Problém s topením

Zdravím.
Mám menší problém. Často se mi stává, že když se Honda trochu zahřeje (teploměr na palubovce ukazuje asi 4 čárky nad pomyslnou nulou), zahřátí je zhruba po 20 - 30 km rychlostí zhruba 90km/h, občas prudší kopec, po tomto zahřátí mi začne klesat při jízdě teplota na teploměru a zastaví se až na první čárce nad nulovou ryskou. Ventilaci mám stále nastavenou na AUTO a teplotu na HI. Po klesnutí té teploty začne foukat studený vzduch.Musím ujet zhruba dalších 20km aby se to vrátilo zpět na hodnotu alespoň čtyřech čárek na teploměru. Stalo se mi to při venkovní teplotě 4 stupně, a naprosto stejně nez rozdílu i při teplotě -9 stupňů.

Jindy jedu (klidně druhý den po tomto problému) a teplota ihned vyleze na 4 čárky teploměru, už zhruba po ujetí 1km a Civic začne ihned topit krásně teplým vzduchem a problém se za celou jízdu neopakuje, ani když zastavím, vše je zase OK.

Jezdím na benzin Shell V-Power -> 95 oktanový benzin s nějakou přísadou pro lepší studené starty a lepší chod pístu ve válci, čistí výfukovou soustavu, atd....

Ještě bych dodal, že když se mi stane ten první příklad, kdy po zahřátí klesne teplota, nesmím zastavit, jinak mi Civic úplně schladne. Zkoušel jsem nastartovat a nechat běžet. Po 30 minutách nastartovaného motoru se rafička teploměru na palubovce ani nehla, byla stále padená pod jako-by nulovou ryskou (když bych vytahl klíček, ručička by neměla kam klesnout).
Dělá to ještě někomu, nebo mi začlo blbnou nějaké teplotní čidlo?
Také mě napadá, což je asi hloupost, ale řešení by to bylo, že by klimatizace chladila motor. Když ji ale vypnu, tak se mi začne vnitřek mlžit.
Dnes jsem volal do servisu, ale už bylo asi pozdě, tak to zkusím po výkendu. Pokud by jste někdo měl nějaké nápady či návrh, hodtě je sem, prosím.
Díky

P.S.: Motorizace je 1.4 I-DSI - model 2007 (je to i u mého profilu)

Vložil CNC, 18. Prosinec 2009 - 20:23
 

CNC
Obrázek uživatele CNC
příspěvků: 50
5D 1.4 Comfort
mám od: 1.11. 2008

Minulý týden jsem byl v servise a problém je vyřešen, byl to termostat, neotvíral se.Teď už je to v pořádku.

--
29. Leden 2010 - 8:56
Hellboy
Obrázek uživatele Hellboy
příspěvků: 503
5D 2.2 Sport
mám od: 28.5. 2008
v provozu od: 28.5. 2008

Jo teď jsem se díval že termostaty jsou rozdílné takže pozor při koupi.

1.4 a 1.8 benzín
Výška zdvihu: Nad 8,0 mm
Začíná se otvírat: 80-84 °C
Zcela otevřený: 95°C
------------------------------------------
2.2 diesel
Výška zdvihu: Nad 10,0 mm
Začíná se otvírat: 76-80 °C-
Zcela otevřený: 90°C (194°F)

--
20. Prosinec 2009 - 11:34
Misko42
Obrázek uživatele Misko42
příspěvků: 776
3D 1.8 Sport
mám od: 2.4. 2008

svokor to mal na vectre,isiel som s autom aj 500 km po dialnici a nic,nevedel sa zohriat,az pri rychlosti cca 150km/h zacala teplota stupat ale ked prisla zapcha alebo nieco ze som znizil rychlost aj pod 100 tak uz zas bola rucicka teploty v modrom . . . no a vyriesil to nejaky snimac,vraj "halierova" polozka to bola.

"IF YOU CAN DREAM IT,
YOU CAN DO IT."

--
19. Prosinec 2009 - 17:06
Shi
příspěvků: 1026
bývalý majitel

CNC napsal:
V pondělí se objednám do Brna do servisu a uvidím, co mi poví. Doufám, že mě nepošlou zpět, že se závada neprojevila.

I kdyby se závada neprojevila, trvej na výměně termostatu. Cena by neměla být nijak horentní a s vysokou pravěpodobnost to je příčina všech problémů (nebo jeden z více problémů - kromě termostatu může být vadné i nějaké čidlo teploty).

--
19. Prosinec 2009 - 16:45
CNC
Obrázek uživatele CNC
příspěvků: 50
5D 1.4 Comfort
mám od: 1.11. 2008

mastný povlak se mi nedělá, ale vždy, když začne teplota klesat, tak se mi začnou mlžit skla a to i přes zapnutou klimu

Ještě bych k problému dodal, že jsem měl komlikace i v létě, tehdy mi to ale až tak nevadilo. Musel jsem mít stále nastavenou teplotu na 28 stupňů (při venkovní teplotě zhruba 24), abych v autě neměl úplnou ledničku a i to bylo někdy docela chladné.
Abych to zhrnul - v zimě to moc chladí (netopí) a v létě to taky moc chladí (nastavím max. teplotu (tj.28) a v autě mám tak těch 22stupňů).
V pondělí se objednám do Brna do servisu a uvidím, co mi poví. Doufám, že mě nepošlou zpět, že se závada neprojevila.

--
19. Prosinec 2009 - 12:53
Hellboy
Obrázek uživatele Hellboy
příspěvků: 503
5D 2.2 Sport
mám od: 28.5. 2008
v provozu od: 28.5. 2008

Souhlasím s ostatními. Termostat drží do té doby než začne otevírat a když se otevře už se nezavře a kapalina pořád koluje tím ti de ta ručička dolů a když mš zaplou klimu na auto to ti ještě ochlazuje víc sem tam zapne ventilátor a víc ochlazuje (kdysi běžná poruch u Škodovek vadné termostaty)

Standardní termostat
Výška zdvihu: Nad 8,0 mm
Začíná se otvírat: 80-84 °C
Zcela otevřený: 95°C

--
19. Prosinec 2009 - 11:04
matulo
příspěvků: 802
3D 1.8 Plus
mám od: 3.4. 2009

moj prvy tip je tiez termostat... aj ked to moze byt viac veci... takze este pred tym ako zacnes cokolvek menit skontroluj, ci mas dost chladiacej kvapaliny.

Na celnom skle sa Ti zvnutra nerobi taky mastny povlak?

--
19. Prosinec 2009 - 9:24
v-tec-inside
Obrázek uživatele v-tec-inside
příspěvků: 1883
5D 1.8 Executive
mám od: 10.11. 2006

tapnem mozno blbost, ale mna napada termostat

--
19. Prosinec 2009 - 0:55

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".