Na popud Ička opisuji text z auto.cz.
Pánové nevim kolik z vás jelo v dieselu před tím ,než jste si koupili benzín. Já jsem nedávno ochutnal sílu 2,2 CTDi a musím uznat, že nemá jen tak konkurenci.Motor není tak hlučný jako benzín 1,8 , ale ten zátah je opravdu fantastický od 2000 otáček. Zatím jsem stále jezdil v benzínech a donedávna jsem měl averzi k dieselům, ale při rozhodování u Civica 8g bych jasně volil 2,2 CTDi. Tím nekritizuji 1,8 je taky super. Bohužel nejsem majitelem nového 8g.
Jaký je váš názor?
bývalý majitel
Na zaklade hlasovani vlakno uzaviram.
náhodný návštěvník
Aaanooo, dneska jsem bral za 29,50Kč
obdivovatel
??? ...TO VIS MY TU V OSTRAVE MAME LEVNO
obdivovatel
Volňaska: Tam bych hnedle jel načepovat do mého neCIVICU diesel. Ve Zlíně a okolí není diesel levnější než 30.-Kč/l.
příspěvků: 2241
4D Hybrid
mám od: 5.2. 2007
Jsou dva druhy nákupu věcí, tedy i aut. Při jednom se kupující řídí rozumem a při druhém srdcem. Proto každé smíšené porovnávání kulhá.
obdivovatel
??? ...neresim nejake naklady nebo vyssi koupi,chtel jsem diesela a mam ho.rozdil v prodejni cene ojetiny bude kolem 30000 tis. myslim.
cena nafty zdrazila i v ostrave 22kc/l ale porad se to vyplati
obdivovatel
??? ...na istrii se mi nelibi
5D 1.8 Comfort
mám od: 12.6. 2006
Jsou vozy na naftu výhodnější ?
Jednoznačná odpověd' se v současné době vyslovit nedá. V případě, kdy dnes v České republice není rozdíl ceny benzinu a nafty nijak velký, je bohužel nutné najezdit pro vyrovnání vyšších pořizovacích nákladů podstatně větší množství kilometrů. Při spotřebě nižší řádově o dva nebo i tři litry na 100 km to může znamenat i víc než 100 000 km.
Ke stanovení počtu ujetých kilometrů, kdy se vyplatí nákup vozidla s naftovým motorem, resp. kdy se vyrovná jeho vyšší pořizovací cena, nám poslouží následující vzoreček.
X = [CVN + (PN x D)] - [CVB + (PB x D)] x 100
—————————————————
(SB x CB) - (SN x CN)
* CVN - pořizovací cenu vozu s naftovým motorem
* CVB - pořizovací cenu vozu s benzinovým motorem
* PN - pojištění odpovědnosti z provozu vozidla vozu s naftovým motorem
* PB - pojištění odpovědnosti z provozu vozidla s benzinovým motorem
* D - doba používání vozidla (roky)
* SN - průměrná spotřeba nafty
* SB - průměrná spotřeba benzinu
* CB - cena benzinu
* CN - cena nafty
* X - počet ujetých kilometrů, potřebných k vyrovnání rozdílu pořizovací ceny při D letém provozu.
Celý článek:
http://www.pvtnet.cz/www/autocentrum/navody19.htm
příspěvků: 2241
4D Hybrid
mám od: 5.2. 2007
2 PD : Jen malá připomínka k povinnému ručení, dále jen PR. Pojišťovna Wüstenrot při výpočtu základu pro PR nevychází z obsahu motoru, ale z jeho výkonu, stáří vozidla a věku řidiče. Jako v Anglii, zřejmě proto mají obě motorizace shodný výkon. Takže základ je 103kW. Už jsem to psal v bohudíky archivním Bratrovražedném souboji.
5D 2.2 Sport
mám od: 27.9. 2007
kebyze beriem auto v tej istej kategorii (legend) ako predtym, tak nic neusetrim. Kedze som zvolil slabsiu civic kategoriu, tak som usetril v skk podla cennika - 1.120.000skk a sem vysmatej