Ahoj,
u mne se blíží první garanční prohlídka,domluvil jsem se v Roudnici s tím, že si přivezu vlastní olej. Ale dost mne překvapilo, jak jsem se místního technika zeptal, zda mohu mít olej Mobil1 5w-40 nebo musím mít 0w-40 (oba mohumít za rozumnou cenu) a on mi rekl, ře to záleží na tom, zda mám filtr pevných částic.Myslel jsem ze jej má každý ropák od civicu 8g, ale říkal, ze se to dela od roku 2008.Prijel jsem k nim, podivali se na auto a rekli ze filtr nemám, tudíž mohu klidně přivést 5w-40.Tak by mne zajímalo jaký je na to váš názor.Pripadne zda a jake vy lejete alternativni oleje do ropaka.
bývalý majitel
Pro lepší orientaci
bývalý majitel
Výňatek ze servisního manuálů :
Doporučujeme používat originální motorové oleje Honda, zejména synteticý olej 0W-30 ACEA A1/B1 nebo synteticý olej ACEA A3/B3.
Tak asi takhle nějak to soudruzi z Japonska mysleli
Prostě tam můžeš nalít vše, co splňuje výše uvedené specifikace, bez ztráty květinky !
Kdo tvrdí že ne, lže.
bývalý majitel
Lukas: Já vím, jak jsi to s tou alfou myslel, jenomže tvůj názor na použití 0w-20 a 0w-30 byl, co se týče použití v Civiku, zbytečně vyhrocený. Zejména 0w-20 jsou oleje, které se poněkud vymykají normálním měřítkům a nelze na ně nahlížet běžnou optikou, protože s teplotou zjevně mění viskozitu mnohem méně než klasické byť syntetické oleje.
----
Oleje pro civika:
http://www.civinfo.com/wiki/index.php?title=Oil
příspěvků: 2241
4D Hybrid
mám od: 5.2. 2007
Souhlasím se Shi, pohled na olej z hlediska klimatických podmínek je sice tradiční, ale u nových motorů pasé. Regulace teploty současných motorů si poradí z každým klimatickým pásmem díky rychlejší cirkulaci kvaltního lehkoběžného oleje s vysokou zabíhavosti.
My Japan nickname is Nokunokarukaarika
3D 1.8 Sport
mám od: 19.12. 2007
Michas tu 2 veci dohromady, to s tou alfou byl priklad (druha polovina "vahy" oproti civicu). Ja tady nezpochybnuju vedomosti vyrobce, jen si myslim ze v nasich klimatickych podminkach je daleko vetsi prostor pro rozumnou! laboraci s olejem (ne extremy ani na jedny ani na druhy strane). Osobne leju Shell Helix Ultra 5W-40 a zadnej problem, auto olej nezere a spotreba je adekvatni jizdnimu stylu. Jinak cerpam z oleje.cz kde je spousta mytu celkem dobre popsana a vyvracena.
bývalý majitel
Jasně a výrobci aut jsou idioti a neví co předepisují.
Jestli zakopaný pes nebude v tom, že ta alfa má asi jinou pracovní teplotu motoru, než Civic a navíc má na hustý olej dimenzované olejové čerpadlo. Nalej 0w-20 do alfy a zadřeš ji ne kvůli přehřátí oleje, ale už proto že nedosáhneš dostatečného tlaku oleje. Nalej xw-60 do Civica a možná odrovnáš motor nebo čerpadlo taky, protože olejové čerpadlo bude čerpat něco o čem se mu ani v nejhorší noční můře nesnilo. Navíc olej slouží i jako chlazení a s takto hustým olejem budeš mít v horkém motoru nedostatečný odvod tepla z některých míst. Olej xw-60 to sice zvládne, ale zbytek motoru bude protestovat.
V té Alfě klidně může být pracovní teplota oleje o 20 nbeo 30 stupňů vyšší, než v Civikovi a to je důvod, proč do ní patří takový olej jaký předepisuje výrobce Alfy. A do Civika zase patří olej s parametry doporučenými Hondou.
Pokud vím, tak ani pro použití v Řecku Honda nedoporučuje lít do Civika 5w-50, pouze doporučují zkrátit interval výměny oleje ...
P.S. Dokázal jste už někdo u Civika dostat rafičku na termostatu do horní poloviny ukazatele teploty vody ?
bývalý majitel
Horní číslo je takové hausnumero, které s teplotou vzduchu v létě souvisí poměrně vzdáleně. Důvod je ten že teplota oleje souvisí s venkovní teplotou asi tak jako s venkovní teplotou souvisí teplota v domácí ledničce.
Klíčová je pracovní teplota motoru a tu zná výrobce auta. Když do auta naliješ olej, ktery bude zbytečně hustý prostě proto, že je pracovní teplota motoru třeba 80 stupňů a daný olej má optimální viskozitu při 90 stupních, tak to taky není optimální.
Nedá se říc, že by 0w-50 byl lepší, než 0w 30. Záleží na konkrétním autě a jeho způsobu používání. Olej se hodnotí pomocí spousty parametrů a viskozita není ten nejdůležitější z nich. Navíc si umím představit, že superkvalitní olej 0w-30 zajistí mazání za podmínek, kde se podprůměrný 5w-40 bude přehřívat.
Pokud auto hodně honíš, nebo taháš těžký vozík, tak může být 0w-40 lepší, než 0w-30. Pokud jezdíš spíš pianko a kratší trasy, tak může být 0w-30 lepší. Pokud jezdíš normálně, tak je celkem jedno jestli to bude kvalitní 0w-30 nebo kvalitní 0w-40, takže Mobil 1 0w-40 vyhovuje.
3D 1.8 Sport
mám od: 19.12. 2007
0W-20 a 30 je naprosta blbost pokud obcas auto protahnete. Nebezpeci podcenenni toho "druhyho" cisla spociva v tom ze se pri vyssi zatezi muze trhat mazaci film a pak motor pa, pa. Typicky alfa GTA (3.3 V6) nic jinyho nez xW-60 kvuli zatezi. Myslim ze 0W-40, popr. 5W-40 (volba spousty servisu) je ideal.
příspěvků: 2241
4D Hybrid
mám od: 5.2. 2007
Co se týče teplotních rozsahů nejsou na ně moderní motory tak citlivé, citlivé jsou na tekutost studeného oleje, proto ten důraz na lehkoběžnost. Motor musí mít olejový rozvod zaplněn po startu v co nejkratším možném čase, při běhu nezvyšovat spotřebu atd. Proto jsou předepsány oleje např. 0W-20 apod, že jsou to oleje špičkových kvalit je samozřejmé.
My Japan nickname is Nokunokarukaarika
bývalý majitel
To sice ano, ale imho zas je to naopak v létě.Vždycky je to něco za něco.Jinak já bych to tam klidně dal.