Jakou baterii pro 1.4?

Zdravím,
dneska jsem se marně pokusil nastartovat po pouhých 2 dnech stání auta (předtím jsem jel na výlet cca 70km, kde se předpokládám řádně dobyla).
Baterie se nabíjí už 5 hodin a nabíjecí proud klesnul pod 0.5 A - napětí (po odpojení nabíječky) 13.2V
Indikátor na baterii ukazuje stále červený punťík ve středu -> NEED CHARGING.

Baterii nechám ještě přes noc nabíjet a doufám, že zítra úspěšně nastartuji...

Každopádně je vidět, že baterie po 5 letech už není v moc dobré kondici.
Koukal jsem tedy na nové, ale baterie s kapacitou pouhých 35Ah moc není - všude prodávají 45 Ah jako minimum.

Dokázal by mi někdo prosím doporučit nějakou novou baterii pro 1.4 I-VTEC (2011)?
Aktuálně tam je originální baterie s označením "FB 38B19L".

Nebo nezkoušel tam někdo dávat nějakou větší baterii? - Těch 35 Ah mi připadá až nesmyslně málo...

Vložil xdanik, 4. Prosinec 2016 - 19:43
 

xdanik
Obrázek uživatele xdanik
příspěvků: 11
5D 1.4 Comfort
mám od: 30.7. 2016
v provozu od: 18.10. 2011

Trošku obnovím toto téma...

Minulý týden v pondělí mi auto zase nestartovalo - dal jsem ho na 24h nabíjet.
Celý zbytek týdne jsem s autem normálně jezdil (cca 12km ráno, 8 odpoledne, 15 km večer).
V sobotu jsem jel jen na nákup cca 6km.
V neděli auto stálo a dnes (pondělí) jsem zase nenastartoval...
Zajímavé pro mě bylo to, že u druhého auta (Volvo C30), když už se dostaneme do stavu, že nenastartujeme, tak nejde nic - zámky, autoradio... prostě nic.
Tady v ufíkovy všechno běželo normálně - interiér svítil, radio hrálo až do momentu, kdy jsem zmáčkl tlačítko START. To všechno zhaslo a motor se snažil točit (ale beznadějně). Jak mele jsem pustil tlačítko, tak se zase všechno normálně rozsvítilo a radio se rozherálo, jakoby nic... Kleju

Koupil jsem tedy tu menší baterii EXIDE Premium 45Ah, 12V, EA456 - do modifikací se mi nechtělo.
Jenže baterie nepasovala - resp. povedlo se mi ji tam nacpat, ale plastové krytky musely jít pryč a i tak nesedí úplně rovně. Naštěstí je připevněná tím kovovým "účkem"...

Tedy pro ty, kteří budou kupovat novou baterii do 1.4 I-VTEC (jak je to u i-dsi nevím) a chtějí, aby baterie pasovala tak, jak Honda zamýšlela, tak je potřeba kupovat kapacitu 38Ah - např. EXIDE Premium 38Ah, 12V, EA386.
Nikoliv 45Ah, která pasuje do 1.8 I-VTEC...

--
23. Říjen 2017 - 20:47
jointer
Obrázek uživatele jointer
příspěvků: 275
3D 2.0 Plus
mám od: 8.3. 2014
v provozu od: 17.2. 2010

Na nastartovani motoru je udajne potreba pouze 350-750mAh kapacity, dle motoru a auta.
Takze pokud to nestartuje, je baterka proste uz moc "mekka" nebo ji vybiji nejaka stala zatez.
A tak je jasne, ze na kapacite zas tak moc nezalezi, spis na startovacim proudu.
Pro info, kdyz si modelari na letisti vymlatili baterku nabijenim, nastartovali klidne z 3S 2100mAh LiPol (obdobne napeti jako startovaci baterka).

A pro info - snazili jsme se nedavno v asi -5 nastartovat vysokozdvizny vozik - 100Ah v nem, 100Ah LiFe na kabelech a nedokazali jsme to.
Bud je to starter nebo proste prilis vysoky odpor motoru.

--
12. Únor 2017 - 15:24
lotarr
příspěvků: 24
5D 1.4 Comfort
mám od: 10.9. 2006
v provozu od: 10.9. 2006

Dejv napsal:
xdanik: A já mám v autě původní 45 Ah baterii už 6 let, a nenabíjel jsem nikdy. Takže na 1,4 motor Ti ta menší 45 musí bohatě stačit.

Já tam mám alarm s pagerem, vnitřní senzory pohybu, kameru, navigaci.... Takže už nechci riskovat, když někdy stojím v noci venku na alarmu. Záleží na provozu.
--
8. Únor 2017 - 16:41
Dejv
Obrázek uživatele Dejv
příspěvků: 1522
5D 1.8 Sport
mám od: 1.4. 2011
v provozu od: 1.4. 2011

xdanik: A já mám v autě původní 45 Ah baterii už 6 let, a nenabíjel jsem nikdy. Takže na 1,4 motor Ti ta menší 45 musí bohatě stačit.

--
8. Únor 2017 - 9:01
xdanik
Obrázek uživatele xdanik
příspěvků: 11
5D 1.4 Comfort
mám od: 30.7. 2016
v provozu od: 18.10. 2011

Týjo! Díky. Nějak se mi povedlo, zapomenout si dát sledování na vlastní téma...
Včera jsem měřil baterku - 12.08 V - je to 5 dní od posledního nabíjení ze zásuvky s tím, že každý den jsem s autem jel.
No jsem zvědav, jestli ráno nastartuji...

Každopádně díky za fotky - vypadá to dobře.
Zvažuji, jestli tam dát tu 45Ah, která by "snad" mohla jít bez úprav. (doufám) A nebo tam dát tu 53Ah, jak ty.
Je pravda, že v rodině máme už 6 let Volvo C30 1.6 beznín a to má 53Ah baterii, kterou jsme nabíjeli asi jenom 3x za celou dobu (1x z toho po dovolené).
Já mám auto půl roku a už nabíjím po 4...

--
6. Únor 2017 - 0:16
lotarr
příspěvků: 24
5D 1.4 Comfort
mám od: 10.9. 2006
v provozu od: 10.9. 2006

IMAG0464.jpg

--
31. Leden 2017 - 13:05
lotarr
příspěvků: 24
5D 1.4 Comfort
mám od: 10.9. 2006
v provozu od: 10.9. 2006

Tady jsou ty fotky, snad z toho něco vyčteš Směju se
IMAG0464.jpg">font> (20,45kilobajt)
IMAG0471.jpg
IMAG0467.jpg
IMAG0466.jpg
IMAG0469.jpg
IMAG0465.jpg
shopping.jpg">font> (15,96 KB)

--
31. Leden 2017 - 12:49
lotarr
příspěvků: 24
5D 1.4 Comfort
mám od: 10.9. 2006
v provozu od: 10.9. 2006

Teď jsem mimo domov, ale jakmile budu moct tak nafotím. Jen zběžně: původní konektory mají malý průměr, nová baterka vyžaduje větší svorky. Takže jsem koupil sadu mosazných svorek autobaterie odkaz pro ilustraci: http://autokabel.cz/index.php?route=product/product&product_id=567 Z měděného plechu tloušťky 1mm jsem udělal prodloužení z původních svorek, které jsem zrušil ( nechal jsem pouze očko na přišroubování prodloužení ) na nové - chce si to s tím pohrát. A vše řádně zaizoloval. Původní svorky už stejně nebudu potřebovat, protože tak malou baterku už tam nebudu dávat.Je mi jasné, že bez fota je to na nic, ale jakmile budu moc, hned nafotím.

--
30. Leden 2017 - 15:36
xdanik
Obrázek uživatele xdanik
příspěvků: 11
5D 1.4 Comfort
mám od: 30.7. 2016
v provozu od: 18.10. 2011

Baterka znova nestartuje - po 3 dnech stání.

Tak zvažuji, že bych koupil stejnou baterii jako ty. Mohly by jsi pls rozvést, co myslíš tím "upravil konektory"? Nerad bych tam stříhal ty kabely a nějak je pájel Koulím očima
Vešla se tam i s tím plastovým krytem? Nebo, nemohl by jsi to pls třeba vyfotit?

--
30. Leden 2017 - 10:35
lotarr
příspěvků: 24
5D 1.4 Comfort
mám od: 10.9. 2006
v provozu od: 10.9. 2006

Taky něco přidám…..V minulosti jsem měl neustálé problémy s origo baterií, poté koupena dle OEM čísla náhrada a také to samé. Prostě kapacitně nedržela, kolikrát jsem po delším stání ani nenastartoval a další problémy. Tak jsem koupil EXIDE Premium ED EA530 53Ah 540A pravá, rozměrově tedy vlezla tak tak, upravil konektory a koupil nabíječku CTEK MXS 5.0 NEW 12V 5A. Na baterii jsem natrvalo namontoval propojovací konektor ( je součástí nabíječky ) a když stojím více jak dva dny, tak auto připojím a je to. Tuto nabíječku hojně používájí ve Švédsku (auto nechají venku, nabíječku zavřou pod kapotu a je…..nevím ale jak by to dopadlo u nás Smích )
shopping.jpg">font> (15,96 KB)

--
7. Leden 2017 - 17:58

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".