Renalut Megane - je to možné ?

Jel jsem včera za novým Meganem (sedan). Jeli jsme rychlostí ani ne 40 km/h po mokré silnici a ten Megan za sebou tak zvedal vodu a vířil ji, že jsem musel dvojnásobit odstup. To jsem v životě neviděl a to řídím auto od roku 93. Podobně víří vodu oktavie kombi, když jede 160 km/h. Ten krám neměl zadní zástěrky a byla vídět snad polovina zadního kola. Jak to že něco takového vůbec projde homologací a smí vjet na silnici ?
Kleju :-@! Kleju

Vložil Shi, 13. Březen 2008 - 21:55
 

pepec
příspěvků: 619
5D 1.8 Sport
mám od: 6.10. 2006

Shi napsal:
Já si na civika doobjednal přední zástěrky. Zadní doobjednám leda kdybych měl pocit, že se Civik vzadu neúměrně špiní, nebo až si prohlédnu jiného Civika na dálnici v dešti a uvidím něco co se mi nebude líbit.

Shi to nerob !!!! Predne zasterky v civica su uplna HOVADINA !!! ( jemnocitny prepacia ) Kazdy obrubnik, kazda vyssia prekazka ti bude sposobovat smrtelne muky a strach o integritu UFOna. Okrem toho ti to bude vysadzovat tie listy v podbehoch ... proste predne zasterky su blbost. Lebo nijako neovplyvnuju spinenie auta od prednych kol ( takmer nulove ). Ale zadne mam nainstalovane, a som s nimi spokojny. Par krat mi pomohli zachranit lak na narazniku pri cuvani k vysokemu obrubniku tynm ze sa obetovali Směju se

Len tolko Směju se a ja mavam vacsi strach s P407 ... uz mi do ufona trafili 2 a tak z nich mam lahku foobiu Směju se


Pepec
8G 1,8 SPORT Royal Blue Pearl
lovec UFOnov

--
15. Březen 2008 - 21:01
next art
Obrázek uživatele next art
příspěvků: 160
5D 1.4 Comfort
mám od: 6.3. 2008

...souhlas s Mac...jo jo, já měl taky Yarise a ty proudy byly dost hustý...ale jednu výhodu to mělo...nikdo se mi v dešti nelepil na zadek... Vyplazuju jazyk

--
14. Březen 2008 - 20:13
Shi
příspěvků: 1026
bývalý majitel

Bohužel 2 sekundy jsou v praxi v situaci, kdy je město ve stavu dopravní špičky, nerealizovatelná utopie. Zastavil jsem za ním na semaforu a jeli jsme pak v koloně. Odstup byl takový, abych dokázal zareagovat na chování celé kolony - díváš se skrz auto před sebou a brzdíš když vidíš, že brzdí někdo v předu. Tohle bylo jet jako za dodávkou - skrz megana přes vodní vír (a moje neustále špinavé čelní sklo) nebylo vidět a místo odstupu 5 až 10 metrů jsem v koloně musel mít 15 až 20 metrů.

--
14. Březen 2008 - 14:06
pepavasa
Obrázek uživatele pepavasa
Administrátor
příspěvků: 2241
4D Hybrid
mám od: 5.2. 2007

2 Shi : A to i při klasickém rozestupu 2s ?

   

--
14. Březen 2008 - 8:36
Shi
příspěvků: 1026
bývalý majitel

Aby auto nemuselo mít zadní zástěrky, tak stačí aby konec nárazníku byl dostatečně nízko a dostatečně daleko od zadního kola atd. Ale tenhle nový Megane nic takového stoprocentně nesplňoval. U ostatních aut je víření vzduchu problém až při vyšších rychlostech, ale při rychlosti ani ne 40 km/h jsem to opravdu jěště neviděl.
Oktávku jsem použil jen jako příklad, který asi každý zná. Proti oktávce vůbec nic nemám, šlo mi jen o ten rozdíl - normální auto při 160 km/h, Megane při 40 km/h. Další důkaz, že frantící auta nevyrábí, ale tvoří.

Zástěrky poškozují aerodynamiku a tím i trochu zvedají spotřebu. Aerodynamika je asi ten důvod, proč se je výrobci snaží eliminovat. Já si na civika doobjednal přední zástěrky. Zadní doobjednám leda kdybych měl pocit, že se Civik vzadu neúměrně špiní, nebo až si prohlédnu jiného Civika na dálnici v dešti a uvidím něco co se mi nebude líbit.

--
13. Březen 2008 - 22:49
mac
Obrázek uživatele mac
příspěvků: 106
obdivovatel

Stejně se chová Toyota Yaris... měl jsem jej a v děšti za mnou všichni stíraly jak o život

--
13. Březen 2008 - 22:05
Iček
Obrázek uživatele Iček
příspěvků: 2643
5D 1.8 Comfort
mám od: 12.6. 2006

to Shi: To je dotaz na Ministerstvo dopravy nebo na Svaz dovozců automobilů.
Obecně lze konstatovat, že zástěrky na koncích podběhů vepředu i vzadu (ostravky: ve předku i v zadku) jsou velmi užitečným doplňkem a Civic je moje 1. auto, které je nemá, neboť už pár roků nejsou povinné. To je úleva Škodovce a prosadili to její lobbisté v Parlamentu, stejně tak jako prosadili zrušení povinných ostřikovačů světlometů. Škodovce to snižuje náklady a nám zvyšuje riziko v silničním provozu.

Čteme pravidlaČteme pravidlaČteme pravidla

It´s kingweedly!

to Mac: Bacha na měkké i v mn. č. m. rodu! Čteme pravidla

--
13. Březen 2008 - 22:08

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".