Hledat |
Topení a jeho regulaceNa Civiku mám už téměř 10 K. Dvě maličkosti mě obtěžují. Hrkot v palubce - o tom píšu jinde a podivné chování topení. Auto mám v garáži, v autě je ráno odhadem 15 C, vyjedu ven, venku je dejme tomu 12 - 15 C. Nastavím AUTO na 23. Auto postupně začně topit "jako šílené", že teplota vystoupá odhadem na 25 - 27 C a teprve potom začně klesat. Abych se tomu vyhnul, musím teplotu regulovat na 20 C a po čase ji zvýšit na 22 - 23C. Nemáte s tím také podobnou zkušenost? Díky, Jarda Vložil Jarda, 10. Září 2006 - 7:18
|
bývalý majitel
Presne takto sa sprava klimatizacia aj mne, pri dlhsej jazde musim stale zvysovat teplotu aby v aute nebola zima. Zistil som ze vnutorny senzor teploty(v pristrojovej doske na pravo od volantu), ukazuje blbsti, pri 3 hodinovej ceste, vystupa teplota aj na 30 stupnov, pricom je v aute zima. Mam pocit ze cez ten senzor neprudi vzduch. Skontroloval som hadicu, ktora vedie od senzora do klimatizacie, vsetko je zapojene spravne.
Nemate podobny problem? Resp, pozorujete prudenie vzduchu cez senzor?
5D 1.8 Comfort
mám od: 12.6. 2006
Klimatizace je vlastně lednička (ze vzduchu odebírá teplotu a vlhkost). Nemá se ručně střídavě vypínat a zapínat. Přesněji, má se nechat běžet dloze, ale na snížený výkon. Což AUTOmatická klimatizace umí a dělá. Její životnost a sterilita se uvážlivým provozem vlastně prodlouží. Jednou ročně se doporučuje v servisu nechat klimatizaci vydesinfikovat. Zkušený kutil si dokáže desinfekci klimy udělat sám, na trhu existují desinfekční spraye.
Interier se má klimatizovat pouze o 5-6°C méně, než je venkovní teplota. Jinak hrozí to, co napsal už Pepa Váša, pořádná angína. 5-7 minut před dojezdem je dobré klimatizaci vypnout k vůli adaptaci povrchové teploty těla na vyšší venkovní teplotu. Pokud ji vypnete po dojezdu, pod motorem se objeví kaluž. Je to voda z ledu z povrchu klimatizace, který rychle roztaje a voda zteče pod vůz. Klimatizace zvýší spotřebu paliva podle režimu jejího nastavení až o 10% a výkon sníží o zanedbatelný počet kW (4-5 kW).
To je boží!
příspěvků: 2241
4D Hybrid
mám od: 5.2. 2007
Já jsem, ze začátku s klimatizací také bojoval, než jsem pochopil její strategii. Pokud se v interiéru nevvyvolávají větší změny sledovaných hodnot, tak klimatizace pracuje v úzkém pásmu proporcionality, tedy skoro vyváženě a neotravuje. Velké změny sledovaných hodnot ji rozkmitají regulaci natolik, že by vám v letě přivodila rýmu nebo spustila reuma, přičemž další pokusy o nápravu to jenom zhoršují. Od té doby co ji nikdy nevypínám s ní nemám žádné problémy.
příspěvků: 1398
bývalý majitel
Iček: Presnejšie je povedať, že interiér je vyhrievaný neustále prienikom tepla od motora. Takže ten bod zlomu nie je keď je teplota v interiéri rovnaká ako vonku, ale keď je o pár stupňov vyššia.
Mám to overené dlhodobo pri mnohoročnom jazdení dlhých trás na aute bez klímy, kde aj keď bolo vonku relatívne chladno, tak sa interiér prehrieval pokiaľ človek nepúšťal dovnútra citeľnú dávku chladného vzduchu.
5D 1.8 Comfort
mám od: 12.6. 2006
Při manuálním klimatizování interiéru v létě by měl vzduch vychlazený klimatizací vždycky vycházet (proudit) do interiéru z nejvyššího možného bodu, protože jak jsem se zde již proslavil výrokem o teplém vzduchu, tak ten se vždycky drží pod střechou (čili nahoře, je lehký) a tímto dochází k nejoptimalnějšímu směšování studeného a teplého vzduchu.
Nezapomeňte na to, že klimatizace a topení jsou dvě zcela nezávislá zařízení, která však spolupracují a doplňují jedna druhou. Klimatizace vzduch v interiéru v zimě tudíž neohřeje, proto se do procesu zapojí topení. A úlohu regulátoru plní právě AUTOmatika. Pokud bude zadaná teplota v °C o něco vyšší, než je venkovní teplota, bude dosažena pokaždé tím, že topení zatopí a to bez ohledu na to, jestli je zapnutá klimatizace (manuální/automatická).
Jestliže je venkovní teplota vyšší, než jakou požadujete mít v interiéru, tak bez zapnutí klimatizace a automatického vypnutí topení, to není možné. Je-li klimatizace zapnuta do modu AUTO, pak si sama zvolí jestli vypne topení nebo ne, zvolí si kterými průduchy do interiéru vzduch bude proudit, zvolí si zdali bude proudit z venku nebo ze začátku jenom zevnitř (vnitřním okruhem) a to tak dlouho, dokud se interiér nevytemperuje na požadovanou nižší teplotu (teprve pak pustí dovnitř vzduch z venku).
Zapnutím klimatizace v zimě se dají velmi snadno odmlžit okna.
"To je boží!"
příspěvků: 1398
bývalý majitel
Mám silný pocit, že väšina tu popisovaných vecí je čisto subjektívna. Napríklad pri tej istej teplote ak ventilácia fúka teplý vzduch má človek pocit že je teplejšie ako keď fúka vzduch chladný. Pokiaľ nie je vonku noazaj chladno, na dlhších trasách musí klíma zásobovať interiér chladným vzduchom, keďže ten má tendenciu absorbovať teplo od motora. Snažiť sa presvedčiť klímu, aby pritom fúkala vzduch teplý je z princípu nezmysel. Riešenie je nenechať si fúkať vzduch do tváre a pod, ale nasmerovať výduchy niekam na okno, aby sa mal chladný vzduch priestor zmiešať sa s teplejším v interiéri.
Takisto je úplne normálne, že ak je v aute napríklad 10C a od klímy chcem 23C, tak po zohriatí motora začne fúkať teplý vzduch, a to intenzitou úmernou teplotnému rozdielu. Nie je možné aby ventilácia kúrila "trochu", to by sa interiér na požadovanú teplotu zohrieval neúmerne dlho.
Moje riešenie je jednoduché, dlhodobo regulujem požadovanú teplotu úmerne vonkajším podmienkam, od 16-18C v zime po 23-24C v lete. Na dlhších trasách potom prestavím teplotu na okolo 22C. Výduchy ventilácie mám stabilne nastavené smerom nahor nad posádku. Okrem prípadu, keď sa mi pokazilo čidlo vonkajšej teploty (a to bol potom problém klímu presvedčiť aby zakúrila, keď si myslela, že vonku je 50C...), som nikdy nemal žiaden problém, používam takmer výhradne režim auto a zásahy do regulácie sú minimálne.
5D 1.8 Sport
mám od: 4.11. 2006
to Luky87:
Ono to dela i v noci....takze to tim senzorem asi nebude.
bývalý majitel
zabudli ste na jednu podstatnu vec u aut. klimi a to je senzor slnka co je v predu na polubovke aj podla toho sa riadi klima
příspěvků: 1893
bývalý majitel
tommykk: JJ, přesně tohle se mi taky stává. Prostě ta klimoška moc inteligence nepobrala. Abych ale Hondu nehaněl, tak u Peugeotu 307 mi dělala klimoška něco opačného. Když jsem jel delší trasu, tak stále topila víc a víc. Tj. vyjížděl jsem s nastavením na 23, a postupně snižoval až na 17st. tak aby bylo v interiéru pořád stejně.
Zítra mě čeká cca 9h za volantem, tak prověřím, jak se vyvíjí inteligence klimatizace u Hondy.
5D 1.8 Sport
mám od: 4.11. 2006
Souhlas, myslel jsem si ze to dela jen nam. Tak po hodine jizdy, kdy je teplota napr. na 22°C, to zacne foukat uplne ledovy vzduch. Az tak studeny, ze spiciho spolujezdce vzbudi zima. Musim nastavit klimu cca na 27° aby prestal studeny vzduch foukat...
V Honde mi rekli, ze mam vypozorovat, zda se nejak radikalne nezmeni vnejsi teplota. Vypozoroval jsem.... nic se nezmeni.
Aspon to nedela jen me...