Zajímaly by mě obecné zkušenosti s plynem a jeho doplňováním.
Já nad tím už leta moc nepřemýšlím, nechávám plnit plynem a většinou mezi garančkami vůbec nepotřebuju přifukovat.
Teď jsem se ale na kola podíval, přišlo mi to všechno nějak měkké, přeměřil jsem tlak a na všech kolech je sotva 200, takže bych měl asi zíra dojet do nějakého pneuservisu plyn dofouknout.
Anebo stačí doplnit obyčejným vzduchem?
bývalý majitel
Odpověď je jasná, nestojí
bývalý majitel
Uz se to tu kdysi probiralo, ale zopakuji sam sebe:
Tak jsem našel test vzduch versus dusík aneb jak rychle utíkají:
V testu bylo 31 párů pneumatik, pneu byly při pokojové teplotě nahuštěny na 30 psi (2,04 bar) a přesně za rok byl znovu změřen jejich tlak. Pneu byly uskladněny venku a nebyly používány na vozidle. Byla provedena i korekce na změnu atmosferického tlaku, takže opravdu test asi nebyl zfušován a výsledky mají vypovídací hodnotu.
Pneu naplněné vzduchem v průměry ztratily za rok v průměru 3,5 psi (0,24 baru), pneu naplněné dusíkem ztratily v průměru 2,2 psi (0,15 baru).
Takže pneu plněné dusíkem skutečně utíkají méně. Byl to statický test, takže z logiky věci bych očekával, že při dynamickém testu bude rozdíl ještě větší.
Jestli dusík za ty peníze navíc stojí je věc druhá.
Samotný test:
Odpovědi na často kladené otázky k testu:
3D 1.8 Sport
mám od: 19.12. 2007
Jasne urcite vypousteji kola na discich kdyz je skladujou a mimochodem nemuzes kontrolovat tlak v pneu kdyz jsou zahraty jizdou a kdyz ne. Plneni plynem je u normalnich aut o placebo efektu, ma to smysl u aut typu GTR, Gallardo, atp. kde je teplotni namahani pneu daleko vetsi.
5D 1.8 Executive
mám od: 7.12. 2006
Zajímavé čtení..ale já přece jen dám na vlastní zkušenost, která se mi dneska zas tak trochu potvrdila.
Než jsem před lety začal plnit kola dusíkem, tak jsem občas, ale pravidelně na pumpě dofukoval.
Kola s plynem prakticky nikdy (i přes občasnou kontrolu).
To, že jsem si včera všiml, že mám nafoukáno málo, jsem pochopil až dnes v servisu. Předtím jsem totiž nezaregistroval, že mám na kolech černé čepičky, ty červené zmizely během uskladnění zimních disků. Předpokládám proto, že kola se při uskladnění vypouštějí a při přezouvání mi v servisu naplnili pneumatiky vzduchem a dali tam černé čepičky (i když při uskladňování tam určtě byly červené).
Takže nižší tlak byl podle mně způsoben právě tím, že v gumách byl vzduch a ne plyn...
Nechal jsem raději kola všechna vypustit a už je tam zas dusík. .-)
příspěvků: 2241
4D Hybrid
mám od: 5.2. 2007
MrkniSeSem, třeba ti to pomůže: