Hledat |
Autosedačka - výhled z vozuZdravím všechny, možná hloupej dotaz...zvažuju výměnu svého daily erodecka za UFOna. A že bych ho rovnou testnul na dovču do Chorvatska. Máme ale 2 letýho sviště a tak si tam říkám, aby vůbec viděl ven - nejsou zadní boční skla na UFOnu hodně malý a moc vysoko? Aby z autosedačky nečučel na tapecírung dveří... Teď se vozí v CRV 1g, tam má výhled slušnej. Je mi jasný, že je to závislé na typu autosedačky, ale jestli je obecně výhled ze zadních sedaček horší? Máte někdo zkušenost? Díky moc za postřehy! Vložil Klasounek, 7. Srpen 2017 - 22:51
|
5D 1.8 Executive
mám od: 2.5. 2013
v provozu od: 1.11. 2008
Néé asi
5D 1.4 Sport
mám od: 11.8. 2017
v provozu od: 7.8. 2007
Díky za komenty. Nečekal jsem, že se to tady takhle rozjede.
Ono je pravda, že prostřední sedák není tak anatomicky tvarovanej a autosedačka do něj tak pěkně nepásne a stabilita by mohla být horší, ale asi tam taky prcka dávat nebudeme. Je toho víc, jak stabilita (stabilitu sedačky zkouším pokaždé, když jí přehazuju z auta do auta), tak pak manipulace s mlaďasem - natahovat se až na střed sedaček - navíc 8g je oproti CRV o dost níž, děsný a pak bezpečí... Při bočních nárazech jsou deformační zóny z obou stran dostatečné pokud by byl veprostřed, ale pak jsem si říkal že zepředu - sklo, letící objekty... Přeci jen bude prcek za předníma sedačkama víc schovanej.
bývalý majitel
Stále nechápu proč by tomu tak být mělo.
Napopak, kdyby stabilita prostřední sedačky měla spočívat v tom, že ji na místě drží ty dvě krajní sedačky, a ne "zaseknutý" bezpečnostní pás, tak je to nebezpečné, protože by pořádně neukotvená prostřední sedačka v případě nehody ohrožovala děti ve dvou krajních sedačkách.
A jsme zase na začátku. Co je na prostředním sedáku nevhodného? Je tam tříbodový pás a když se tam dá sedačka pro tříbodový pás a ten se správně utáhne, tak sice některá sedačka může být díky tvaru sedáku mírně nestabilnější, než by ta samá sedačka byla v bočních pozicích, ale na bezpečnost to vliv mít nebude, protože nějaká vůle tam vždy je i když je taková sedačka v některé z tebou doporučovaných krajních pozic.
Udělalo by to přesně to samé, co by udělala každá sedačka určená pro tříbodový pás, která je umístěna tak jak ty doporučuješ (u dveří), když by auto schytalo boční náraz na ty od sedačky vzdálenější dveře. Stabilita uchycení sedačky v kabině musí být dána jen a pouze tříbodovým pásem a ne tím jak daleko je od dveří nebo tím jaký tvar má sedadlo.
V tomto se tedy asi neshodneme. Každopádně Klasounek si názor udělá sám a jestli má isofixovou sedačku, tak střední místo stejně použít nemůže.
5D 1.8 Executive
mám od: 2.5. 2013
v provozu od: 1.11. 2008
Úplně jednoduše - dát do civica 8G doprostřed autosedačku je dost hazard. Pokud by měli být autosedačky tři vedle sebe vzadu tak je to v pohodě. Je tam tak málo místa, že by ta prostřední byla opřená o ty dvě na krajích, ale i tak si to nedokážu představit. Uprostřed není isofix, a prostřední sedák vzadu je nevhodný na umístěný autosedačky. Tady prostě není co řešit. Proto otázka jestli máš děti, věděl bys jak by to asi vypadalo kdyby uprostřed byla autosedačka v 8G a dokázal by sis hned představit co by to asi udělalo s dítětem při bočním nárazu. Já osobně bych tam prostě své dítě nedal a ať si každý myslí a píše tu co chce. Je to jen můj názor. To že prostřední sedadlo vzadu je nejbezpečnější jsem věděl - děkuji Shi za tvé odkazy, určitě je i ostatní ocení
bývalý majitel
Děti nemám, ovšem tvůj dotaz na to zda mám děti, mi přijde poněkud mimoběžný. Autosedačku už jsem párkrát do auta umísťoval. Jak jsem psal, co se týče delších cest s dětmi v autě, jsem teoretik. Ovšem na rozdíl od většiny rodičů, které jsem měl možnost pozorovat "v akci", poznám, když je sedačka namontovaná tak blbě, že nemůže plnit svou funkci. A že mám řešit chování sedačky při nárazu z boku, tak na to jsem přišel dřív, než autoři homologačních předpisů EU (ECE R44) . Autosedačky jsem vždy vybíral podle testů, které dělali na severu Evropy, kde měli (a mají) v této oblasti regulátoři i výrobci proti zbytku Evropy náskok tak asi 7 až 10 let (aktuálně viz např https://www.folksam.se/media/Rapport_Bilbarnstolar_2016_Eng_K3_tcm5-33085.pdf).
Ale zpět k podstatě - proč je na základě tvých "zkušeností s ostatními řidiči a bouračkách co mám" špatné umístit na dlouhou cestu sedačku na místo, které je z hlediska nárazu jedno z nejbezpečnějších ?
5D 1.8 Executive
mám od: 2.5. 2013
v provozu od: 1.11. 2008
Shi, máš děti?
bývalý majitel
Miki: Prostředí místo vzadu by mělo být jedno z nejbezpečnějších míst v autě. Takže fakt nechápu co je na tom špatného. Já vidím jen samá pozitiva.
"According to both the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) and the American Academy of Pediatrics (AAP), the middle seat is safest for kids too. In fact, the NHTSA recommends that all children under the age of 13 ride in the back — ideally in the center. But there’s a major caveat to this recommendation: the middle car seat is only safest if a full seat belt (rather than just a lap belt) is used. So if you’re driving an older car without a full, 3-point seat belt, your children are better off sitting in a back window seat."
http://blog.esurance.com/safest-seat-in-the-car/
5D 1.8 Executive
mám od: 2.5. 2013
v provozu od: 1.11. 2008
Zajímavé téma tu máte Mám dvě děti které se v civicu vozí, dost s nimi cestujeme (6měsíců a 2,5let). Jedna sedačka isofix zn. Chicco, pevná vysoký posez, směr dopředu, malá toho dost vidí a na svůj malý vzrůst vidí ven - jentaktak ven, hlavičku má na úrovni kraje tapecu dveří. 8G není zrovna ze zadních míst super auto na koukání z okénka a kochání se. Ale nevím jaké máš dítě a jak moc prožívá jízdu a cestu v autě. Naše malá taky pokukuje ven, občas otvírám panoramu, ale pak vytuhne a spinká, nebo si zpívá a hraje Ale i tak na cestu do Chorvatska to je minimálně 7h.jízdy, bych to nijak neprožíval. Jen já bych podle sebe určitě nedával sedačku doprostřed, a to jen z jednoho důvodu a to bezpečnostního. Věc názoru, já osobně bych se bál. Po těch zkušenostech s ostatními řidiči a bouračkách co mám, bych rozhodně dítě doprostřed nedal.
bývalý majitel
Jak už jsem psal - pokud sedačka není isofix / isofix+ a je držená jen pásem, tak by to jít mělo. Navíc pokud není nějak divně konstruovaná, tak když se pás správně přitáhne, tak by stabilní být měla víc než dostatečně. Bohužel většinu lidí nenapdane po umístění sedačky do auta se sedačkou zkusit škubnout, aby si ověřili, že to mají opravdu správně a že při nárazu dítě neskončí rozpláclé sedačkou na dveřích ...
Co se týče dovolené v Chorvatsku, tak CRV bude možná mít lépe vyřešený přívod chladného vzduchu z klimatizace dozadu. To, jak se svišťovi bude dýchat, mi přijde jako podstatnější, než to, jestli bude mít výhled. Ale co se týče sviťů na dlouhé trasy v autě, jsem pouze teoretik
5D 1.4 Sport
mám od: 11.8. 2017
v provozu od: 7.8. 2007
Pravda, sedačka uprostřed by byla řešením... Otázkou je, jak by byla stabilní - přeci jen, ten střední sedák je takovej provizorní a vypoulenej. Každopádně díky za postřeh!