Ahoj, zdar a dobrý den!
Chlapi mám na vás takovej dotaz. Teda hlavně na ty, kteří mají na autě originální kola. Možná se mému problému budete smát, ale já odpověď nemohu nikde najít. Miluji to auto takový jaký je a nechci ho nijak zprasit, ale hrozně mi leží v hlavě pár detailů, který bych chtěl udělat. Jedná se mi o to, že bych chtěl stříknout třmeny do barvy a chtěl bych mít ve stejné barvě i matice kol a čepičky ventilků. Problém je, že mám z těch matic strach. Respektive, nevím jestli dané matky mohu použít. Například tyhle : https://www.tuningcardesign.cz/kolove-matice-stefty-japan-racing-jn2-zavit-m12-x-1-5-cervene-ocelove-2/ . Nebo jsou k sehnání i nějaké "odlehčené" hliníkové.... Jsou tyhle matice použitelné? Není hliník moc měkký? V odkaze jsou teda ocelové ale mohu je použít?? Předem děkuji za odpověď..
majitel
Myslím že tá farba v pohode vydrží ak to je streknute riadne, ako myslíš že sú riešené tie tuning šróby a matky, tiez nastriekané
[/b][b]Civic 1.8 i-VTEC (2009)
majitel
Myslíš, že by ta barva na tom držela? Když to budeš dotahovat, tak si myslím, že by se to oloupalo nebo ne?
majitel
Civic 1.8 i-VTEC (2009)
Pridam sa k téme, a čo leby si prisposobis origo matice, das to niekomu streknut a hotovka... Inak kde sa daju kupit nové matky najlepšie originály
majitel
No tak já mám stříbrný matice s uzavřenou hlavou... Ty který jsou v odkaze jsou v podstatě stejný jen v jiné barvě, a že by to mělo být jako pěst na oko si opravdu nemyslím. Já teda lidem na autě matky nekontroluju, abych si rekl, že je to jak pěst na oko. Pochybuju, že by si toho někdo vůbec všimnul.
bývalý majitel
2bep: Naprosto souhlasím.
Mimochodem, nápad dávat na ocelový šroub hliníkovou matici je v exteriéru naprosto geniální z pohledu koroze na styku dvou různých kovů. Kdo chce vidět co taková mimořádně debilní kombinace dělá, ať si na ufonovi prohlídne originální hlínikový tepelný štít nad výfukem v okolí upevňovacích šroubů - teda pokud mu ještě nějakým zázrakem "neupadl". Spousta majitelů to po cca 10 letech provozu sundávala, protože to rachotilo, neb ta koroze byla masivní. Já ho tam stále mám, ale už pár let ho drží obrovské nerez podložky).
Tvrdá aniodizace sice umí zázraky, ale já bych na to odvahu měl jen kdyby za tím stála přímo automobilka a i tak bych nad tím kroutil hlavou.
příspěvků: 5047
bývalý majitel
Jakékoliv "parádní matice" na jinak stock autě budou jako pěst na oko
majitel
No jenze muj problem je, ze ja chci delat paradu v co nejoriginalnejsim stavu, tedy i s origo kolama a tam je pruser ta dosedaci plocha.... je jedno jestli hlinik nebo ocel ale vsude maji jen kuzel 60 a ja na origo kola teda potrebuji kouli R12
5D 1.8 Executive
mám od: 2.5. 2013
v provozu od: 1.11. 2008
AHoooj,
Ano, hliníkové jsou měkké. Netvrdil bych že nebezpečné, tím jak jsou měkké tak se pěkně "zakousnou" do kol a drží. Měl jsem na Civicu D1 odlehčené matice, parádu to udělá, ale vydrží tak max.2-3 roky než se začnou kroutit a žvejkat. U mě to došlo tak daleko, že jsem měl i problém sundat kolo kvůli tomu jak byli zahryzlé a ožvejkané od povolování a utahování :/
majitel
Ahoj! Děkuji za odpověď. Potvrdil jsi mi to co jsem si o hliníkových matkách myslel. Ale ta druhá část mě nepotěšila
příspěvků: 5047
bývalý majitel
Hlinik se vetsinou rovna blatu. Rada lidi s tim vesele jezdi, ja patrim do skupiny, co hlinikove matice povazuje za nebezpecne.
Pokud mas origo disky, mel bys mit matice s kulovou dosedaci plochou. Kuzelovou maji vetsinou aftermarket kola.