Na Civinfo právě probíhá anketa ohledně problémů s funkcí ruční brzdy.
Pokusím se problém volně přeložit (bez záruky...) tak, jak jej popisují:
Někteří řidiči informovali o ruční brzdě, která se samovolně uvolnila, někdy s neblahými následky.
Rameno brzdy samo s bouchnutím sletí dolů - není to v důsledku zúžení disků a následného snížení funkčnosti brzdy.
Doporučení: ve svahu vždy zařadit převodový stupeň (pozn.PD: on to někdo nedělá??) a stočit kola k obrubníku (pozn.PD: on to někdo dělá??). Pouhé zajištění vozu ruční brzdou nemusí být postačující.
Honda UK v listopadu vydala doporučení, aby řidič při zatahování ruční brzdy NEMAČKAL uvolňovací tlačítko brzdy (to je určeno jen pro uvolnění brzdy), aby se ujistil, že brzda zacvakne ve své pozici.
bývalý majitel
Ja mel vuli taky jen do stran a ta vznikla az pri svolavacce na rucni brzdu.
5D 1.8 Executive
mám od: 29.10. 2014
v provozu od: 20.8. 2007
Taky mám vůli jen do stran, v ose je páka pevná, proto se mi moc nezdá, že by mělo být něco na uchycení páky povoleno...
Ale čert ví...
majitel jiné Hondy
Do stran se mi to hýbe trochu taky, ale to jsem myslel, že je normální. Nahoru ale vůli nemám.
5D 2.2 Executive
mám od: 5.8. 2013
v provozu od: 4.3. 2006
Mne pomohlo dostelovani pomoci te matice co je na rucni brzde, ale musis sundat ten stredni plast...
5D 1.8 Executive
mám od: 29.10. 2014
v provozu od: 20.8. 2007
Ahoj, tedˇ po letech jsem narazil na tvůj příspěvek. Mám stejný problém. Vůle na páce ruč. brzdy, pokud je odbržděná.
Pomohlo nějaké to dotažení uchycení páky, jak ti tu tenkrát někdo radil? Tipoval bych totiž, že se to bude hýbat spíš na nějakém "volném" otočném čepu, ale třeba se pletu... Případně někdo jiný se svým postřehem..? Díky.
bývalý majitel
Zdravim vas, presne tento problem sme mali vcera s nasim civicom. Po tom co do nas nacuvala suseda sme s autom isli na obhliadku. Bol zaparkovane na miernom kopci a po prebehnuti obhladky sa auto spustilo doley cesty a narazilo do stlpu. Takze namisto povinneho poistenia, skoda ide cez havarijne poistenie pretoze sa zlomil naraznik a odtrhli sa bocne lemy kolies. Stalo sa toto uz niekomu? Rucna brzda bola zatiahnuta poriadne co priznal aj pan co robil obhliadku. Nebola zaradna rychlost ani vztocene kolesa pretoze by to hned narazilo do vedla zaprkovanych aut. Stalo niekomu nieco podobne? Auto bolo na servisnej prehliadke po 8 rokoch a nezmienili sa o ziadnom probleme s rucnou brzdou.
5D 1.8 Sport
mám od: 10.3. 2008
Vraj sa tak parkuje v Parizi. Vzdialenosti medzi autami minimalne, tak ak chces vyjst, potlacis toho pred tebou, za tebou a vyjdes. Videl som, ze tam niekedy ozaj parkuju takmer na dotyk.
3D 2.2
mám od: 12.11. 2008
Ja tiez pozivam pri parkovani rucnu vsade aj preto ze vzdy chladim turbo takze hodim neutral rucna a cakam potom uz nema vyznam aby som zase zaradil 1 a odbrzil .........
3D 2.0 Plus
mám od: 7.2. 2009
hehe no iste, rychlost a rucku nedavat som myslel Inak presne, ked na totalnej rovinke pocujem to vrrrrr, tak sa tomu tiez smejem. Ale to so sa zas zasmial aj na tom svojom prispevku
5D 2.2 Sport
mám od: 27.4. 2009
toto sa asi babo zle vyjadril... myslel tym: rychlost (1-ka), rucna nezatiahnuta a dovidenia. Ci?
P.S.: Ja osobne ked vidim, ze niekto zaparkuje na absolutne vodorovnej rovine (v mojom okoli takmer vsade), vypne motor a pocujem ako rapkaju zuby rucnej: "chrrrrrr", az mi beha mraz po chrbte.. totalna kravina. Ja pouzivam rucnu iba v kopcoch (ci uz je to pri parkovani, alebo pri rozjazde do kopca). Pripadne si este viem predstavit pouzitie rucnej brzdy pri blazneni sa na zasnezenej ploche..