chipovanie motor 1.4

Zdravim, mam honda 2010 s motorom 1.4 VTEC , 100 koni a chcel by som si dat nacipovat motor a tym padom troska zvysit vykon. Ma s tym niekto skusenosti ? oplati sa to vobec ?

Vložil tomas1990, 3. Srpen 2017 - 19:52
 

niio
příspěvků: 1655
bývalý majitel

Shi napsal:
tomas1990 napsal:
Zdravim, mam honda 2010 s motorom 1.4 VTEC , 100 koni a chcel by som si dat nacipovat motor a tym padom troska zvysit vykon. Ma s tym niekto skusenosti ? oplati sa to vobec ?

Chipovat má smysl jedině motory s turbem nebo kompresorem, a to ještě za předpokladu, že jsem ochoten vyššímu výkonu něco obětovat (životnost motoru, převodovky, emise). Reálně to má smysl jen u těch motorů, kde výrobce úmyslně uměle snížil výkon. Pak to má ještě smysl u motorů, kde došlo k nějakým významným mechanickým úpravám.

to mi pripomenulo hondu 6G, kde pre eu trh bol motor zamerne naledeny na 55kw. stacilo odstranit obmedzovac v sacom potrubi a hned malo auto 62kw, to bol tuning Směju se

--
7. Srpen 2017 - 8:57
Shi
příspěvků: 1026
bývalý majitel

tomas1990 napsal:
Zdravim, mam honda 2010 s motorom 1.4 VTEC , 100 koni a chcel by som si dat nacipovat motor a tym padom troska zvysit vykon. Ma s tym niekto skusenosti ? oplati sa to vobec ?

Chipovat má smysl jedině motory s turbem nebo kompresorem, a to ještě za předpokladu, že jsem ochoten vyššímu výkonu něco obětovat (životnost motoru, převodovky, emise). Reálně to má smysl jen u těch motorů, kde výrobce úmyslně uměle snížil výkon. Pak to má ještě smysl u motorů, kde došlo k nějakým významným mechanickým úpravám.

--
6. Srpen 2017 - 19:19
zitnyp
Obrázek uživatele zitnyp
Administrátor
příspěvků: 2249
bývalý majitel

Samo se "chipovat" da cokoliv. Pokud budeme brat v potaz, ze vymenim vyfuk a sani, abych mel vetsi odvod spalin a vyssi privod vzduchu, pouziju E85 (s vetsima vstrikama) nebo Natural 100oktan a naladim motor tak, aby fungovat mirne chudsi, tak diky vyssimu oktanovymu cislu nebude detonovat a pojede to lepe, ale motor se bude vic hrat. U pistaku takovy ladeni neni tak hrozny, vetsinou se detonaci nic nestane, pripadne to chytne cidlo klepani a vyresi to diky tomuhle podnetu.

Sam neco takovyho zvazuju u Wankelu, ale tam kdyz to clovek prezene a zadetonuje to, tak muzu rozebrat motor Smích

467672.pngPetr Žitný - LinkedIn

--
6. Srpen 2017 - 10:49
tomika
Obrázek uživatele tomika
příspěvků: 840
bývalý majitel

U atmosfericky plnenych motoru to postrada jakykoli ekonomicky smysl a ve vysledku i realny efekt. Ty neovlivnis prisun vzduchu (protoze nemas turbo / kompresor, kterym bys mohl davkovat jeho mnozstvi v case, jak uz tu niio popisoval). Jedine smysluplne reseni je, pokud ti soucasny vykon nepostacuje, si koupit neco jineho - treba 1.8ku nebo 2.0, kde je uz vykonu dostatek a nebo prejit na nejake preplnovane motory (pokud mas potrebu preci jenom "chipovat" motor). Co ja vim, tak Hondata jednotka pro TypeR ti zadne kone navic moc neda, jen si muzes zvolit libovolnou mapu prubehu tociveho momentu a posunout treba otacky pro spinani vtecu (plus dalsich x parametru) - tim dosahnout treba lepsiho zatahu ve strednich otackach (vymenou za vyssi spotrebu) a pripadne i posunuti limiteru. Porad ale ta cena jednotky a ladeni dle me nestoji za vysledny efekt. Smysl to ma pouze v pripade, ze clovek uvazuje o dalsich upravach na motoru a okoli.

Spritmonitor.de

--
4. Srpen 2017 - 11:18
niio
příspěvků: 1655
bývalý majitel

podla mna chip je blbost. tych par %, co z toho vydolujes (na ukor spotreby) absolutne nepocitis a ide mozno iba o dobry pocit.
A nerozumiem jednej veci, ze to vobec funguje,lebo (neuvazujem turbo):
1. benzinova zmes musi mat presny pomer vzduchu a paliva 14.2:1, aby horela s najvyssou ucinnostou
2. zmes sa miesa na zaklade vahy vzduchu
3. na zvysenie vykonu je potrebne dodat viac vzduchu a u benzinov je toto cisto mechanicka zalezitost a objem nasateho vzduchu urcuje objem valcov
4. jedine funkcne riesenie je turbo, ktore by fukalo viacej vzduchu, alebo viacej valcov, kedy k zapalu nedochadza kazdych 180stupnov otocenia klukovky, ale castejsie, co dava vacsi moment a z fyziky vieme, ze vykon je praca krat cas.

teda zaverom: pre ziskanie vyssieho vykonu je potrebne zvysit moment alebo predlzit cas (vyssie otacky) alebo kratsie prevody...

opravte ma, ak sa mylim.

--
4. Srpen 2017 - 9:02
PSebi
příspěvků: 237
5D 1.8 Sport
mám od: 21.8. 2010

Jsem šokován , Jsem nadšen

--
4. Srpen 2017 - 5:50
2bep
Obrázek uživatele 2bep
Administrátor
příspěvků: 5047
bývalý majitel

Pripadne chip stage 2. Vymenis rovnou za TypeR Mrk


--
3. Srpen 2017 - 20:22
zitnyp
Obrázek uživatele zitnyp
Administrátor
příspěvků: 2249
bývalý majitel

Ahoj,

beznej autobazar ti to vochipuje. Koupis 1.8iVTEC a tohle jim nechas protiuctem a neco doplatis Mrk

467672.pngPetr Žitný - LinkedIn

--
3. Srpen 2017 - 20:08

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".