Hledat |
2.2 CTDi - Šedý kouř při studeném startuAhoj všem Poslední dobou sleduji, že jak auto déle stojí, tak při následném startu pěkně zakouří. Jen na pár vteřin a pak už je klid. Stejně tak, když je motor ještě zahřátý, tak následné po startu bez náznaku kouře. Motor nějakou spotřebu oleje má, ale to měl i dříve, když nekouřil. Je zajímavé, že na zahraničních fórech dost častá záležitost (Accord, CRV, Civic), ale ve finále žádné konkrétní vyjádření, kde problém nakonec byl Tlaky OK. Zkusil jsem jiné vstřikovače, kde mám jistotu, že jsou v pořádku - nepomohlo. Pak další možná příčina: netěsnící turbo. Ale hadice do sání není nějak zalitá olejem a když ji před tím studeným startem odpojím, stejně kouřím Takže turbo taky vynechávám. Zbývá tedy už jen těsnění ventilů? Ale tady bych očekával, že nebude problém jen při tom studeném startu, ale mělo by zakouřit i za jízdy po uvolnění plynu a následném sešlápnutí/prudké akceleraci. Je tedy otázka, jestli ten kouř v tu chvíli jen nevidím Kdyby nebyla výměna těsnění tak náročná, tak to nechám udělat. Ale nerad bych to podstoupil a výsledek 0 Co třeba EGR? Nemáte tedy někdo u CTDi stejnou zkušenost a hlavně s nějakým úspěšným řešením? Díky moc! Vložil rolfen, 26. Červenec 2021 - 12:08
|
5D 2.2 Sport
mám od: 3.7. 2012
v provozu od: 3.7. 2012
Přesně tak Měl jsem totiž možnost prohlédnout si hlavu u stejného motoru. Hlava má v místech, kde je ventil, vyvýšený profil. V této „vaničce" se po vypnutí motoru stále drží olej. No a zbytek už je jasný...
A ten únik bude tak malý, že za jízdy to člověk nepozná. Ale jak auto déle stojí, olej má čas protéct kolem ventilu, nahromadit se ve spalovací komoře a to je těch pár smradlavejch a kouřivejch vteřin po startu
To je teorie, po výměně gufer bude ověřená Ale jelikož sem postupně vyřadil ten zbytek, tak úspěšnosti dávám 99%
5D 1.8 Sport
mám od: 31.8. 2019
v provozu od: 13.2. 2012
Ahoj. To jako gufera na ventilech že propouští olej?
5D 1.8 GT
mám od: 24.7. 2020
v provozu od: 1.5. 2010
No pekne, držím palce, tak potom daj vedieť, či to bolo ono
5D 2.2 Sport
mám od: 3.7. 2012
v provozu od: 3.7. 2012
DPF naštěstí nemám
Ale stejně, dle všeho to budou na 99% gufera. Už jsem se rozhodl, že se do nich pustím. Tak uvidíme
5D 1.8 GT
mám od: 24.7. 2020
v provozu od: 1.5. 2010
Nie som síce odborník, no ak ho máš, tak čo DPF?