni kolo a u nej vnitrni desku. Jelikoz je na nem v dane chvili nejvetsi hmotnost a tudiz dokaze nejlepe prenest brzdnou silu.
Dany k tomu mel na jare hezky clanek na H-C. U me konkretne ma leva vnitrni deska cca o 1mm mene nez zbyle predni desky. To jsou to okruhy s prevahou pravotocivych zatacek
příspěvků: 2249
bývalý majitel
asi brzdite malo ja ted predni desky menil po 10tkm
Petr Žitný - LinkedIn
bývalý majitel
piskanie je vlastnost, honda s tym mala (neviem, ci aj 8G) problem, ze im brzdy piskali (nevedeli najst vhodne materialove zlozenie brzd), ako ked brzdi stary autobus. ten pliesok, tak to je nechutne skripanie. mne brdy menili na 75tis km.
bývalý majitel
Najazdene 62000 km. Predne brzdy povodne
5D 1.8 Sport
mám od: 6.12. 2011
v provozu od: 20.1. 2011
Aj mne pisti zrejme prave predne koleso ked slabsie stlacim brzdu. Pri lahkom stlaceni brzdy to nepisti takisto pri silnejsom brzdeni.
Platnicky z vonku vyzeraju ze maju cca 4-5 mm hrubku. Z vonka ale nezistim ci vnutorne platnicky nie su viac opotrebovane, kde je aj ten indikacny pliesok. Teoreticky by sa mali opotrebovavat podobne ako vonkajsie. Ked to nepisti pri silnejsom brzdeni, tipujem ze este nie su zodrane, inak by to piskalo asi stale.
Najazdene 62000 km. Predne brzdy povodne
bývalý majitel
Většina z nás má elektrony, není tak problém se podívat jak na tom destička je, pokud se nám nezdá (což lze odvodit i na základě ujetých km), je snad lepší desky za pár korun vyměnit než čekat, kdy začne něco pískat a řešit to na poslední chvíli.. Další příležitostí je pravidelný servis nebo přezouvání, kdy máme na desky ideální výhled.
bývalý majitel
ten zvuk je brutalne nechutne skripanie, podobne ako nechty po tabuli. je to tak neprijemne, ze to cloveka donuti ist do servisu....takze ak pocujes drhnutie, co moze byt iba bordel na brzdach