Plyn v pneu

Zajímaly by mě obecné zkušenosti s plynem a jeho doplňováním.
Já nad tím už leta moc nepřemýšlím, nechávám plnit plynem a většinou mezi garančkami vůbec nepotřebuju přifukovat.
Teď jsem se ale na kola podíval, přišlo mi to všechno nějak měkké, přeměřil jsem tlak a na všech kolech je sotva 200, takže bych měl asi zíra dojet do nějakého pneuservisu plyn dofouknout.
Anebo stačí doplnit obyčejným vzduchem?

Vložil PD, 15. Únor 2009 - 17:16
 

rybiz
Obrázek uživatele rybiz
příspěvků: 1092
bývalý majitel

Odpověď je jasná, nestojí Mrk

--
18. Únor 2009 - 10:07
Shi
příspěvků: 1026
bývalý majitel

Uz se to tu kdysi probiralo, ale zopakuji sam sebe:

Tak jsem našel test vzduch versus dusík aneb jak rychle utíkají:

V testu bylo 31 párů pneumatik, pneu byly při pokojové teplotě nahuštěny na 30 psi (2,04 bar) a přesně za rok byl znovu změřen jejich tlak. Pneu byly uskladněny venku a nebyly používány na vozidle. Byla provedena i korekce na změnu atmosferického tlaku, takže opravdu test asi nebyl zfušován a výsledky mají vypovídací hodnotu.

Pneu naplněné vzduchem v průměry ztratily za rok v průměru 3,5 psi (0,24 baru), pneu naplněné dusíkem ztratily v průměru 2,2 psi (0,15 baru).

Takže pneu plněné dusíkem skutečně utíkají méně. Byl to statický test, takže z logiky věci bych očekával, že při dynamickém testu bude rozdíl ještě větší.

Jestli dusík za ty peníze navíc stojí je věc druhá.

Samotný test:

Odpovědi na často kladené otázky k testu:

--
16. Únor 2009 - 15:14
lukas
Obrázek uživatele lukas
příspěvků: 515
3D 1.8 Sport
mám od: 19.12. 2007

Jasne urcite vypousteji kola na discich kdyz je skladujou Smích a mimochodem nemuzes kontrolovat tlak v pneu kdyz jsou zahraty jizdou a kdyz ne. Plneni plynem je u normalnich aut o placebo efektu, ma to smysl u aut typu GTR, Gallardo, atp. kde je teplotni namahani pneu daleko vetsi.

--
16. Únor 2009 - 13:08
PD
Obrázek uživatele PD
příspěvků: 560
5D 1.8 Executive
mám od: 7.12. 2006

Zajímavé čtení..ale já přece jen dám na vlastní zkušenost, která se mi dneska zas tak trochu potvrdila.
Než jsem před lety začal plnit kola dusíkem, tak jsem občas, ale pravidelně na pumpě dofukoval.
Kola s plynem prakticky nikdy (i přes občasnou kontrolu).
To, že jsem si včera všiml, že mám nafoukáno málo, jsem pochopil až dnes v servisu. Předtím jsem totiž nezaregistroval, že mám na kolech černé čepičky, ty červené zmizely během uskladnění zimních disků. Předpokládám proto, že kola se při uskladnění vypouštějí a při přezouvání mi v servisu naplnili pneumatiky vzduchem a dali tam černé čepičky (i když při uskladňování tam určtě byly červené).
Takže nižší tlak byl podle mně způsoben právě tím, že v gumách byl vzduch a ne plyn...
Nechal jsem raději kola všechna vypustit a už je tam zas dusík. .-)

--
16. Únor 2009 - 11:48
pepavasa
Obrázek uživatele pepavasa
Administrátor
příspěvků: 2241
4D Hybrid
mám od: 5.2. 2007

MrkniSeSem, třeba ti to pomůže: Směju se

   178798_5.png

--
15. Únor 2009 - 23:27

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".