Honda Civic 5D 2009 1,8 Sport VS Executive

Zdravim,

chystam sa kupit novu Hondu Civic 5D 2009 1.8 l. (v podstate je uz objednana verzia SPORT, ale vybava sa este na vyssiu da zmenit)

Neviem sa teda rozhodnut medzi SPORT verziou a EXECUTIVE.
Verzia Executive ma oproti verzii sport (iste to uz vsetci vedia, ale opakovanie je matka mudrosti Směju se) ) naviac dualnu klimatizaciu (ta je mi v podstate ukradnuta), samostmievacie spatne zrkadielko, ale co je dolezitejsie : xenony a panoramaticku strechu.

Cenovy rozdiel je vsak nie az taky velky - cca 1200 EUR (kedze kupovat budem v Polsku, kde su ceny nizsie).

Dostupnu vsak maju iba verziu s navigaciou, ktora je este o 1100 eur drahsia (teda spolu 2300 EUR).

Preto by som vas chcel poprosit o tipy resp. odpovede :
Su podla vas xenony lepsie ? (to je asi hlupa otazka Smile , ale predsa). Ako dlho vlastne vydrzi xenon, pretoze novy original v honde stoji cca 150 EUR. (podla dostupnych info) - navyse ked vezmeme v uvahu, ze je povinne celorocne svietenie. Nerad by som totiz kazde 2 roky vyhodil do vzduchu 300 EUR na svetla.

Druha, dolezitejsia otazka sa tyka panoramatickej strechy. Je pre mna neskutocne pritazliva, presvetluje interier, je stylova... Avsak pocul som, ze po case vrzga (dotycny asi myslel tu elektricky ovladanu clonu co ju zakryva). Zaklada sa toto tvrdenie na pravde ? (pripadne co ste poculi, co si myslite)

A nakoniec posledna otazka - oplati sa integrovana navigacia ? Keby mali k dispozicii executive bez navigacie, beriem hned. Ale rozdiel 2300 EUR sa mi uz zda privelky. Co vy na to ? Ktoru verziu by ste volili vy ?

Prosim o vase nazory a informacie. Dakujem.

Vložil Tomy, 20. Červenec 2009 - 23:11
 

HandrejH
Obrázek uživatele HandrejH
příspěvků: 648
5D 1.8 Sport
mám od: 25.4. 2009
v provozu od: 25.4. 2009

Tak ti gratulujem, ja tutuo euforiu prezivam este doteraz. Co sa tyka toho vytocenia, tak si myslim ze si absolutne nic nemohol poskodit pokial bol uz mootor dobre zahriaty... Mne sa podarilo zas po 30 km z predajne dupnut tak na brzdy ze zoplo ABS a taktiez sa to velmi neodporuca Směju se

--
7. Srpen 2009 - 10:25
Tomy
Obrázek uživatele Tomy
příspěvků: 727
5D 1.8 Executive
mám od: 6.8. 2009

Tak, uz som aj ja hrdym majitelom Směju se Dnes sme boli prevziat auto v Polsku, som z neho strasne nateseny! (to je slabe slovo, euforia je priznacnejsie, aj ked este stale slabe)..
Spravil som si asi 10 videi, okolo 100 fotiek... Vsetko momentky, nebolo pocasie, cely cas nam prsalo..

O nakladoch sa rozpisem podrobnejsie nabuduce, zatial iba pridam prve dojmy..
Je neskutocne krasne, vonave .. moj prvy dojem - ze je dokonale Směju se ale to uz asi kazdy vie a zazil na vlastnej kozi.
Som rad ze sme nakoniec vybrali verziu Executive, siel som 150 km s otvorenou strechou a po jej zavreti som ju hned musel opat otvorit, lebo mi bez nej bolo cudne Směju se
Xenony svietia podla mna super (doteraz som ich nemal) a auto s nimi vyzera vazne dobre.. (+auta na dialniciach naozaj rychlejsie uhybaju)
A uz som vyuzil aj dualnu klimu, zachranila mensiu vymenu nazorov Směju se)
Samostmievacie zrkadielko je tiez skvele, takze s volbou maximalna spokojnost.

Napisem aj par svojich pocitov tykajucich sa jazdnych vlastnosti:
Oproti corse ma pocitovo (a mozno aj realne) o 300 % tvrdsi podvozok, co hodnotim velmi pozitivne, auto sedelo ako prikovane, ale naozaj na priecnych nerovnostiach poskakuje (co corsa robi menej alebo nerobi). Chrbat ma vsak nebolel a aj na rozbitych cestach to bolo znesitelne. Nerovnosti filtrovalo na moj vkus pekne a krasne drzalo stopu. Oproti corse strasny nezvyk a nezvykol som si ani po 200 km. (stale ked vchadzam do zakruty brzdim, aj keby som nemusel)

Motor nadherne dynamicky, strasne sa musim ovladat aby som neprekrocil 4000 otacok (asi 2x sa podarilo, raz jemne nad 4000 a raz som to poriadne prepiskol, ked som v 160-tke obiehal na patke).
A prave na to by som sa chcel opytat, pri pohlade na otackomer tam bolo tusim 6000 otacok asi 15 sekund. Presiel som od predajne iba 100 km, ale viackrat som neprekrocil ani len 4500 otacok. Mohol som mu tym sposobit nejaku ujmu ? Nemal som totiz velmi na vyber...

Zaregistroval som aj jemne "praskanie" z palubovky .. neviem si to vysvetlit .. je to uplne jemne (akoby nejake malinke plasty). Zatial som to nelokalizoval, ale zajtra sa pokusim. Mam na to pouzit silikonovy sprej ? Alebo s tym ist naspat do polska ? (to by sa mi vazne nechcelo)

Je uzasne, asi nezaspim!

The power of dreams ...

--
6. Srpen 2009 - 23:55
Luky87
příspěvků: 547
bývalý majitel

ked som bol s Accordom na brzde tak mu nemerali 146koni a to mal uz cez 160tis km...

--
6. Srpen 2009 - 11:39
Honzík a Adélka
příspěvků: 356
odpůrce

Tak to je pěkné! To jsem vážně nevěděl, že to tak je... Známý byl několikrát s Octavií 2 1,9 tdi na brzdě a vždy mu tam řekli, že má daleko vyšší výkon než píše výrobce, tak jsem počítal s tím, že to bude podobné u každého auta... a hle, ono je to naopak a dost extrémně!

--
6. Srpen 2009 - 9:08
petous
příspěvků: 271
bývalý majitel

egze napsal:
Honzík a Adélka napsal:
To máme ve skutečnosti tak malej výkon:

Částečně je to ztrátam v převodech, zbytek je dán tím, jak moc automobilka zkreslí údaje. rri měří výkon z nábojů kol, odpadají třecí ztráty, prokluz atd, takže proti válcové brzdě je to celkem dobré. Doporučuji podívat se na Opla Astru 1.8 103kW, ztráty v převodech bude mít cca hodně podobné, přesto mu naměřili vyšší výkon. Ale v průměru je to většinou o 5-15% míň než udávají výrobci, naopak některé poslední downsizingované turbobenzíny (1.4 TSI, Turbojet od Fiatu) mají větší než udávaný výkon.

--
6. Srpen 2009 - 6:16
egze
Obrázek uživatele egze
příspěvků: 163
5D 1.8 Sport
mám od: 4.7. 2008

Honzík a Adélka napsal:
To máme ve skutečnosti tak malej výkon:

Vo vsetkych prospektoch a tech sheetoch sa udava vykon na motore (vyzera to lepsie). 10-15% straty na prevodoch cca odpovedaju nameranemu vykonu na kolesach. Ovela vacsie straty ma automaticka prevodovka alebo auta so zadnym nahonom a motorom vpredu.

--
5. Srpen 2009 - 19:15
Honzík a Adélka
příspěvků: 356
odpůrce

To máme ve skutečnosti tak malej výkon:

Powertrain performance

Wheel power 93 (126 / 124)
kW (PS / bhp)
at 1/min 6316
Total wheel torque / total reduction 157 (116)
Nm (lb-ft)
at 1/min 4311

???? Jsem smutný

petous napsal:
na rri.se měřili výkon executive, viz http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=822 a navážili mu 1322kg.
--
5. Srpen 2009 - 19:02
babo
příspěvků: 599
3D 2.0 Plus
mám od: 7.2. 2009

v beznej premavke sa tazko postrehne ked maz z 0-100 1s rozdiel medzi autami . Takze by som sa toho zas nejako nebal. Zo 40kg navyse by som mal hlavu v smutku tak z CTR, inak pohoda

--
5. Srpen 2009 - 9:21
Tomy
Obrázek uživatele Tomy
příspěvků: 727
5D 1.8 Executive
mám od: 6.8. 2009

Nie, myslel som to tak, ze su to teoreticke hodnoty a v praxi mozu byt odchylky este mensie, resp. nebatatelne. Myslim si ze pri 0-100 clovek tie 2 stotiny ani nezaregistruje a na sprintoch to nezalezi iba od vahy ..

Ale ved civic 5D predsa nie je okruhovy special, aby mi tych 40 kil navyse mohlo vadit Směju se

The power of dreams ...

--
4. Srpen 2009 - 13:41
petous
příspěvků: 271
bývalý majitel

Hellboy napsal:
to: petous
Prosim tě mohl by si tam zahrnout i 2,2 diesel
Super tabulka Palce nahoru
Dík

ne, diesel mi nesedí, nedokážu ho správně modelovat protože je to turbo diesel který má úplně jinou výkonovou charakteristiku, musela by se do programu zadat přesná výkonová křivka a hlavně prodleva turba po přeřazení a i tak se to přesností simulace k atmosférickému benzínu nepřiblíží. U benzínu padaj ze simulátoru data cca hodně podobná těm co udávají výrobci aut, shoda je až taková, že to vypadá jako by výrobci udávali vypočtené a né změřené hodnoty.

--
4. Srpen 2009 - 11:01

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".