Hledat |
[LOCK] Okruh Most - pátek 29.2.V pátek 29.2. by se mělo jet do Mostu na okruh, teda když nebude -10st. Jedná se o poslední šanci před výměnou povrchu, od 1.3. do cca půlky dubna by měli měnit povrch. Vložil padam, 22. Únor 2008 - 19:05
|
příspěvků: 1893
bývalý majitel
Není zač. To video už mám nakoukané.
Když teď o tom přemýšlím, tak budu muset zase autí umýt... To počasí je mor, už aby bylo léto.
bývalý majitel
Počítej s tím, že na suchém asfaltu nebo betonu si tím odrovnáš minimálně jednu, možná obě zadní pneumatiky. Vybrousí se na nich ploška. Pneu s ploškou ti vytluče ložisko. To není teorie, to jsme měli na autě. Nějaký mamrd si manévr s ručkou vyzkoušel před předáním nového auta.
5D 1.8 Sport
mám od: 5.9. 2007
THX za dnešní pokec ... a něco pro tebe : http://www.youtube.com/watch?v=6CfcYYJZAqk&feature=related ... hodně efektivní
příspěvků: 1893
bývalý majitel
Muf: jasně že s vypnutým.
Fyziku neobelstí a při smyku stačí práce s volantem. (Stále se učím)
Hlavně, na okruhu platí pravidlo, že nejrychlejší průjezd zatáčkou je ten nejčistší, takže pokud už dojde ke smyku,
tak určitě není vítanou součástí jízdy.
Na druhou stranu, pokud to na mokru klouže, tak jsou ty smyky docela zábavné. To ale člověk nejezdí na čas, ale pro radost.
VSA spíš pomůže na normálních silnicích, kde člověk jednak smyk nečeká a za druhé ho většina lidí neumí zvládnout.
VSA zakročí a místo toho aby člověk musel pracovat s volantem (pokud vůbec má místo) tak počáteční smyk koriguje.
Jak popisoval instruktor na škole smyku tak pokud problikne VSA (ESP, ESC, VDC, TCS, DSC a další jména) tak je to jasný
signál pro řidiče zpomal, zvládnul jsem za tebe smyk. Ten další ale zvládnout nemusím.
5D 1.8 Sport
mám od: 5.9. 2007
A ještě jedem blbej dotaz.... jezdíš se zapnutým VSA ?
příspěvků: 1893
bývalý majitel
Muf: to první je to co se stane na normálním povrchu, ať je sucho, mokro nebo sníh.
To druhé video jsem si pouštěl několikrát, i s pauzami, a myslím, že tam dostane přetáčivý smyk, dá správně kontra,
ale jak už je moc vpravo tak přejede pravým kolem přes obrubník, pak mu chytí pravé přední kolo o ten venkovní okraj, což mu udělí právě ten impuls k přetočení přes střechu.
Kdyby nenajel na obrubník, tak ten smyk buď zvládne, nebo dostane maximálně normální hodiny.
Když jsem dal v Mostě málo kontra a šel z přetáčivého smyku do hodin tak jsem necítil naprosto žádnou tendenci k naklánění karosérie.
5D 1.8 Sport
mám od: 5.9. 2007
Školu smyku mám za sebou každej rok .... bydlím na horách a to tě dost naučí za ty roky .... spíš mám větší strach v létě na suchu (ja vím zní to blbě) ... mrkni na tento odkaz http://www.youtube.com/watch?v=QPa7ZVF7sL0 tam si to pán mrskne na konci .... mě se to líbí. Ale nechci dopadnout takhle http://www.youtube.com/watch?v=0tZlCx9VYkI a to bylo na dobrém povrchu jak píšeš Ty.
příspěvků: 1893
bývalý majitel
Muf: když to bude rovný, kvalitní asfalt, tak se nic nestane (teda kromě hodin). Nějak mě ale nenapadá proč tu ručku zatahovat.
Doporučuji spíše školu smyku, pořádají je různé firmy po celé ČR. Tam budeš mít dost příležitostí si ty smyky vyzkoušet.
5D 1.8 Sport
mám od: 5.9. 2007
Jasný .... jde mi o to, když zatáhnu na suchém asfaltu ručku v 70km/h.... jestli se nemůže stát, že to otočím na střechu ??? .... Mam strach to zkusit
příspěvků: 1893
bývalý majitel
Muf: myslím že ne. Není tam o co by se mohl zarazit aby dostal impuls k přetočení na střechu.
Řekl bych, že ježdění na okruhu je vcelku bezpečné.
I když jsme jezdili na mokru, tak se dala vetšina smyků bez problémů ukočírovat, hodiny jsem dal snad jen jednou (nebo 2x ).
To za hodinku a půl na mokru docela ujde.
Jinak se mi určitě hodila ta škola smyku na které jsem byl předminulý týden, hodně jsem se tam naučil a teď už jen trénuju,
tak aby na jaře byly hodiny naprosto vyjímečným manévrem.