Hledat |
10 let v UFUKdyž jsem o prázdninách 2005 ukazoval fotky konceptu UFA své přítelkyni, smál jsem se. Tohle přece nikdo nemůže začít prodávat, je to tak jiné... Honda se po delší době odvázala a vymyslela něco výrazně nového. Zlí jazykové hned začali tvrdit, že to bude propadák. Pokud se vůbec někomu bude líbit, brzy se okouká a Honda bude mít problém. Historie ukázala Ten podzim jsem zrovna vybíral nové auto a UFO přišlo v ten nejlepší okamžik. Jednoduchý vejčitý design s občasnými trojúhelníky a bez zbytečností mě zaujal na první pohled. Design, který se mi líbil a i po deseti letech ve mně vzbuzuje příjemné pocity. Začal jsem se zapojovat do diskuze na auto.cz a srovnávat. Druhé zaujetí přinesly papírové hodnoty motoru, konkurence vždy v něčem zaostávala. Například druhý velký favorit - VW Golf (haha) měl oproti Hondě na výběr přímo kopici motorů, ale většina byla (v porovnání s R18) nepoužitelná a ten zbytek byl větší či menší kompromis. Ani při porovnání dalších parametrů Civic nezaostával (spíše naopak) a stejné to bylo i s výbavou a cenou. Informací přibývalo a začal jsem je shromažďovat na svém osobním webu. Vše hrálo Civicu do karet, proto jsem byl velmi zvědavý, jak bude Civic vypadat naživo. První možnost u nás byla výstava Autoshow v Praze, čehož jsem využil. A ani teď nepřišlo zklamání. Pak už nezbývalo než čekat, až auta přijedou k dealerům a budu si ho moci prohlédnout podrobněji. A snad se i svézt. Hned co se auta objevily na salónech, zamířil jsem do Motola na testovací jízdu... Po nasednutí a otočení klíčkem jsem se ocitl v jiném světě. Zatímco jsem seděl před prodejnou v novém předváděcím autě, posílal jsem první nadšené SMS. Za chvíli dorazil někdo z Hondy (myslím, že to byl pan generální z Hondy ČR, který tam byl v té době na návštěvě) a vydali jsme se na cestu. Z té už si moc nepamatuju, ale celkový dojem byl jasný. To auto mi prostě sedělo Na konci stejného týdne jsem absolvoval ještě jednu jízdu a podpis smlouvy. Původně jsem chtěl červenou (auto by IMHO mělo mít výraznou barvu), ale na tu bych čekal půl roku a navíc - modrá je dobrá Ani tak to nebylo na počkání. Ten můj UFOun na mě dlouhé dva měsíce čekal ve Slovanském domě, kde byl vystaven. Byl to zvláštní pocit, chodit se tam na něj dívat. Těsně před Vánoci jsem se konečně dočkal a stálo to za to. Hned jsem vyrazil do Příbrami, kde na nás čekaly nové akorďácké kola se zimními pneu. Po cestě domu jsem ještě musel kousek za Sedlčany zastavit, abych si ho znovu prohlédnul. Dodnes si na to vzpomenu, když okolo toho místa projíždím První týdny a měsíce byly velmi zajímavé. Hodně věcí bylo nových a jedna z nich byla i pozornost, kterou mému autu věnovali lidé okolo. Někde zastavit a na někoho čekat bylo jako postavit se do výlohy v plavkách od Borata. UFOunů bylo navíc tak málo, že i v Praze nějakého potkat byl velký svátek. Zatímco jsem si užíval první dny a týdny nového auta, shromažďoval jsem dál informace a dělil se o ně s ostatními. Na tu jednoduchou webovou stránku jich už ale bylo příliš moc. Proto jsem se domluvil s kluky z Hondaclubu, aby mi udělali záznam v DNS a na 8G.HONDACLUB.CZ spustil nový web. Komunita se i díky zázemí (samostatný web + diskuze v té době ještě na cafe.auto.cz - dnes už neexistujícím) pomalu rozšiřovala. Udělali jsme samolepkovou soutěž, rozdávali vizitky. Přišly první srazy, srovnáváky (4D/5D, podvozky,...), lov UFOnů a další aktivity. Postupně jsem zjišťoval, že součástí širší komunity (Honda-club.cz) jsou i lidé, které znám z jiných aktivit. I díky tomu jsem se zúčastnil tří akcí Suppcom Racing, volných jízd na okruhu v Mostě, a objevil nový druh zábavy, který výrazně pomohl ke zlepšení mých řidičských schopností. S časem se měnilo i mé auto. Protože ale nejsem zastánce tuzingu a optituningu a jsem přesvědčen, že k UFU patří i to akvárko, které někteří majitelé vyměňují za mřížku, bylo změn velmi málo. Když nepočítám droboť typu držák telefonu, vlastně jenom dvě zajímavé:
Přestože jsem s autem byl spokojený, tyto dvě úpravy moji spokojenost ještě zvýšily. A tak vlastně dlouho nebylo třeba hledat nástupce. Abych s odstupem času shrnul to, co se mi na UFU nejvíce líbí, co mi pomohlo užít si mnoha spokojených kilometrů za volantem - nebo co je obecně oceňováno na 8G (seřazeno podle mých priorit):
A naopak věci, které u mne nemají takovou váhu jako výše zmíněná pozitiva, ale které by přesto nebylo fér při hodnocení přehlížet:
UFO bylo mé první auto, které jsem si mohl (vzhledem ke změně zaměstnavatele) svobodně vybrat, a vydrželo mi mnohem déle, než bylo v plánu. Nikdy mne nikde nenechalo (když pominu dvakrát vybitou baterii na konci její/jejich životností). Ale teď cítím potřebu posunout se někam dál, objevovat něco nového a něco nového se také naučit. Pomalu se loučím a je mi jasné, že na tohle auto, které mi dělalo společnost nemalou část mého života a se kterým jsem najezdil téměř 200 tisíc kilometrů nikdy nezapomenu. Přestože pro mně nebylo možné nestat se fanouškem Hondy, jsem rozhodnutý jít teď jiným směrem. Budu velmi zvědav, jak dopadne desátá (sudá - dobrá?) generace Civicu, ale ta devátá mě neuchvátila. Velká část toho, co se mi na 8G líbilo, je pryč. Platí to i u nového Type-R, který sice výrazně zrychlil, ale po dopingu v podobě přeplňování. Chápu, proč to dělají a netvrdím, že to je špatně. Jen to není cesta, kterou se teď chci vydat. Nehledě na design, který vyzdvihuje to, co se mi na 9G nelíbí - spoustu zbytečných hran a kudrlinek a navíc ještě zaručeně „funkčních“ prvků, které jsou na druhý pohled pouze pozlátkem (jako jsou zevnitř zaslepené větrací otvory). Bude to jistě skvělé auto (a gratuluji těm, kdo už si nového Type-R objednali - často bez zkušební jízdy), ale ne pro mne. A desátá, ta je ve hvězdách Auta v posledních dekádách udělaly velký skok ve všech směrech. Jsem přesvědčený, že UFO ve své době ještě o něco větší (a ne vždy to bylo doceněno). Važte si UFA, které parkuje před vaším barákem. Je to stále výborné auto Vložil jc, 7. Září 2015 - 9:09
|
5D 1.8 Sport
mám od: 19.2. 2012
v provozu od: 19.2. 2008
Dobrý deň, som tiež nad mieru spokojný vlastník 8g 1.8 iVTEC, tiež ma 9g nezaujala, no bojím sa, či v desiatej generácií ešte bude aspoň jeden motor atmosferický, .. Veľmi dúfam, aby bol, ale mám strach, že nebude..
5D 1.8 Sport
mám od: 7.2. 2015
v provozu od: 13.4. 2006
Hezky napsáno, shrnuto a zhodnoceno! A tu možnou budoucí Mazdu jsem odhadl... Napadlo mě to už u povzdechu nad turbem v novém erku. Přeju dobrý výběr!
Conc.
Get psyched!
bývalý majitel
Pěkně napsané.
bývalý majitel
Ses u nas vitanej V lednu by melo dorazit, podle toho jak se zadari lodi z JP.
příspěvků: 1893
bývalý majitel
To je taky jeden z mých favoritů, přijedu se za tebou svézt.
bývalý majitel
Presne tak, modra je dobra
3D 2.0 Plus
mám od: 1.10. 2014
v provozu od: 28.5. 2007
Dobrá volba! ... a barva zůstává, ne?
bývalý majitel
JardaBar je nejbliz, ale Oldiik se trefil nejpresneji podle tech zavadejicich informaci BRZ
5D 1.8 Sport
mám od: 19.10. 2011
v provozu od: 1.6. 2008
Rodinné, športové awd v modrej farbe - jednoznačne WRX Sti
3D 2.0 Plus
mám od: 1.10. 2014
v provozu od: 28.5. 2007
GT86 ??