Porovnanie Civic (2006, 2.2 i-CTDi) vs. novy Civic eHEV?

Zdravím vás,

momentálne jazdím na Honde Civic 8. generácie (2006) hatchback s dieselovým motorom so špecifikáciami: 2.2 i-CTDi (FK3), 103 kW (140 koní), krútiaci moment: 340 Nm, 6-stupňová manuálna prevodovka. Väčšinou jazdím po diaľnici plne naložený (4 dospelí, plný kufor). Obvykle jazdím rýchlosťou 137 km/h (hodnota na tachometri ). Spotreba auta v tomto scenári je približne 7 litrov na 100 km. Auto je v tomto scenári stále svižné a môžem ľahko zrýchliť, ak sa niekto priblíži príliš blízko. Nemám potrebu jazdiť rýchlejšie, pokiaľ ma niekto neohrozí.

Pre tých ktorý mali možnosť otestovaý novy Civic: ako sa porovnáva nová Honda Civic e:HEV (2 litre) s mojím starým Civicom?

1. Aká je spotreba v scenári, ktorý som opísal vyššie?
2. Má nový Civic stále dostatočnú svižnosť na zrýchlenie v mojom scenári?
3. Ak ste niekedy jazdili na starom Civicu, cítite nejakú stratu svižnosti v porovnaní s novým Civicom pri vysokých rýchlostiach?

Ďakujem za spätnú väzbu.

Vložil AlexHonda, 22. Červenec 2024 - 14:28
 

Shi
příspěvků: 1022
bývalý majitel

Nikdo neodpovídá tak aspoň pár slov:

Mám zkušenost s hybridem od Toyoty, kde má elektromotr asi jen 60 kW a spalovák 130 kW a je to sice jiná koncepce, ale výsledek bude podobný.
Elektromotor se chová jako turbomotor aniž by tam byl jakýkoliv turbo-lag - kroutící moment je k dispozici naprosto okamžitě a to od nulové rychlosti až do maximální rychlosti. Ani při svižné jízdě se nám nepodařilo vybít baterku natolik, aby nebyl výkon elektromotorů k dispozici. Člověku zvyklému na nástup turba se může jevit, že tam to zrychlení subjektivně není, ale je to jen pocit daný tím, že tam není cuknutí, když zabere turbo. Takže člověk ve 160 km/h šlápne na plyn a ono to zabere a táhne to až do okamžiku, než dosáhne maximálku a zasáíhne omezovač. Mi to konstantní zrychlení z nuly na cca 160+ km/h připomnělo pocit, který jsem zažil jen, když se se mnou rozjížděl Shinkansen.

Spotřeba zcela extrémně závisí na tom jak agresivně člověk zrychluje, ve vyšších rychlostech pak hraje roli odpor vzduchu. S trochou snahy ze tvé strany by neměl být problém jezdit se spotřebou 6L/100 km neb i méně. Ikdyž budeš jezdit s těžkou nohou, tak se přes 7L/100km nedostaneš, leda že bys jel "brzda-plyn".

Ztráta svižnosti určtě ne, ale jsou lidé, které by omezovala maximálka na 180 km/h. Toyota nám v Německu předvedla, že papírový limit 180 km/h je v reále někde těsně nad 190 km/h dle GPS, ale reálně nám šlo jen o to zjistit jak se chová omezovač a při jaké rychklosti se ozve, protože u benzínu 8G zasahuje zcela brutálně, u benzínu 9G zasahuje docela umírněně. Tady to prostě něžně přestalo zrychlovat.

Hondí koncepce ti teoreticky může přistříhnotu křidýlka, pokud by se ti podařilo jet extrémně sportovním způsobvem svižně skrz liduprázdné Alpské průsmyky, ale v reálných podmínkách to zaručeně nenastane, protože brzo dojedeš nějakého joudu, který neumí řídit a potáhneš se za ním a baterka se ti dobije ze spalováku.

--
22. Srpen 2024 - 15:43

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".