Zdravím
nedávno som sa stal majiteľom UFA a potreboval by som sa dotázať či už niekto skúšal/robil preplach z 10w40 na 5w30/40... Majiteľ predo mnou to tam dával a netuším ako moc to môže ovplyvnovať premenlivé časovanie ventilov, preto prišla otázka či sa to oplatí prepláchnuť alebo radšej nechať tak.
PS: druhá vec je prečo tam tú 10w40 dával... to už bohužiaľ neviem. Motor je suchý a ide pekne
příspěvků: 141 4D 1.8 LS
mám od: 15.5. 2019
v provozu od: 10.4. 2007
Nepises co mas za motor, predpokladajme teda , ze 1.8 103kw r18a.
Pre tento motor vyrobca povoluje pouzitie viskozit od 0w20 az po 10w40. Pre niektoré specificke trhy dokonca 15w40. Pricom preferovana je 0w20 z dovodu zníženia spotreby paliva teda emisii.b Prax ukazuje ze idealna je 5w30.
To , ze predosly majitel pouzival 10w40 je teda z pohladu povoleni vyrobcu v poriadku. Dovod mozeme len tipovat. Mozno len chcel usetrit, mozno to zralo olej a nechal si "poradit" ze vyssia viskozita to vyriesi. Nevyriesi. Mozno kratkodobo.
Na tvojom mieste by som po kupe urobil vymenu oleja, brzdovky aj chladiacej zmesy. Nevies kedy boli menene, takto si to budes dalej sledovat sam. Co sa oleja tyka dal by som 5w40 a sledoval pripadnu spotrebu. Nic preplachovat netreba, mozno trochu zdvihni predok , tak ti viac vytecie. Ja to robim na najazdoch. Aj sa lepsie dostanem k filtru. Pouzivam mann 610/6 a k nemu kluc tiez od mann.Ak by sa ukazali, ze ziadny problem nie je, pokracoval by som s 5w30.Ten prvy 5w40 by som dal na kratsi interval, tak 5000 , tym by sa motor aj trochu precistil.
Osobne pouzivam shell ( ten cisti velmi dobre) , ravenol, mobil1 a to v sae od 0w20 do 0w40, podla toho co mi pride pod ruku, pricom najcastejsie 5w30. Tie ostatné vlastne iba prilezitostne. Hlavne menim do 10 tkm. Auto ma teraz 347tkm ( aspon si to myslim...nekupoval som ako nove) a motor okrem vymeny par gumovych tesneni nepotreboval nic. Samozrejme bezna udrzba ako sviecky ( 100tkm) a nastavenie ventilov ( 40tkm). Teda tie ventili trochu flakam, za 130 tkm som dal skontrolovat len raz.
Co sa tyka chladiacej ide tam honda coolant type 2. Rozne nahrady " podla farby" neodporucam. Este spomeniem olej v prevodovke kde je vymena po 60/120 tkm podla typu prevadzky a ide tam MTF3 . Buvd zase honda alebo s uspechom sa da pouzit ravenol i polovicu lacnejsi. 2 litre stacia , vymena jednoducha aj v domacich podmienkach. Pri vymene brzdovky nezabudnut na spojku, ma samostatny okruh.
4D 1.8 LS
mám od: 15.5. 2019
v provozu od: 10.4. 2007
Nepises co mas za motor, predpokladajme teda , ze 1.8 103kw r18a.
Pre tento motor vyrobca povoluje pouzitie viskozit od 0w20 az po 10w40. Pre niektoré specificke trhy dokonca 15w40. Pricom preferovana je 0w20 z dovodu zníženia spotreby paliva teda emisii.b Prax ukazuje ze idealna je 5w30.
To , ze predosly majitel pouzival 10w40 je teda z pohladu povoleni vyrobcu v poriadku. Dovod mozeme len tipovat. Mozno len chcel usetrit, mozno to zralo olej a nechal si "poradit" ze vyssia viskozita to vyriesi. Nevyriesi. Mozno kratkodobo.
Na tvojom mieste by som po kupe urobil vymenu oleja, brzdovky aj chladiacej zmesy. Nevies kedy boli menene, takto si to budes dalej sledovat sam. Co sa oleja tyka dal by som 5w40 a sledoval pripadnu spotrebu. Nic preplachovat netreba, mozno trochu zdvihni predok , tak ti viac vytecie. Ja to robim na najazdoch. Aj sa lepsie dostanem k filtru. Pouzivam mann 610/6 a k nemu kluc tiez od mann.Ak by sa ukazali, ze ziadny problem nie je, pokracoval by som s 5w30.Ten prvy 5w40 by som dal na kratsi interval, tak 5000 , tym by sa motor aj trochu precistil.
Osobne pouzivam shell ( ten cisti velmi dobre) , ravenol, mobil1 a to v sae od 0w20 do 0w40, podla toho co mi pride pod ruku, pricom najcastejsie 5w30. Tie ostatné vlastne iba prilezitostne. Hlavne menim do 10 tkm. Auto ma teraz 347tkm ( aspon si to myslim...nekupoval som ako nove) a motor okrem vymeny par gumovych tesneni nepotreboval nic. Samozrejme bezna udrzba ako sviecky ( 100tkm) a nastavenie ventilov ( 40tkm). Teda tie ventili trochu flakam, za 130 tkm som dal skontrolovat len raz.
Co sa tyka chladiacej ide tam honda coolant type 2. Rozne nahrady " podla farby" neodporucam. Este spomeniem olej v prevodovke kde je vymena po 60/120 tkm podla typu prevadzky a ide tam MTF3 . Buvd zase honda alebo s uspechom sa da pouzit ravenol i polovicu lacnejsi. 2 litre stacia , vymena jednoducha aj v domacich podmienkach. Pri vymene brzdovky nezabudnut na spojku, ma samostatny okruh.
Civic 1.8 FD7 4D LS 2006 made in Turkey
