Hledat |
Jakou baterii pro 1.4?Zdravím, Baterii nechám ještě přes noc nabíjet a doufám, že zítra úspěšně nastartuji... Každopádně je vidět, že baterie po 5 letech už není v moc dobré kondici. Dokázal by mi někdo prosím doporučit nějakou novou baterii pro 1.4 I-VTEC (2011)? Nebo nezkoušel tam někdo dávat nějakou větší baterii? - Těch 35 Ah mi připadá až nesmyslně málo... Vložil xdanik, 4. Prosinec 2016 - 18:43
|
5D 1.4 Comfort
mám od: 30.7. 2016
v provozu od: 18.10. 2011
Trošku obnovím toto téma...
Minulý týden v pondělí mi auto zase nestartovalo - dal jsem ho na 24h nabíjet.
Celý zbytek týdne jsem s autem normálně jezdil (cca 12km ráno, 8 odpoledne, 15 km večer).
V sobotu jsem jel jen na nákup cca 6km.
V neděli auto stálo a dnes (pondělí) jsem zase nenastartoval...
Zajímavé pro mě bylo to, že u druhého auta (Volvo C30), když už se dostaneme do stavu, že nenastartujeme, tak nejde nic - zámky, autoradio... prostě nic.
Tady v ufíkovy všechno běželo normálně - interiér svítil, radio hrálo až do momentu, kdy jsem zmáčkl tlačítko START. To všechno zhaslo a motor se snažil točit (ale beznadějně). Jak mele jsem pustil tlačítko, tak se zase všechno normálně rozsvítilo a radio se rozherálo, jakoby nic...
Koupil jsem tedy tu menší baterii EXIDE Premium 45Ah, 12V, EA456 - do modifikací se mi nechtělo.
Jenže baterie nepasovala - resp. povedlo se mi ji tam nacpat, ale plastové krytky musely jít pryč a i tak nesedí úplně rovně. Naštěstí je připevněná tím kovovým "účkem"...
Tedy pro ty, kteří budou kupovat novou baterii do 1.4 I-VTEC (jak je to u i-dsi nevím) a chtějí, aby baterie pasovala tak, jak Honda zamýšlela, tak je potřeba kupovat kapacitu 38Ah - např. EXIDE Premium 38Ah, 12V, EA386.
Nikoliv 45Ah, která pasuje do 1.8 I-VTEC...
3D 2.0 Plus
mám od: 8.3. 2014
v provozu od: 17.2. 2010
Na nastartovani motoru je udajne potreba pouze 350-750mAh kapacity, dle motoru a auta.
Takze pokud to nestartuje, je baterka proste uz moc "mekka" nebo ji vybiji nejaka stala zatez.
A tak je jasne, ze na kapacite zas tak moc nezalezi, spis na startovacim proudu.
Pro info, kdyz si modelari na letisti vymlatili baterku nabijenim, nastartovali klidne z 3S 2100mAh LiPol (obdobne napeti jako startovaci baterka).
A pro info - snazili jsme se nedavno v asi -5 nastartovat vysokozdvizny vozik - 100Ah v nem, 100Ah LiFe na kabelech a nedokazali jsme to.
Bud je to starter nebo proste prilis vysoky odpor motoru.
5D 1.4 Comfort
mám od: 10.9. 2006
v provozu od: 10.9. 2006
Já tam mám alarm s pagerem, vnitřní senzory pohybu, kameru, navigaci.... Takže už nechci riskovat, když někdy stojím v noci venku na alarmu. Záleží na provozu.
5D 1.8 Sport
mám od: 1.4. 2011
v provozu od: 1.4. 2011
xdanik: A já mám v autě původní 45 Ah baterii už 6 let, a nenabíjel jsem nikdy. Takže na 1,4 motor Ti ta menší 45 musí bohatě stačit.
5D 1.4 Comfort
mám od: 30.7. 2016
v provozu od: 18.10. 2011
Týjo! Díky. Nějak se mi povedlo, zapomenout si dát sledování na vlastní téma...
Včera jsem měřil baterku - 12.08 V - je to 5 dní od posledního nabíjení ze zásuvky s tím, že každý den jsem s autem jel.
No jsem zvědav, jestli ráno nastartuji...
Každopádně díky za fotky - vypadá to dobře.
Zvažuji, jestli tam dát tu 45Ah, která by "snad" mohla jít bez úprav. (doufám) A nebo tam dát tu 53Ah, jak ty.
Je pravda, že v rodině máme už 6 let Volvo C30 1.6 beznín a to má 53Ah baterii, kterou jsme nabíjeli asi jenom 3x za celou dobu (1x z toho po dovolené).
Já mám auto půl roku a už nabíjím po 4...
5D 1.4 Comfort
mám od: 10.9. 2006
v provozu od: 10.9. 2006
5D 1.4 Comfort
mám od: 10.9. 2006
v provozu od: 10.9. 2006
Tady jsou ty fotky, snad z toho něco vyčteš
IMAG0464.jpg">font> (20,45kilobajt)
shopping.jpg">font> (15,96 KB)
5D 1.4 Comfort
mám od: 10.9. 2006
v provozu od: 10.9. 2006
Teď jsem mimo domov, ale jakmile budu moct tak nafotím. Jen zběžně: původní konektory mají malý průměr, nová baterka vyžaduje větší svorky. Takže jsem koupil sadu mosazných svorek autobaterie odkaz pro ilustraci: http://autokabel.cz/index.php?route=product/product&product_id=567 Z měděného plechu tloušťky 1mm jsem udělal prodloužení z původních svorek, které jsem zrušil ( nechal jsem pouze očko na přišroubování prodloužení ) na nové - chce si to s tím pohrát. A vše řádně zaizoloval. Původní svorky už stejně nebudu potřebovat, protože tak malou baterku už tam nebudu dávat.Je mi jasné, že bez fota je to na nic, ale jakmile budu moc, hned nafotím.
5D 1.4 Comfort
mám od: 30.7. 2016
v provozu od: 18.10. 2011
Baterka znova nestartuje - po 3 dnech stání.
Tak zvažuji, že bych koupil stejnou baterii jako ty. Mohly by jsi pls rozvést, co myslíš tím "upravil konektory"? Nerad bych tam stříhal ty kabely a nějak je pájel
Vešla se tam i s tím plastovým krytem? Nebo, nemohl by jsi to pls třeba vyfotit?
5D 1.4 Comfort
mám od: 10.9. 2006
v provozu od: 10.9. 2006
Taky něco přidám…..V minulosti jsem měl neustálé problémy s origo baterií, poté koupena dle OEM čísla náhrada a také to samé. Prostě kapacitně nedržela, kolikrát jsem po delším stání ani nenastartoval a další problémy. Tak jsem koupil EXIDE Premium ED EA530 53Ah 540A pravá, rozměrově tedy vlezla tak tak, upravil konektory a koupil nabíječku CTEK MXS 5.0 NEW 12V 5A. Na baterii jsem natrvalo namontoval propojovací konektor ( je součástí nabíječky ) a když stojím více jak dva dny, tak auto připojím a je to. Tuto nabíječku hojně používájí ve Švédsku (auto nechají venku, nabíječku zavřou pod kapotu a je…..nevím ale jak by to dopadlo u nás Smích )
shopping.jpg">font> (15,96 KB)