K dálnicím - Bacha v Itálii, měří se mezi mýtnými branami (tzv. System of safety "Tutor"), vždy průměrná rychlost s 10% rezervou, takže konstantních tachometrových 145-150 by mělo být v pohodě, pokud nejsou omezení...
tak to veru neviem ci je pravda,aspon nie pri kazdej,nie tade kde chodim ja, ja chodievam tak tacho 140 a este ma predbiehaju, raz som mal na tacho 217 a talian tesne za mnou, zrazu zjazd, platenica,... nic. ono maju velmi vysoké pokuty za rychlost, len musia vas namerat,a ked meraju tak kazdy kto ide len blika aby ste vedeli ze su tam a davali si pozor.
v taliansku je treba naucit sa jazdit ako taliani,vyhoda je ta, ze ked ste v taliansku tak viete ze ten co ide z vedlajsej cesty tak vam vbehne do cesty takze s tym uz ratate a davate si pozor inak vsetko ako pises, ci je tam plna ciara alebo aj dve plus tabula zakaz este aj obmedzene na 70 a vy idete 90 a aj tak vas predbiehaju,....
FERRARI fan
--
31. Říjen 2011 - 6:43
Kubajsu
příspěvků: 486
bývalý majitel
K dálnicím - Bacha v Itálii, měří se mezi mýtnými branami (tzv. System of safety "Tutor"), vždy průměrná rychlost s 10% rezervou, takže konstantních tachometrových 145-150 by mělo být v pohodě, pokud nejsou omezení...
Trochu OT: Projel jsem Itálii na Sicílii a zpátky, s vyhnutím se veškerým placeným úsekům (dálnice mě velmi neba a nic z ní člověk nevidí, tak proč za to ještě platit). Čím víc na jih, tím víc se liší řidičský styl a zdražuje benzín (sever cca 1,53€ jih až přes 1,70€). Na jihu neexistují prakticky žádný předpisy (respektive existují, ale nikdo je nedodržuje ani nekontroluje), čemuž se ani není co divit vzhledem k jejich nesmyslnosti (např. omezená rychlost na 50 a plná čára na 2km široké rovince), takže rychlost prakticky libovolná, plná čára znamená předjeď rychle, dvojitá plná "předjeď velmi rychle", při předjíždění se vyplácí použít klakson, italové se uklidí ke kraji, stejně tak při projíždění kolem křižovatek z kterých by někdo eventuelně mohl vyjet.
Přednosti platí hrubě orientačně, vyplácí se spoléhat na oční kontakt, takže i ulice s intenzitou dopravy srovnatelná s magistrálou se dá přejet napříč téměř bez zastavování, italové si s tím poradí.
Blinkry se používají pouze při odbočování a parkování.
Naprostá většina italů jsou "rovinkáři". Na rovině jedou jak střelení, ale jak přijedou do zatáček, tak se celkem plouží. Za to může jak nedostatek rukou (levá je neustále vyvěšená z okýnka, tak pravá musí zvládnout všechno ostatní včetně telefonu a svačiny), tak i velmi kluzké asfalty (kloužou i za sucha, ale při dešti je to jak jet po sněhu).
Ve střední Itálii jsem se 3x potkal s Carabinieri (1 jen tak, 2x při přespávání v autě u silnice), umí anglicky a jsou přátelští a vstřícní (když zjistí že člověk není utečenec a mafián ) a mají snahu poradit a pomoc. Ve střední Itálii se taky na každém rohu měří (tolik radarů jsem v ČR nepotkal za poslední 2 roky, jako tam za den).
příspěvků: 754 5D 1.8 Comfort
mám od: 13.6. 2006
v provozu od: 13.6. 2006
Projel jsem minulý týden po dálnicích ze severu na jih A i SLO a konstatuji osobní postřeh, že ve SLO jsou nové a krásné dálnice a v A staré, úzké a pemanetně v opravě. Píši o těch po kterých jsem cestoval. V HR jsem jel jen krátký úsek cca 20 km na Istrii a ta dálnice byla široká a nová. Na šoféry si v žádném z těch 3 států nemohu stěžovat.
To Rakousko je však skoro utrpení i pro CivIčka, hodně úzké provizorní koridory s omezenou rychlostí, včetně obchvatu přes Vídeň.
Nevim jesti tady zbytecne nestrasite, ja jsem totiz myslel ze databaze registraci aut v EU maji byt propojene az nekdy v roce 2013, do te doby muzeme byt v klidu. Zajimalo by me, jak frantici a jim podobni zjisti na jakou adresu mi maji tu pokutu poslat pokud jezdim na ceskych SPZ a v CR neni zadna instituce ktera by jim tuto informaci predala a na kterou by tyto pokuty mohli zasilat. Ale mozna se pletu, tak pokud mate nekdo presnejsi info, tak sem s tim at vim, jestli si mam davat pozor. Jine to je samozrejme pokud jste chycen a zastave pri cinu.
Jinak jelikoz bydlim v BE a do FR jezdim vcelku casto, nemluve o pravidelnych presunech do CZ pres DE, tak musim plne souhlasit s Bullym ohledne chovani na silnicich a prumernych rychlostech, dostat se nad prumer 150 na useku vetsim nez 500km je potreba ne jen silne auto, ale hlavne velke stesti. Jinak pokud nekdo parkrat projede pres Pariz autem, tak uz nikdy nenapise ze ve FR se jezdi ohleduplne a klidne. Ja jsem pokazde rad, kdyz na aute neni dalsi skrabanec. V DE to je diametralne odlisne a to i ve velkych mestech.
BTW. Samostatna rubrika pro toto tema, by asi vazne nebyla od veci.
--
28. Září 2011 - 21:46
Bully
příspěvků: 1955
bývalý majitel
Jezdit po Francii je za trest, mezi peage (mytnymi branami) se meri rychlostni prumery, takze pokud uplne nahodou nepotkate zadny stacionarni radar- kterych je vsude vic nez plno, tak vam pri prekroceni rychlosti automaticky daji pokutu, pokud sjedete z dalnice mezi dotycnymi branami driv nez je teoreticky mozne. Jedinou zabavou francouzu na dalnici jsou zurive sprinty 0-130 z peage, to se v kazdem tatikovi v Espace a Meganech probudi detska duse zavodnika a zasazi si pro radost
shamania napsal:
2bep napsal:
Francii. Tam se tolik nestaví a tak půjde držet 130 více méně celou dálnici.
Mytne brany + fakt, ze dalnice casto slouzi jako mestsky obchvat udela sve!
________________
--
26. Září 2011 - 19:33
Bully
příspěvků: 1955
bývalý majitel
2bep:
Nez nejaky povrch asfaltu ma x-krat vetsi vliv na spotrebu smer a sila vetru a samozrejme charakter dalnice co se prevyseni tyka. D1 (po ktere jsi nejel), ale i D5ka jsou same prudke stoupani a klesani a sama zatacka, zatimco v Nemecku zvlast smer Z-V je vicemene rovinaty a s pozvolnym stoupanim. Dal (pokud nechytnes zacpu) jsou DE dalnice nejenom diky vice pruhum propustnejsi a tim odpada caste brzdeni a akcelerace. Neco udela i kvalita benzinu, protoze jsi urcite v Nemecku tankoval a dal nikdy nemuzes objektivne posoudit jestli jsi jel vsude stejne plynule co se tyka tve jizdy, uz kvuli provozu.
Ja jezdim uz 11 let nekolikrat rocne 1000 km z Lucemburska kde zijeme az k Breclavi (ev."jenom" Brno) a zpet a rozdil ve spotrebe vidim vicemene jenom v tom jak moc na to slapu + kde a jak dlouho se posunujeme v dopravnich zacpach.
________________
--
25. Září 2011 - 13:22
Bully
příspěvků: 1955
bývalý majitel
Nejake samostatne tema by nebylo od veci, to mas pravdu
U tech peage funguje automatika. Stacionarni radary foti sice automaticky pri kazdem sebemensim prekroceni rychlosti, ale 1/ je vzdycky rozdil mezi rychlosti na tachometru a realnou rychlosti (i u mych novych plastu 225/40x18 mi tachometr ukazuje 130 a pritom jedu cca 124-125 podle GPS), 2/ je nastavena urcita tolerance, par drobnych km/hod. pres limit FR policie zrejme taky odpousti. Co se tyka posilani faktur za pokuty- napred by urcite meli poslat oznameni o prestupku s puvodni castkou. Treba v Nemecku me kupodivu na jakemsi omezeni rychlosti vzali radarem pri cca 120 km/h na 90 a nic, zatimco zene poslali slozenku taky z Nemecka za mnohem mensi prohresek proti povolene rychlosti (auta jsou prihlasena v Lucembursku). Nekdy se na to mozna proste vykaslou
shamania napsal:
Asi by to chtelo presunout do noveho tematu "evropske dalnice" nebo tak neco
To ze se meri mezi peage (i kdyz nutno rict, ze se jim snazim vyhejbat) je pro me novinka a to docela dulezita, protoze tady docasne bydlim. Ale mas pravdu, ze se dostat pres prumernou rychlost 130km/h na vetsich usecich opravdu neni tak snadny.
Jsem si stoprocentne jisty, ze uz me FR radary asi 2x vyfotily, je tomu pres rok a nic neprislo, tak snad musi dat nejdriv vedet nez zacnou naskakovat penale, ne? Docela jsi me vydesil :)
________________
--
28. Září 2011 - 21:42
shamania
příspěvků: 562 5D 1.8 Sport
mám od: 28.11. 2008
v provozu od: 28.11. 2008
Asi by to chtelo presunout do noveho tematu "evropske dalnice" nebo tak neco
To ze se meri mezi peage (i kdyz nutno rict, ze se jim snazim vyhejbat) je pro me novinka a to docela dulezita, protoze tady docasne bydlim. Ale mas pravdu, ze se dostat pres prumernou rychlost 130km/h na vetsich usecich opravdu neni tak snadny.
Jsem si stoprocentne jisty, ze uz me FR radary asi 2x vyfotily, je tomu pres rok a nic neprislo, tak snad musi dat nejdriv vedet nez zacnou naskakovat penale, ne? Docela jsi me vydesil
bývalý majitel
Třeba před tím stál na odpočívadle
A určitě to zatím nebude všude, zavádí to teprve v posledních letech...
http://www.autostrade.it/assistenza-al-traffico/tutor.html?initPosAra=3_4
http://moje.auto.cz/Kubajsu/honda.html
3D 1.8 Sport
mám od: 2.4. 2008
tak to veru neviem ci je pravda,aspon nie pri kazdej,nie tade kde chodim ja, ja chodievam tak tacho 140 a este ma predbiehaju, raz som mal na tacho 217 a talian tesne za mnou, zrazu zjazd, platenica,... nic. ono maju velmi vysoké pokuty za rychlost, len musia vas namerat,a ked meraju tak kazdy kto ide len blika aby ste vedeli ze su tam a davali si pozor.
v taliansku je treba naucit sa jazdit ako taliani,vyhoda je ta, ze ked ste v taliansku tak viete ze ten co ide z vedlajsej cesty tak vam vbehne do cesty takze s tym uz ratate a davate si pozor inak vsetko ako pises, ci je tam plna ciara alebo aj dve plus tabula zakaz este aj obmedzene na 70 a vy idete 90 a aj tak vas predbiehaju,....
FERRARI fan
bývalý majitel
K dálnicím - Bacha v Itálii, měří se mezi mýtnými branami (tzv. System of safety "Tutor"), vždy průměrná rychlost s 10% rezervou, takže konstantních tachometrových 145-150 by mělo být v pohodě, pokud nejsou omezení...
Trochu OT: Projel jsem Itálii na Sicílii a zpátky, s vyhnutím se veškerým placeným úsekům (dálnice mě velmi neba a nic z ní člověk nevidí, tak proč za to ještě platit). Čím víc na jih, tím víc se liší řidičský styl a zdražuje benzín (sever cca 1,53€ jih až přes 1,70€). Na jihu neexistují prakticky žádný předpisy (respektive existují, ale nikdo je nedodržuje ani nekontroluje), čemuž se ani není co divit vzhledem k jejich nesmyslnosti (např. omezená rychlost na 50 a plná čára na 2km široké rovince), takže rychlost prakticky libovolná, plná čára znamená předjeď rychle, dvojitá plná "předjeď velmi rychle", při předjíždění se vyplácí použít klakson, italové se uklidí ke kraji, stejně tak při projíždění kolem křižovatek z kterých by někdo eventuelně mohl vyjet.
Přednosti platí hrubě orientačně, vyplácí se spoléhat na oční kontakt, takže i ulice s intenzitou dopravy srovnatelná s magistrálou se dá přejet napříč téměř bez zastavování, italové si s tím poradí.
Blinkry se používají pouze při odbočování a parkování.
Naprostá většina italů jsou "rovinkáři". Na rovině jedou jak střelení, ale jak přijedou do zatáček, tak se celkem plouží. Za to může jak nedostatek rukou (levá je neustále vyvěšená z okýnka, tak pravá musí zvládnout všechno ostatní včetně telefonu a svačiny), tak i velmi kluzké asfalty (kloužou i za sucha, ale při dešti je to jak jet po sněhu).
Ve střední Itálii jsem se 3x potkal s Carabinieri (1 jen tak, 2x při přespávání v autě u silnice), umí anglicky a jsou přátelští a vstřícní (když zjistí že člověk není utečenec a mafián ) a mají snahu poradit a pomoc. Ve střední Itálii se taky na každém rohu měří (tolik radarů jsem v ČR nepotkal za poslední 2 roky, jako tam za den).
http://moje.auto.cz/Kubajsu/honda.html
5D 1.8 Comfort
mám od: 13.6. 2006
v provozu od: 13.6. 2006
Projel jsem minulý týden po dálnicích ze severu na jih A i SLO a konstatuji osobní postřeh, že ve SLO jsou nové a krásné dálnice a v A staré, úzké a pemanetně v opravě. Píši o těch po kterých jsem cestoval. V HR jsem jel jen krátký úsek cca 20 km na Istrii a ta dálnice byla široká a nová. Na šoféry si v žádném z těch 3 států nemohu stěžovat.
To Rakousko je však skoro utrpení i pro CivIčka, hodně úzké provizorní koridory s omezenou rychlostí, včetně obchvatu přes Vídeň.
bývalý majitel
Prosim o presunuti techhle prispevku do prave vytvoreneho tematu http://8g.hondaclub.cz/forum/evropske-dalnice-zkusenosti-postrehy at tu nejsme tak , diky.
________________
bývalý majitel
Nevim jesti tady zbytecne nestrasite, ja jsem totiz myslel ze databaze registraci aut v EU maji byt propojene az nekdy v roce 2013, do te doby muzeme byt v klidu. Zajimalo by me, jak frantici a jim podobni zjisti na jakou adresu mi maji tu pokutu poslat pokud jezdim na ceskych SPZ a v CR neni zadna instituce ktera by jim tuto informaci predala a na kterou by tyto pokuty mohli zasilat. Ale mozna se pletu, tak pokud mate nekdo presnejsi info, tak sem s tim at vim, jestli si mam davat pozor. Jine to je samozrejme pokud jste chycen a zastave pri cinu.
Jinak jelikoz bydlim v BE a do FR jezdim vcelku casto, nemluve o pravidelnych presunech do CZ pres DE, tak musim plne souhlasit s Bullym ohledne chovani na silnicich a prumernych rychlostech, dostat se nad prumer 150 na useku vetsim nez 500km je potreba ne jen silne auto, ale hlavne velke stesti. Jinak pokud nekdo parkrat projede pres Pariz autem, tak uz nikdy nenapise ze ve FR se jezdi ohleduplne a klidne. Ja jsem pokazde rad, kdyz na aute neni dalsi skrabanec. V DE to je diametralne odlisne a to i ve velkych mestech.
BTW. Samostatna rubrika pro toto tema, by asi vazne nebyla od veci.
bývalý majitel
Jezdit po Francii je za trest, mezi peage (mytnymi branami) se meri rychlostni prumery, takze pokud uplne nahodou nepotkate zadny stacionarni radar- kterych je vsude vic nez plno, tak vam pri prekroceni rychlosti automaticky daji pokutu, pokud sjedete z dalnice mezi dotycnymi branami driv nez je teoreticky mozne. Jedinou zabavou francouzu na dalnici jsou zurive sprinty 0-130 z peage, to se v kazdem tatikovi v Espace a Meganech probudi detska duse zavodnika a zasazi si pro radost
________________
bývalý majitel
2bep:
Nez nejaky povrch asfaltu ma x-krat vetsi vliv na spotrebu smer a sila vetru a samozrejme charakter dalnice co se prevyseni tyka. D1 (po ktere jsi nejel), ale i D5ka jsou same prudke stoupani a klesani a sama zatacka, zatimco v Nemecku zvlast smer Z-V je vicemene rovinaty a s pozvolnym stoupanim. Dal (pokud nechytnes zacpu) jsou DE dalnice nejenom diky vice pruhum propustnejsi a tim odpada caste brzdeni a akcelerace. Neco udela i kvalita benzinu, protoze jsi urcite v Nemecku tankoval a dal nikdy nemuzes objektivne posoudit jestli jsi jel vsude stejne plynule co se tyka tve jizdy, uz kvuli provozu.
Ja jezdim uz 11 let nekolikrat rocne 1000 km z Lucemburska kde zijeme az k Breclavi (ev."jenom" Brno) a zpet a rozdil ve spotrebe vidim vicemene jenom v tom jak moc na to slapu + kde a jak dlouho se posunujeme v dopravnich zacpach.
________________
bývalý majitel
Nejake samostatne tema by nebylo od veci, to mas pravdu
U tech peage funguje automatika. Stacionarni radary foti sice automaticky pri kazdem sebemensim prekroceni rychlosti, ale 1/ je vzdycky rozdil mezi rychlosti na tachometru a realnou rychlosti (i u mych novych plastu 225/40x18 mi tachometr ukazuje 130 a pritom jedu cca 124-125 podle GPS), 2/ je nastavena urcita tolerance, par drobnych km/hod. pres limit FR policie zrejme taky odpousti. Co se tyka posilani faktur za pokuty- napred by urcite meli poslat oznameni o prestupku s puvodni castkou. Treba v Nemecku me kupodivu na jakemsi omezeni rychlosti vzali radarem pri cca 120 km/h na 90 a nic, zatimco zene poslali slozenku taky z Nemecka za mnohem mensi prohresek proti povolene rychlosti (auta jsou prihlasena v Lucembursku). Nekdy se na to mozna proste vykaslou
________________
5D 1.8 Sport
mám od: 28.11. 2008
v provozu od: 28.11. 2008
Asi by to chtelo presunout do noveho tematu "evropske dalnice" nebo tak neco
To ze se meri mezi peage (i kdyz nutno rict, ze se jim snazim vyhejbat) je pro me novinka a to docela dulezita, protoze tady docasne bydlim. Ale mas pravdu, ze se dostat pres prumernou rychlost 130km/h na vetsich usecich opravdu neni tak snadny.
Jsem si stoprocentne jisty, ze uz me FR radary asi 2x vyfotily, je tomu pres rok a nic neprislo, tak snad musi dat nejdriv vedet nez zacnou naskakovat penale, ne? Docela jsi me vydesil