Hledat |
1.4 i-DSI nevládze?Zdravím Rád by som sa spýtal či je to normálne alebo nie, no keď idem po diaľnici a je dlhšie nejaké prevýšenie - cesta do kopca, tak mi ide max 110 (zaradená 6) a to mám plyn na podlahe a má čo robiť. V aute sme dvaja, v kufri nič. Vložil Cako_SK, 5. Leden 2016 - 13:57
|
bývalý majitel
To Cako_SK: Vítej v klubu toho nejlepšího auta.
5D 1.8 Sport
mám od: 21.8. 2010
To Cako_SK: Jen pro připomenutí, motor točit co snese až po zahřátí motoru, oleje atd.
Ale to snad každý ví.
5D 1.8 GT
mám od: 11.1. 2019
v provozu od: 26.7. 2010
aha = v tom případě gratulace k Civicu, resp. k výběru vozidla . Neboj se ho točit podle potřeby, bude se snažit podat výkon . A naopak, kde není třeba zrychlení, řadit nahoru co snese a na plyn šlapat tak, aby se držela jen stejná (konstantní) rychlost - spotřeba by neměla zase tak naskakovat nahoru .
Jízdní styl určitě najdeš a Honda to taky zvládne
& vítej v klubu
5D 1.4 Comfort
mám od: 30.5. 2015
v provozu od: 30.5. 2006
práveže toto je moje prvé auto predtým som akurát na maminom peugeote 206 plus 1.4 benzín. Aj to len občas. Ale ďaleko som nechodil tak si už ani nepamätám či to bol rozdiel alebo nie.
Každopádne ťa chápem
5D 1.8 GT
mám od: 11.1. 2019
v provozu od: 26.7. 2010
Nevím, s čím jsi jezdil dříve, ale pokud jsi zvyklý na naftu, tak se nedivím pocitu "nevýkonu" = prostě točit na vyšší otáčky. Je to atmosféra a váha vozu není právě nejnižší. Pochopitelně s nárustem otáček očekávej vyšší spotřebu Ale je to otázka zvyku - plynule s nízkou spotřebou není nemožné. Nechci poučovat, snad mi je rozumět
I s 1,8 bych raději sundal 100 kg než přidal 50HP
5D 1.4 Comfort
mám od: 30.5. 2015
v provozu od: 30.5. 2006
ďakujem veľmi pekne za rýchle odpovede som sa zľakol že to nie je normálne... ale asi je
příspěvků: 5047
bývalý majitel
Jenom doplním HandrejH pár čísly.
Civic 5D s 1,3i-DSI : 1.240kg, 83k/5.700ot a 118Nm/2.800ot
Civic 5D s 1,8i-VTEC : 1.265kg, 140k/6.300ot a 174Nm/4.300ot
A i 1,8 má problém udržet na šestku tempomatových 130km/h v některých dálniční stoupáních, třeba CZ D1 přes Vysočinu.
V obou případech jde o atmosférické benzíny, takže výkon je v otáčkách. Nesmíš se bát podřazovat a točit. Majitelé 1,3 i-DSi určitě doplní optimální otáčky pro podobné zrychlování v kopci, u 1,8 i-VTEC je to 4.000 - 7.000ot.
Obecně u takových motorů nemá moc smysl v kopci šestku jen přišlápnout, jednoduše nemá v daných otáčkách potřebnou sílu a navíc tam šestka je kvůli snížení spotřeby neni stavěná na akceleraci.
Ale jak píše HandrejH, faktem je, že Civic s 1,3 i-DSI byl prvoplánově zamýšlen na městský/příměstský provoz s nízkou spotřebou.
5D 1.8 Sport
mám od: 25.4. 2009
v provozu od: 25.4. 2009
Je normalne, ze atmosfericky motor dosahuje svoj vykon a krutiaci moment pri menovitych otackach. V 110kmh na 6. st. nemoze tak skromny motor z principu podavat dostatocny vykon na prekonanie tiahlych stupani. Treba radit, druha vec je ta, ze ide o 8-ventil (este k tomu s dvoma svieckami na valec), a tocenie tohto motora nebude mat az tak velky prinos, kedze bol od pociatku ladeny na uspornost a nizsie otacky. Je to jednoducho prilis maly motor na relativne tazke auto.