Ahoj ve spolek, chtěl bych Vás poprosit o konzultaci.
Naskytla se mi možnost koupě Ufa 1,8 z r. 2008 s ca 67t km najeto.
Auto bylo ježděno kamarádem od jeho 18let a vyzkoušelo hodně. 3x havárka (nic hrozného 1x předek - měněn pouze nárazník) a 2x "na podlahu" (vjetí do příkopu).
Jízdní styl v jeho 18 letech ani nemusím popisovat... Takže to moc nešetřil.
Auto do r. 2012 sevisováno v aut. servisu Honda, od té doby pouze pravidelné výměny oleje a filtrů v neautorizovaném servisu.
V Hondě totálně zmršili opravy po bouračkách, takže přední nárazník nelícuje na světla a blatníky tak jak by měly.
Auto má spoustu kosmetických oděrků na laku, ale nic hrozného. Na kapotě a střeše je stupidní plastová "karbonová" folie.
Při jízdě po nerovnostech se ozývají ze zadního pravého kola silné tupé rázy (kov na kov). V serivsu na zvedáku prohlédnuto a nic divného jsme neobjevili, takže to bude asi tlumič.
Jinak při jízdě se motor chová normálně, necuká, táhne plynule atd. Kromě zmíněných rázů od zadního pravého tlumiče také nic jiného.
Výměna tlumiče:
- KYB?
- je potřeba měnit něco dalšího kromě samojistící matice? (dle dílenského manuálu)
- vždy měnit pravý i levý, je to tak?
Odstranění plastové folie:
- nemá někdo prosím zkušenost? Nebude mít po odstranění zbytek laku jiný "vyšusovaný" odstín (červená barva)? (hlavně na kapotě by to asi bylo na nic..., na střeše to moc neva)
Doporučíte mi prosím na co se ještě před případnou koupí zaměřit?
Moc děkuji, Honza
příspěvků: 5047
bývalý majitel
to Shi: S tím se nedá než souhlasit.
První rok jsem se snažil být chytrej a ovládat klimu manuálně a furt smrděla. Pak jsem to nechal na automatiku, jen šteloval teplotu, vnitřní/vnější okruh, případně odmlžení čelního skla a nebyl jediný problém, skoro 9 let a 153tkm
bývalý majitel
Klima odchází, pokud ji lidi mají dlouhodobě vypnutou - klima se musí několikrát do měsíce aspoň na chvilku zapnout a to i v zimě. Zadře se to proto, že to není mazaný a mazaný to není, když je to dlouho vypnutý. Není to specialita Hondy, to platí univerzálně.
Takže já bych nechal servis zkontrolovat a případně doplnit kapalinu v klimatizaci a pak bych doporučoval klimu používat celoročně.
Na mém autě (200 000 km) s klimou zatím není problém, ale taky 95% provozního času je klima zapnutá.
5D 1.8 Sport
mám od: 13.2. 2020
v provozu od: 12.8. 2009
K výměně tlumičů. Jestli ti můžu poradit tak udělej hned všechno naráz a budeš mít klid. I to co třeba ještě vypadá že něco vydrží. Ve finále to stejně vyjde lépe jak finančně tak časově. Než jednou zadní tlumiče. Pak po čase přední. Pak ti odejde horní uložení pak zas tamto atd. atd. a zas to budeš znova řešit. Nehledě na to že za každou tu práci zas budeš platit. Takhle to uděláš jednou a neřešíš. Hlavně budeš vědět že máš všechno v cajku a pár let nebudeš muset nic řešit.
K těm fóliím. Já bych to sundal už jen proto abych se podíval jak to pod tím vypadá. Někdo dává fólie na auto čisté jen skrz vzhledu a někdo tím zas maskuje nedostatky.
K těm svíčkám. Olej filtry a svíčky beru vždycky jako samozřejmost když koupím auto. Měním ikdyž jsou ještě dobré. Opět pro svůj klid. Navíc není to zas taková pálka že by tě mělo položit.
Já bych to auto vzal a dal mu pořádnou péči. Ono se ti pak časem odmění spolehlivostí
5D 1.8 Comfort
mám od: 12.1. 2010
v provozu od: 7.1. 2006
To bouchání může dělat také silendblok nápravy.Tlumice měnit oba,nic jiného k nim nepotřebuješ.Pokud nemáš zvedák tak olej v převodovce a kapalinu v chladiči raději v servisu.Ventily tuším v 60000 tis,rozvody kontrola ve 120000.Mam tři auta a u každého se po...e něco jiného,jinak spokojenost.
5D 1.8 Comfort
mám od: 25.4. 2020
v provozu od: 1.1. 2008
Kromě tlumičů mám v plánu udělat vše dle harmonogramu údržby pro normální+stížené podmínky z dílenské příručky. Jen proč měnit ty svíčky? Podle harmonogramu až ve 120t km.
Jen ještě najít nějaký dobrý servis v Mladé Boleslavi na ty ventily. Autorizovaný servisu tu je jen DEMAR MB (dříve ASCOT MB), tak snad nezklamou.
Nebo pokud by někdo věděl o šikovném servisu v MB a okolí? Až do Roudnice je to hodně z ruky.
Minulý týden byl už proveden servis původním majitelem:
- olej+filtr, vzduchový filtr motoru, prachový a pylový filtr
Po koupi mám v plánu:
- kontrola/seřízení vůle ventilů --> servis
- kontrola a seřézení hnacího řemene (mělo by být každých 40t km) --> servis
- výměna oleje převodovky --> sám
- výměna brzdové kapaliny --> servis
- výměna chaldící kapaliny --> sám
Kdyby vás ještě něco napadlo, budu rád za podněty:)
Jinak výbava je to základ - comfort.
Dík moc, Honza
5D 1.8 Sport
mám od: 19.2. 2018
v provozu od: 30.3. 2008
Za 70 by som to ja osobne riskol. Ale odporucam rovno spravit ten zanedbany servis.Tj. sviecky, kvapaliny (brzdova, chladiaca, olej v prevodovke..), vole ventilov, plus tie tlmice. Tak rataj s tym ze 70 nie je koniec.
3D 1.8 Sport
mám od: 15.5. 2019
v provozu od: 15.5. 2019
Ahoj, pridám moju skúsenosť:
Kupoval som type S 2006, s 70 000 km, 1.8.
Hneď na začiatku odišiel klímakompresor, oprava 450 eur. Odchádzajú na tom úplne bežne, ktovie či vinou údržby alebo čím, v každom prípade, už viacero ludí ho menilo pod 100 000 km. U mna sa zadrel celý, takže nutná výmena.
Ďalej tlmiče: počítaj s výmenou všetkých 4, tie šroty čo tam dávali od Sachs nič nevydržia. Ďalej prípadne uloženia. Mňa to čaká čo chvíľa.
5D 1.8 Comfort
mám od: 25.4. 2020
v provozu od: 1.1. 2008
Cena je 70 000,-. Za ten FAQ děkuji, úplně jsem to přehlédl. Super informace pro koupi .
Za radu ohledně tlumičů také děkuji. S tím to nájezdem mi ale nepřijde nutné měnit i přední.
Spíš by byla otázka, co vše se musí / nebo by se mělo vyměnit se zadními tlumiči? Mechanik tvrdí, že dle dílenského manuálu nic kromě té samojistící matice (pokud to nebude opotřebené). Tak nevím. Sám to bohužel dělat nemohu, nemám na to vybavenou dílnu.
příspěvků: 5047
bývalý majitel
Chybí to podstatné, kolik za ten zázrak kamarád chce
S jiným vyšisováním laku pod a mimo folií počítej, u Milane Red na 100%
Za posledních 8 let jen olej a filtr? Kromě faktu, že se za tu dobu měla dělat 2x brzdovka a jednou kapalina v převodovce. Co kontrola/seřízení ventilů, výměna svíček, výměna chladící kapaliny? To vše má intervaly nejen podle nájezdu, ale i podle stáří a je to myslím 6 let.
Tlumiče, obecně podvozek by se měla dělat vždy celá náprava, když už do toho vrtáš. Ideálně obě nápravy. Tlumiče asi spíš Bilstein B4.
Co třeba mrknout do FAQ - ...